• dosali

Borde man inte se något på vul i v4-5?

Hej på er!
    Jag o sambon gjorde ett VUL igår (jag är i max v 5). Jag har haft väldigt ont i magen och med ett mf, ett ma i ryggen (ännu inget barn) så fick vi komma in för att kolla. Läkaren såg inget ännu men jag ska få lämna HcG-tester och göra ett nytt VUL om en vecka för att slippa gå och vara orolig. Väldigt bra planering tycker jag. Hur som helst så nojade jag på efter besöket tills min sambo sa att egentligen var det ju inget i det vi fick veta som motbevisar varken att vi är med barn eller att det är ett missfall på g. Det var för tidigt att se något i livmodern och testet vi gjorde är ju fortfarande positivt. Så ett tips är ju att försöka vända på infon man får, bara för att man inte får veta precis det man önskar betyder det inte det motsatta! Mitt mantra sista dagarna har varit att "nu tusan är det en bebis" och så kör jag det genom huvudet varje gång nojan kommer på besök. Funkar för det mesta! Och så tänker jag stegvis, just nu är det VUL nästa vecka som är nästa mål, försöker att inte tänka längre än så. På så vis delar tiden upp i mer hanterbara "enheter" om ni fattar vad jag menar, en vecka går att stå ut.
    Håller tummarna för alla oss som väntar!

• dosali

Hej igen!
    Kan hålla med Bionic om att det inte är enbart positivt med att kolla tidigt - man börjar tänka en hel massa. I mitt fall gjordes UL för att läkaren vill utesluta utomkveds (hade haft rejält ont i magen) och det säger man inte emot så lätt... När det nu blev som det blev tyckte jag att det var väldigt skönt att få komma tillbaka på ett nytt VUL lite senare. Vi gjorde nästa idag, en vecka efter förra (då man inte såg nåt) och idag var där en hinnsäck, gulkropp och en pytteknodd :) Allt som det ska så långt alltså.
    Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden Borde man inte se något på vul i v4-5?