• Pecado

Elitserien ishockey 2008/2009

Dags för en nystart av tråden tydligen. 3 månader gångna sedan den förra startades.
    Och igår blev ordningen återställd.
    Cluben upp i topp igen. Kanske bara för en omgång men ändå.
    En kanske lite turlig vinst mot Skellefteå förde upp LHC på sin rätta plats.
    En något underlig sak är ändå att folket i stan har klagat på det knackiga spelet som cluben presterat. Detta inkluderar även mig, men det har tydligen inte varit så illa. Eller är det bara så att ES i år är mycket jämnare än tidigare år? Alla kan slå alla och sen har vi fått en mycket slagkraftig nykomling i Rögle. Lägg till att Skellefteå och Brynäs överraskat positivt.

• Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009
  • Pecado

Men HV fck ju känna på topplaceringen i ett par timmar i alla fall.

"Ler ironiskt"

• MajkelV

Elitserien i år och tillika de två senaste åren känns meningslös. Nästa år, som vi Leksands supporters sagt i ett par år, då i min blå låda blir det intressant med Elitserien. Det enda spännande nu är väl vilka lag som Leksands IF får möta i Kvalserien. Det ultimata vore om Djurgården och Södertälje kom dit för då kommer Djurgården och AIK att spela bort varandra i deras inbördes möten samt att Södertälje faktiskt är uselt dåliga. Det verkar vara mer än hockeyn som strular i SSK, tänker då på spelare som går på krogen i samband med matcher m.m. Samt att Jim Brithén inte verkar vara en ledare att hålla i när det blåser. Skräckscenariot vore om Modo och Timrå kommer till kvalserien för de har alldeles för bra lag för kvalserien.

• Pecado

Problemet i SSK återfinns inte i spelartrupp eller tränarstab.
    Det sitter i styrelsen med Sportchef och direktörer.
    Tränarna har ju bara det material att arbete med som sportchef o övriga höjdare tar in.
    Sen tror jag det är lite för mycket inavel oxå.
    Tar man bara från egna led hela tiden kommer det inte in några nya influenser och ideer. Samma sak som drabbade IFK Norrköping i allsvenskan efter flera år av rekrytering från egna led. Tror även att detta kan komma att drabba Färjestad om dom inte bryter trenden att ta in egna spelare i ledningen och att ta tillbaka gamla tränare o.dyl.

• Daniboy

Jag tror ABSOLUT inte att TIMRÅ och modo hamnar i kvalserien, Dom har alldeles för stark mentalitet för det. mitt tips är att ssk och rögle hamnar i kvalserien och att dif och frölunda missar slutspel. Sen kan allt hända, men jag hoppas att AIK och Leksand tar sig till elitserien, elitseien behöver dom 2 publik lagen.Sen att frölunda missar slutspel är av ren skadeglädje, tycker inte om lag som har mycket pengar och köper "klassspelare" men måste ju kolla också om dom passar i deras spelstil. Se bara på linköping dom har också värvat dyrt men det är spelare som fyller plasten i laget. Med en lite bättre målis så är dom ganska givna finalister.....

• paparauk

Tror på SSK och Djurgårn till Kvalserien. Och där kommer det stå mellan Djurgården , Leksand men framförallt om vackra AIK som tar sig upp. Det enda som är säkert är att AIK kommer tvåla dit Djurgården i samtliga inbördes möten.

• Pecado

Äntligen en ny målvakt till klubben.
    Underbart.
    Kanske kan bli guld i år trots allt. ;)

• MajkelV

Pecado skrev 2009-01-22 15:08:18 följande:

Äntligen en ny målvakt till klubben.Underbart.Kanske kan bli guld i år trots allt. ;)
    [/citat]

Vet inte om Noronen är så mycket att hänga i julgranen. Han brukar vara ojämnare än de flesta. Vad gäller SM-Guldet så skall Frölunda ingalunda räknas bort i sammanhanget.
    paparauk skrev 2009-01-22 09:50:24 följande:
    [citat]
    Tror på SSK och Djurgårn till Kvalserien. Och där kommer det stå mellan Djurgården , Leksand men framförallt om vackra AIK som tar sig upp. Det enda som är säkert är att AIK kommer tvåla dit Djurgården i samtliga inbördes möten.
    Jag tror att Djurgården klara sig kvar genom en kvalserie, jag hoppas av hela mitt hjärta att Leksand gör likaså. Om SSK kommer till en kvalserie, vilket allt tyder på, så blir det ingen elitserieishockey i havregrynspåsen nästa år.
  • Pecado

I min värld har BIF o Frölunda endast sina målvakter att tacka för sina tabellplaceringar.

