• vit pion

Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!

Jag känner mig så glad idag. Jag var på NUPP-test och min bebis levde... Jag trodde knappt inte det var sant, att det kunde fungera på mig. Jag började stortjuta under undersökningen. JAG SKA HA BARN!! Äntligen ska jag försöka glädja mig av denna graviditet.

Jag har drabbats av 3 st MA sedan sommaren-07. Det har varit såå kämpigt. Att gå igenom dessa missfall och skrapningar, gång efter gång. Och tiden däremellan med sorg, besvikelse och oro, när kommer mensen?, när är det ny ägglossning, NU ska vi ha sex, vare sig man vill eller ej.

Denna sista graviditet var varit så orolig. Varenda timme(känns det som iallafall) har jag varit fokuserad, totalfixerad och superorolig/ledsen.

Jag vill bara inge lite hopp till alla er andra som kämpar. Det är så jobbigt men har man något annat val, när man har en sådan stark längtan efter en liten bebbe. Kämpa på!!

• Svar på tråden Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!
  • NilamNilam

Vit pion:
    Så skönt att läsa om att det kan gå bra, håller tummarna för att denna graviditet fortsätter vägen ut.

Själv känner jag mig så j-vla ensam. Ingen vi känner är i någon liknande sits som vi, vi fick vår dotter för tre år sedan och har sedan dess fått 2 mf och 2 ma. Nu är jag helt bedrövad över att det inte verkar ta sig och bli barn över huvud taget. Vill bara få en graviditet överstökad så vi någon gång får vårt andra (och om jag får välja - även ett tredje barn) någon gång.

Lycka till alla där ute som kämpar!

• Förväntansfull0406

Grattis till alla er som äntligen väntar smått...Har förstått att ni haft det kämpigt och jag ville bara säga att, för er som nu äntligen lyckats "peppar peppar" försök att njuta, läs inte för mycket om allt som kan hända, och lyssna inte alltför mycket om andras olyckor, hela grav är som en resa och det kan hända något närsom! eller så händer inget alls. Jag menar inget illa, jag vill bara säga ett par ord som kanske stärker lite på vägen, för trotts allt, har man tagit sig igenom de första kritiska 13 veckorna, sen är risken mycket liten att något ska hända så är det

Verkligen lycka till alla blivande mammor!! Mvh M

• Görling

Kul att läsa att det går bra för många av er som kämpar efter upprepade missfall. Är själv gravid efter 4 missfall (är nu i v.29) och tror att det går vägen denna gång. Vill bara uppmana er som kämpar att försöka hitta en bra läkare som kan följa er och ge sitt stöd, det tror jag är halva receptet. Man känner sig väldigt ensam och utelämnad efter upprepade missfall. Äter själv Trombyl, men vill inte spekulera i om det är det som har hjälpt denna gång, men har en bra doktor som är engagerad och det känns skönt.
    Lycka till allihopa.

Kram J

• First baby

VIT PIO!!! hur går det??? nyfiken.....

• dosali

Hej på er!
    Grattis vit pion och ni andra som blivit gravida. Jag har gjort rätt samma resa som många av er - ett mf och en väldigt sent ma i fjol och inga tidigare barn. Nu är jag i 13:e veckan i graviditeten som vi försöker räkna som 'tredje gången gillt'. Det är ju så konstigt att hela tiden gå och va beredd på att det inte ska gå bra och det tar rätt mycket kraft och ork av en tycker jag. Men, samtidigt är det fantastiskt att det gick att bli gravid en gång till och att man är där nu! I fredags fick vi göra UL för att se att knodden levde efter dom första 12 veckorna - det var så himla bra, stillade oron och nu kan jag börja tro på att det ska gå vägen.
    Håll ut ni som kämpar vidare, vet hur det är.

• vit pion

Hej på er alla!
    Jag blir så glad om jag kan ge några hopp om framtiden.

Jag är fortfarande gravid. Jag är nu i v 20 och allt känns bra. Vi har varit på u-ljud och den lilla bebben sprattlade på som bara den. Hon lever.....just det, det är en flicka. Vi såg det på u-ljudet.

Jag är så oerhört tacksam över att det verkar gå vägen, denna gången. Livet ser helt plötsligt betydligt ljusare ut nu, än för några månader sedan. Jag som trodde att vi aldrig skulle komma så långt.

Jag håller tummarna för er alla som längar...det går till slut!!
    Stor kram!!

• vit pion

Hej på er alla!
    Jag blir så glad om jag kan ge några hopp om framtiden.

Jag är fortfarande gravid. Jag är nu i v 20 och allt känns bra. Vi har varit på u-ljud och den lilla bebben sprattlade på som bara den. Hon lever.....just det, det är en flicka. Vi såg det på u-ljudet.

Jag är så oerhört tacksam över att det verkar gå vägen, denna gången. Livet ser helt plötsligt betydligt ljusare ut nu, än för några månader sedan. Jag som trodde att vi aldrig skulle komma så långt.

Jag håller tummarna för er alla som längar...det går till slut!!
    Stor kram!!

• emma777

Åh vad underbart härligt att höra!! Ska på VUL på tisdag i v 6+4, efter 3 missfall, och sitter som på nålar! Tack för nytt hopp !

STor kram Emma

• Strix

Grattis alla ni som har fått se era bebisar på VUL!!

Undrar om ni gjorde något särskilt denna gång jämfört med tidigare? Jag har sedan förra cykeln börjat ta ca 80 mg trombyl om dagen efter ÄL fram till mens och extra e-vitamin men kan jag göra något mer? Vi har förutom två MA med skrapning i bagaget svårt för att bli gravida.

• grynet80

Vad glad man blir när man läser sånt här!! Det inger verkligen hopp, grattis alla ni därute.

• emma777

Hej, hej!

Tänkte bara lägga till att jag nu gjort ytterligare ett VUL, i v 7+6, och allt var fortfarande fin-fint! Doktorn sa att det var dags att börja glädjas åt det här nu , så det gör vi. NUPP 19/2, så lite, lite orolig kommer jag väl vara tills dess (v 12), men det känns betydligt bättre redan!

Feia: Jag har medicinerat med lite allt möjligt den här gången. Dels Metformin (då jag har PCO), dels Prednisolon (då det tydligen använts på försöksstadiet mot upprepade missfall - vi hade det hemma pga allergier), 150 mg Trombyl och extra b-vitamin, folsyra, järn och omega-3 utöver den vanliga multivitaminen. Dricker heller inget med koffein. Har ingen aning om det är något av allt det där som har hjälpt, men jag kände mig lite lugnare för att jag provade något nytt den här gången, och inte bara gjorde som förut.

Stort grattis till alla er som fått goda nyheter, och stora, stora kramar till alla er som kämpar på. Det går!!!

Kram Emma

• Längtar 85

undrade just om det fanns någon därute som har blivit gravid efter upprepade MF och MA. Vi har haft 2 missfall och ett MA Sedan 2005. Vi är alltså i det 4:e året. Sista gången jag var gravid var 2006 så det känns lite sådär.. Men det var verkligen skönt att höra. Håller alla tummar och försök att njuta nu!!

Svar på tråden Äntligen min tur, efter flera upprepade missfall!!