• Fragile Angel

Vad heter Bamses fru?

~ Rätt svar finns i min presentation ~
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Svar på tråden Vad heter Bamses fru?
  • Dino78

Du borde haft med Nallemaja, som väldigt många i min närhet tror är bamses fru.
    Eller Brummelina...som jag även hört massa folk säga.

Men jag vet...jag älskar Bamse sen barnsben

DIF i själ och hjärta
  • Llimen

hjärnsläpp, jag glömde av nalle-maja. fick för mig att brumma &och brumme-lisa är döttrarna. Kunde då inte för mitt liv komma på vad frun heter!
    skyller på att det är för tidigt på morgonen än, jag visste ju det här egentligen!

• yodi

fick det rätt, här är en till med en dotter som för tillfället är ine i en bamse period

• Syskonen Stjerneby

Har Bamse en fru? Förvånad

Mamma till underbara Zonny 05-12-09, o bebis i magen BF 20 Februari!
  • Bonanza
    astalacasta skrev 2008-11-13 23:47:30 följande:
    Bamse-nörden (jag) rycker in:Brummelisas mormor hette Maivor, och Nalle-Maja, hennes dotter skulle döpas till Nalle-Maivor men det blev för långt så de kortade det till Nalle-Maja.Nämnde jag att jag vet alldeles för mycket om Bamsefigurerna
    Ok, jag tycker att jag kan mycket om Bamse, men det är några saker jag har dålig koll på:

1. Har man någonsin nämnt exakt vad Brumma lider av? Är det autism eller downs?

2. Mini-hopp, samma där: har ordet adhd kommit upp eller funnits någon diskussion kring?

Jag har bra koll på de tidigare åren, men nu har det varit ett glapp på ett tag.
  • vinterlärka

Jag hade rätt! Var lite osäker på två av namnen. Älskade Bamse när jag var liten!

• Björnmossa
    astalacasta skrev 2008-11-13 23:03:47 följande:
    Den här frågan var liiite för basic för mig som har en fyraåring vars favoritlek är Bamse-frågesport Jag vet vad alla Lille Skutts syskon heter, jag. Och vad Bamses farfar hette (både namnet och smeknamnet). Och förmodligen tiotusen ytterligare onödiga fakta ur Bamse-världen
    Inget med Bamse är onödigt! Det skulle isf vara all merchandise som Allers började prångla ut ohämmat så snart Rune väntnäsan i vädret
  • Björnmossa
    Bonanza skrev 2008-11-14 12:29:02 följande:
    Ok, jag tycker att jag kan mycket om Bamse, men det är några saker jag har dålig koll på: 1. Har man någonsin nämnt exakt vad Brumma lider av? Är det autism eller downs? 2. Mini-hopp, samma där: har ordet adhd kommit upp eller funnits någon diskussion kring? Jag har bra koll på de tidigare åren, men nu har det varit ett glapp på ett tag.
    Rune har aldrig satt diagnos på Brumma, antagligen med flit, jag gissar att han aldrig ville "stämpla" henne utan att han nöjde sig med att hon är "lite annorlunda".

Mini-hopp är nog normal tror jag. Lugnade han sig inte något när han blev äldre?
  • veronicaq
    Björnmossa skrev 2008-11-14 13:39:29 följande:
    Rune har aldrig satt diagnos på Brumma, antagligen med flit, jag gissar att han aldrig ville "stämpla" henne utan att han nöjde sig med att hon är "lite annorlunda".Mini-hopp är nog normal tror jag. Lugnade han sig inte något när han blev äldre?
    VADDÅ? har dom diagnoser?! länka mej
  • Maripoza

Johanna? haha jag vet inte faktiskt

What Goes Around...Comes Around
  • Bonanza
    Björnmossa skrev 2008-11-14 13:39:29 följande:
    Rune har aldrig satt diagnos på Brumma, antagligen med flit, jag gissar att han aldrig ville "stämpla" henne utan att han nöjde sig med att hon är "lite annorlunda".Mini-hopp är nog normal tror jag. Lugnade han sig inte något när han blev äldre?
    Det kanske han är. Det är väl mest jag som tänker "ge ungen medicin" ibland. Skämt åsido, jag trodde också att det inte finns någon diagnos på Brumma, men hade ju ändå missat en tio år eller så.
  • Zenobia

astalacasta

Inte illa, visste inte det Inte illa heller att kunna massa om bamses historia.

• W W

Fan vad många som hade fel Jag visste men hittade hit försent

Le om du vill ha sex med mig!
  • Soppis

Man lider inte av varken downs syndrome eller autism; det är ingen sjukdom. Fel ordval påverkar.

• Nelah

Vad heter Bamses farmor? ;)

Jag vet !

Jag vill och jag kan...
  • PixieP

Hmm Bamses fästmö. Heter hon Brunhilda? Eller Brummelina!

Svar på tråden Vad heter Bamses fru?