• MajkelV

Pecado skrev 2009-01-22 17:16:23 följande:

I min värld har BIF o Frölunda endast sina målvakter att tacka för sina tabellplaceringar.
    Ja, BIF i alla fall. Frölunda har ett gäng spelare med hög kapacitet. Utan alla skador hade Göteborgarna legat högre.
  • Maddog

hmm... var på LHC - DIF igår... tråkig match asså =/

• Maddog

MajkelV skrev 2009-01-22 16:23:29 följande:

Pecado skrev 2009-01-22 15:08:18 följande:
    Jag tror att Djurgården klara sig kvar genom en kvalserie, jag hoppas av hela mitt hjärta att Leksand gör likaså. Om SSK kommer till en kvalserie, vilket allt tyder på, så blir det ingen elitserieishockey i havregrynspåsen nästa år.
    jo jag tror djurgården kommer göra de men de kommer vara på det berömda håret =)...

Modo dock ser de inte såå ljust för längre.. chansen finns jue men de ska krävas mycket tur samt skicklighet för att ta sig igenom detta...
  • Ravestream

Ash vem som är i topp just nu spelar ju ingen roll. vi vet ju allihop att det finns bara ett lag som är värda Sm-Guld.. Färjestad :)

• Rocker

så det finns folk som följer Elitserien fortfarande, trodde hockeyn var på väg att dö ut i Sverige, känner nog ingen som tittar på det längre

• Ordinary

MajkelV skrev 2009-01-22 16:23:29 följande:
    jo jag tror djurgården kommer göra de men de kommer vara på det berömda håret =)...Modo dock ser de inte såå ljust för längre.. chansen finns jue men de ska krävas mycket tur samt skicklighet för att ta sig igenom detta...
    [/citat]

MoDo kommer knappast att ta nåt SM-guld om man säger så (vilket är synd, för det är "mitt" lag), men jag tror inte att det blir kvalserien. Antingen hamnar dom precis utanför slutspelet eller så lyckas dom få några matcher.

Undrar vad Foppa har för effekt på MoDo? Han har ju skrivit på och sma tydligen börja gå matcher efter uppehållet.

• Pecado

I lördags verkade det som att killarna i Modo trodde att Foppa redan var med. För omkring som yra höns och gjorde saken lätt för LHC.
    Men hoppas dom rycker upp sej snart. Dom ska spela i ES.

• Pecado

Tråden går ut idag så om ingen förnyar den så dör den.

• MajkelV

Varför ska Foppa lira igen? Med sådana fotproblem han haft så känns det som att han får otroligt svårt att komma upp i ens 50% av hans kapacitet.

• Ordinary

MajkelV skrev 2009-02-11 12:09:55 följande:

Varför ska Foppa lira igen? Med sådana fotproblem han haft så känns det som att han får otroligt svårt att komma upp i ens 50% av hans kapacitet.
    Som MoDo-fans måste jag hålla med, faktiskt. Men det kan vara så att det är av psykologiska skäl. Kolla vad som händer med ett svenskt landslag när Sudden kliver in i laget. Det höjer sig minst två snäpp. Men jag tvivlar faktiskt lite på att Foppa skulle ha den effekten på MoDo. Fast jag hoppas ju att jag har fel.
  • Pecado

Foppa, Yetman och Steen i samma lina enl laguppställning till imorgon.
    Men det återstår att se om han kommer till spel.
    Onekligen mycket intressant att se hur han klarar sig.
    Fast jag tror inte Modo ska vänta sig att han är någon frälsare, en spelare gör ju som bekant inte ett helt lag.

Svar på tråden Elitserien ishockey 2008/2009