• Lizo

Borde man inte se något på vul i v4-5?

Hej!
    Gjorde ett provrörsförsök i okt, testade neg 15 och blödningen kom 16. Förra tors, 20 gjorde jag ett pos gravtesst!! Var på vul idag men läkaren såg inget mer än en förtjockad livmoderslemhinna. Borde man inte ha sett något?
    Jag har en dotter på tre år som kom till efter gonalf inj. Innan dess har jag haft tre tidiga missfall.
    Blir trött på att kroppen ska hålla på och luras!!
    Är det någon som gjort tidigt vul och vet vad man kan förvänta sig?

• Svar på tråden Borde man inte se något på vul i v4-5?
  • dosali

Hej på er!
    Jag o sambon gjorde ett VUL igår (jag är i max v 5). Jag har haft väldigt ont i magen och med ett mf, ett ma i ryggen (ännu inget barn) så fick vi komma in för att kolla. Läkaren såg inget ännu men jag ska få lämna HcG-tester och göra ett nytt VUL om en vecka för att slippa gå och vara orolig. Väldigt bra planering tycker jag. Hur som helst så nojade jag på efter besöket tills min sambo sa att egentligen var det ju inget i det vi fick veta som motbevisar varken att vi är med barn eller att det är ett missfall på g. Det var för tidigt att se något i livmodern och testet vi gjorde är ju fortfarande positivt. Så ett tips är ju att försöka vända på infon man får, bara för att man inte får veta precis det man önskar betyder det inte det motsatta! Mitt mantra sista dagarna har varit att "nu tusan är det en bebis" och så kör jag det genom huvudet varje gång nojan kommer på besök. Funkar för det mesta! Och så tänker jag stegvis, just nu är det VUL nästa vecka som är nästa mål, försöker att inte tänka längre än så. På så vis delar tiden upp i mer hanterbara "enheter" om ni fattar vad jag menar, en vecka går att stå ut.
    Håller tummarna för alla oss som väntar!

• Bionic

Jag gjorde ett VUL i v 6+3 och såg då enbart en hinnsäck, inte ens gulesäcken eller ett foster.
    Fick komma tillbaka två veckor senare då såg man en klump med ett hjärta, och ytterligare två veckor senare en bebis med armar och ben.

Självklart blir man ju smått hysterisk när man inte ser något, men många gånger finns det säkert inte något att se.
    Nu i efterhand ångrar jag att jag gjorde VUL så tidigt, skapar en onödig oro.

Men det är lätt att vara efterklok. Jag tror att ni har tittat på tok för tidigt bara, ge det någon vecka till så är det säkert en bebis med ett hjärta där.
    Lycka till TS!

Mvh Bionic med 3 MF i bagaget.

• Tussetösen
    Bionic skrev 2008-11-26 15:36:27 följande:
    Jag gjorde ett VUL i v 6+3 och såg då enbart en hinnsäck, inte ens gulesäcken eller ett foster. Fick komma tillbaka två veckor senare då såg man en klump med ett hjärta, och ytterligare två veckor senare en bebis med armar och ben. Självklart blir man ju smått hysterisk när man inte ser något, men många gånger finns det säkert inte något att se. Nu i efterhand ångrar jag att jag gjorde VUL så tidigt, skapar en onödig oro. Men det är lätt att vara efterklok. Jag tror att ni har tittat på tok för tidigt bara, ge det någon vecka till så är det säkert en bebis med ett hjärta där. Lycka till TS! Mvh Bionic med 3 MF i bagaget.
    det liknar min situation lite... enligt mina planeringar så är jag i v.6+2 och gjorde ett VUL idag.. hinnsäcken var pytteliten och man såg inget inuti.. men man han såg tydligt på olika sätt att jag är gravid.. Men hur stor var hinnsäcken när du var där?
  • dosali

Hej igen!
    Kan hålla med Bionic om att det inte är enbart positivt med att kolla tidigt - man börjar tänka en hel massa. I mitt fall gjordes UL för att läkaren vill utesluta utomkveds (hade haft rejält ont i magen) och det säger man inte emot så lätt... När det nu blev som det blev tyckte jag att det var väldigt skönt att få komma tillbaka på ett nytt VUL lite senare. Vi gjorde nästa idag, en vecka efter förra (då man inte såg nåt) och idag var där en hinnsäck, gulkropp och en pytteknodd :) Allt som det ska så långt alltså.
    Hur har det gått för er andra?

