lugna gatan skrev 2008-11-24 20:56:02 följande:
Den längsta tiden behöver inte alls vara kvar. Vi låg på IVA i sex veckor, dels för att man fördelar platserna till dem som mest behöver dem, dels för komplikationer. Sen var vi en vecka på tillväxt, se direkt in på familjerum där vi hade två av barnen i två veckor, minstingen var bara hos oss i familjerum två dygn innan vi fick åka hem. Sen blev det permission i två veckor, blev sen utskrevna.Hoppas allt går bra så ni får komma hem snart. Sen när du ser tillbaks på den här tiden så kommer det att bara kännas som en bråkdel av ditt liv, men det är ju så att minnena etsar sig fast och alla vi med prematurer delar på detta.
ok, vad glad du gjorde mig nu :) jag håller tummar o tår och det vore den underbaraste julklappen att få komma hem. vill ha med mig min dotter hem. vill kunna börja familjelivet tillsammans med henne och min man. 6 veckor som vi har varit där, har gått extremt snabbt. men nu på tillväxten står tiden helt still... och 2 veckor har vi varit på tillväxten redan. så drygt... men får hålla ut. jag vet att det är det bästa för dottern i nuläget, men jag gråter varje kväll och jag blir psykiskt dålig av detta. men gud jag hoppas vi är hemma innan jul.