Örnie skrev 2008-12-01 14:33:21 följande:
Var bor ni då? Finns det ingen kollektivtrafik, så man kan säga att de ska vara hemma med sista bussen kl. 1 eller 2. Det är inte rimligt att föräldrarna ska sitta och vaka hela nätterna och inte heller att det innebär att de inte kan ta sig ett glas vin till maten. Min dotter är 19 och är aldrig ute och rumlar. Om hon är borta (nykter), så ser hon till att komma hem med sista tåget eller att i förväg bestämma med en kompis i stan som hon kan sova över hos. En enda gång missade hon tåget och då åkte vi och hämtade.
Natt bussarna som gick förr har slutat att gå, nu går det en ordinarie buss, fast lite senare.Men den går inte hela vägen hem utan bara nästan... Jag ska bestämma att sista tåget som går 0315 måste tas och då kan jag hämta, där tåget stannar.
Men mina ungar har för vana att var ute till allt mellan ca0100-0500... Asså dom kommer hem när dom får tråkigt, men jag vet, jag måste sluta o hålla på såhär. Dom måste ju lära sig ta ansvar nu, dom bor ju faktiskt här.
Det är bara det att om man säger - om ni bor hemma för ni ju ta hänsyn, då kontrar dom med att dom är över 18 och får faktiskt komma hem när dom vill... japp det får dom men lite hänsyn får ju gärna tas.
Jag vill passa på o prata me dbåda barnen på samma gång nån gång, men det är svårt att få ihop.
Dom är så vana att kunna komma o gå lite som dom vill sen dom fyllde 18, då bodde vi mer centralt oxå, så då gick ju vagnen enda till 4 på morgonen.
Sen dricker jag aldrig så jag kan ju alltid hämta.....
Men jag ska säga till dom att dom får göra som dom vill när dom flyttat hemifrån.