• Viggo 090730

sugen på juice under graviditet = pojke?

Jag är ovanligt sugen på juice. När jag blir törstig vill jag ha juice.. Tänker hela tiden "vad gott det hade varit med juice"... Innan grav kände jag typ aldrig så...

Stämmer det att man får en liten pojk om man är sugen på juice under grav? Hur många har varit med om det och fått en pojke? Kanske många som fått en flicka av att ha sug efter juice under grav med? Vill veta, blev nyfiken...

Jag är i v5, går in i v6 på måndag, så jag är ju så tidig än liksom....

• Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?
  • Veladis

När jag väntade dottern: Sura godisar, frukt, bär - särskilt jortdgubbar och apelsiner och määäängder med apelsinjuice. Ett parl iter per dag!
    När jag väntade sonen: Saltlakris, knäckebröd med kaviar, grönt te.

• sheila55

jag kan tänka mig att man kanske har större behov av c-vitaminer under graviditeten och kanske lite extra om det är en pojke... jag som i vanliga fall äter mycket frukt har inte märkt så stor skilnad förutom att jag är mer sugen på citrusfrukter ^^ så det kanske är en pojke om det nu stämmer...

• Mollie77

Har aldrig gillat de o har tre killar,,,

• HNA

jag var inte så förtjust i apelsin juice innan, men i början av grav drack jag massor. minst 2 liter om dan. nu har det lugnat sig lite men jag måste ha apelsin juice hemma. apelsinjuice innehåller stora mängder av folsyra.  kroppen  brukar  säga ifrån om det är brist på något, särskilt under grav. måste tillägga att jag till 95% väntar en tjej. när jag väntat min son var jag mest sugen på kött, saltgurka och kolsyrat vatten.

• konkelbär

Jag var helt tokig i apelsinjuice under min graviditet. Men det var ju en tös, ingen pojke.

• Majamjau

har hört att det är tvärtom, att man är sugen på citrus och syrligt när man väntar en tjej, men det stämmer ju sällan sånt där ändå

• Carinamamma84
    1.a Drack inte jucice alls = Flicka
    2.a Drack lite jucice ibland inte oftast alls men slutade då jag började känna mig yr efter detta. = Pojke

Jag gillade salt syrligt söt ja allt när jag väntade båda min barn.
  • Viggo 090730

så många olika svar :D roligt...

• Izzabelle

Mår illa när jag tänker på juice ... Då får man kanske en flicka då =)

• Pildi

Jag har också varit sugen på juice under hela graviditeten. Tomatjuice är favoriten. Jag vet att bebisen i magen är en liten pojke. Under denna graviditet var jag inte alls sugen på sött , det var jag när jag väntade mina flickor.

• Dandelion

Jag är oxå sugen på apelsinjuice ofta!!
    I början drack jag helt otroliga mängder. Nu har det lugnat ner sig men jag måste ha juice hemma för när suget väl faller på då minsann... haha.

Ska på köns-UL imorgon så vi får la se om det ligger en liten prins eller prinsessa och gosar sig därinne

• Sara och Henrik

Drack mycket juice under min graviditet, ut kom en tjej så jag litar inte riktigt på det där. Isf mer på hjärtljuden...

• Carinamamma84

Hjärtljudet är det bästa som finns då kanske man vet bättre

Jag visste så hära
    Med dottern visste jag inget trodde det var en pojk.
    Bara för att hon sparkade inte alls och hade inte häller sammandragningar eller värkar inte änns när vattnet gick Haha dagen efter kom värkarna på full rulle

Med sonen ojoj ingen prat om saken på direkten jag fick starkt + så visste jag att det var en kille sa till alla att det blir en Amadeus.
    Ja så var det oxå.
    Hade sammandragningar och värkar från vecka 29 till 40 och det var jobbigt.

Dottern hade 144-150 slag
    Sonen hade 145-155 slag

• Dandelion

Har just varit på könsUL och bebben är en liten prins

Vet inte hur mkt det ligger i juiceteorin men jag är ju som sagt oooofta sugen på apelsinjuice! Haha

• Mollie77

Naylor=grattis till killen i magen!!
    Skulle faktiskt gissat på en tjej med den lilla putningen på magen..Men men där ser man....Lycka till!

• ballerinakakaoreo

Visserligen gammal tråd men det är kul att väcka dessa till liv Flört
    Jag är gravid i vecka 36 och har varit sugen på apelsinjuice sedan jag plussade, det lugnade sig mellan v. 16 fram tills v. 35 och nu när det närmar sig slutet så dricker jag lätt upp en hel förpackning apelsinjuice med is i om dagen (men jag hejdar mig), kände på mig att det var en pojke redan när jag plussade och fick detta bekräftat i både v. 14 och 20. 

• Sasu

drack ju lätt 2 liter juice på en dag de sista 3 månaderna under min graviditet.. fick en flicka.

Svar på tråden sugen på juice under graviditet = pojke?