• Bionic

Tussetösen - Min hinnsäck var ganska stor, om jag minns rätt var den 22mm. Jag tyckte det lät stort för att inte vara något däri. Men jag minns inte riktigt.
    Hoppas att ni ser något nästa gång! Lycka till.

Hoppas det går bra för alla som varit på tidiga VUL och inte sett något, vet hur orolig man kan bli!

• Fru Humla

ts: hur går det för dig?

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Mermaid78

Hej alla!
    Jag gjorde VUL igår på gynakuten då jag har kraftig magsmärta och har bakomliggande små rosa flytningar... Jag var helt säöker att jag var i V8(sista mensen17/10) men hon kollade med UL på magen och VUL och hon sa att jag var i V 6 och om 1-2 veckor kommer man se hjärtat. Hon sa att hinnsäcken var ca.33mm och med en liten gulesäck inuti som man tydligt såg. Tycker ändå att det lät konstigt att det fortfarande inte finns ett foster Och varför har jag en sådan kraftig molvärk? tom så att jag tar alvedon...

• Nufsan

Jag tycker det verkar vara så himla olika hur läkare ser ngt!

Jag var in i vecka 6+1 pga bruna flytningar och läkaren såg ett litet litet hjärta som pickade! Gjorde även ett ul 2 veckor senare och då såg jag t om en liten liten bebis!

Kan det skilja sig från läkare till läkare eller har det med utrustning att göra??

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Krusbär

Hjärtat kan vara synligt från vecka 6, hinnsäcken från v 5. Men det är väldigt olika vad man ser så tidigt. Ibland ser man inget alls. Det är så små skillnader det handlar om, och några dagar hit eller dit kan göra jättestor skillnad. Man kan ha haft äl senare än man tror, och det kan ta mellan 5 och 12 dagar för ägget att fästa efter befruktningen.

Lycka till!

• santanas

Vi gjorde VUL i v5 och det enda som syntes var gulsäcken och att det såg ut som en normal graviditet samt från vilken äggstock ägg kommit. Några veckor senare fanns det ett hjärta som pickade och slog

• linedenfine

Znipp skrev 2008-11-24 12:46:12 följande:

Hej!Gjorde ett provrörsförsök i okt, testade neg 15 och blödningen kom 16. Förra tors, 20 gjorde jag ett pos gravtesst!! Var på vul idag men läkaren såg inget mer än en förtjockad livmoderslemhinna. Borde man inte ha sett något?Jag har en dotter på tre år som kom till efter gonalf inj. Innan dess har jag haft tre tidiga missfall.Blir trött på att kroppen ska hålla på och luras!!Är det någon som gjort tidigt vul och vet vad man kan förvänta sig?
    så hade jag det.
    neg test, blödning, pos test efter 2 veckor, gjorde VUL ingenting. Bara en förtjockad slemhinna. Troligtvis visade jag ett pos gravtest på en graviditet som slutat i ett MF (blödningen)månaden innan och hormonerna satt kvar. Även om jag dagen innan blödningen visade neg.

Nu hoppas jag att det inte är så för dig.

ska du gör fler tester/VUL?
  • Tessah

Jag var på vul v.5 (hade plussat men hade ont i högra äggstocken så man ville kolla så de inte var X) och då sa läkaren att jag förmodligen får missfall för man ser inget.
    Jag gick hem väntade på att jag skulle börja blöda massor men de gjorde jag inte.

två veckor senare var jag på vul igen och då såg man en liten bebis med armar och ben :)

Så de är jätte svårt se på vul så tidigt! (det var ändå i Umeå jag gjorde vul och dom har bra aparater där, men inte nog bra enligt mig) :)

Hoppas det är så här för dig också och att din bebbis mår bra i magen.

*kram*

• Nufsan

När ni skriver veckor är det då hela veckor eller räknar ni 4+3 som vecka 5?

Tycker det blir lite luddigt då BM räknar på ett sätt och FL på ett annat!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Fisen84

Någon som förstår? Trodde jag hade SM 1/2 men verkar inte stämma.  Grav test visat 2-3 sen 3+ nu 2- 3 igen dock ej morgon urin.

Svar på tråden Borde man inte se något på vul i v4-5?