• lofeem

Vanligt att plussa sent?

Hade mens sista gången runt 12 oktober, brukar alltid ha regelbunden mens, mex en dag det slår på.
    Men nu har ftf inte mensen kommit och jag har gjort två gravtest.. ett med CB o ett med preg. inte gravid enligt dom..

Jag känner av massa symptom, men det kan lika bra va för jag har stirrat upp mig o verkligen känner efter.. Men hur vanligt är det att plussa sent? O vad räknas som sent?

Frra gången jag va gravid testade jag inte fören treveckor efter tror jag o då va det ett tydligt plus..

• Svar på tråden Vanligt att plussa sent?
  • minbebis76

lofeem skrev 2008-11-20 18:23:28 följande:

Jag kände att jag var tvungen att testa innan.. O guess what.. det va positivt!!! Svaht men klart o tydligt..!
    Vilken vekca blev det plus i då då? NÄr testade du minus senast?

Grattis förrästen!
  • gulligbebis2009

Har samma problem som ni verkar ha, är idag Bim+4, får illamående atacker under dagarna, brösten ömmar och strålar, konstiga ljusa flytningar som gör att jag tror att mensen kommit, vilket den inte gjort. Testade mig idag med CB, men det var minus! Tror ni att det kan vara så att man är gravid ändå. att man bara skall vänta några dagar till? Det är vårat andra försök efter stoppet med P-piller, förra månaden kom mensen som vanligt som den alltid brukar göra.

Grattis till +:et Iofeem!! Vilka symptom har du, brukar din mens vara sen?

• gulligbebis2009

Har samma problem som ni verkar ha, är idag Bim+4, får illamående atacker under dagarna, brösten ömmar och strålar, konstiga ljusa flytningar som gör att jag tror att mensen kommit, vilket den inte gjort. Testade mig idag med CB, men det var minus! Tror ni att det kan vara så att man är gravid ändå. att man bara skall vänta några dagar till? Det är vårat andra försök efter stoppet med P-piller, förra månaden kom mensen som vanligt som den alltid brukar göra.

Grattis till +:et Iofeem!! Vilka symptom har du, brukar din mens vara sen?

• Ramiss

ja väntar oxå... undrar va d blir..mens el plus??

• Ramiss
    gulligbebis2009 skrev 2008-12-07 16:52:09 följande:
    När hade du Bim?
    Nån gång under denna helg...6-8 dec.. men har testat med billiga grav-stickor..visade inget idag.. har köpt ett CB som ja tänkte testa m imorron om inte tenaten dyker upp före..
  • Hannaaaa88

Hej allihopa! Har bim+5 idag. Mår illa, stickningar, kittlingar i tjejmagen, trött som sjutton hela dagarna. Men negativt test imorse.:( ringde bim som tyckte ja skulle testa igen om 5 dagar. Finns de ens nåt hopp tror ni? :/

• Booties
    Hannaaaa88 skrev 2017-08-10 20:26:07 följande:

Hej allihopa! Har bim+5 idag. Mår illa, stickningar, kittlingar i tjejmagen, trött som sjutton hela dagarna. Men negativt test imorse.:( ringde bim som tyckte ja skulle testa igen om 5 dagar. Finns de ens nåt hopp tror ni? :/

Hopp finns det ju absolut. Finns ju ganska många som plussar sent :)

Nu är jag i v.9, men under de 6 månader som vi försökte så hände det att min mens var sen 7 dagar 2 ggr. Testade negativt båda ggr. Tydligen så är stress den vanligaste orsaken till att mensen blir sen.

Jag håller tummarna för att du är en låghormonare och att plusset kommer snart!
  • frökenBea

Puffar upp...

Nyfiken hur det gick för er som var långt efter BIM utan att få plus. Blev det nåt plus tillslut?? Eller bara extremt sen menstruation.

Och grattis till plussen. Hoppas det löpt på bra för er som plussat.

Jag sitter nämligen själv och känner mig jättegravid men tog ett test vilket jag trodde var BM+7, det var neg. Skillnaden med mig är att jag hade en extremt kort blödnimg. Varade i två dagar. Så egentligen är det ju bara dumt att tro man är gravid. Men vet inte vad det är annars. Extremt långvarig PMS... Eller diabetesutveckling. Ska gå till Vc på måndag om det inte är bättre.

Svar på tråden Vanligt att plussa sent?