Inlägg från: Maskot |Visa alla inlägg
  • Maskot

Hämta eller inte?

Sonen är 17 år och är ute endel med kompisar. Vi hämtar ganska ofta, men då också på en överrenskommen tid. Det kan inte vara enbart på tonåringens villkor hela tiden, han/hon måste också ta ansvar, hålla tider och överrenskomelser.
    Barn och ungdommar testar gränser och försöker rucka på de regler som finns, jag tror inte att man ska låta de styra allt för mycket om saker som faktiskt påverkar er negativt också (er sömn blir lidande). Hänsyn och ansvar måste också undommar lära sig.

• Maskot

Jag tror kanske ändå att din dotter vet att du ställer upp och hämtar hur hon än gör, och kan styra lite som hon vill.

Vår son fyller snart 18 år, och även om han har åldern inne att gå på krogen och allt vad det innebär- så betyder det ju inte att han inte har något ansvar mot de han bor med.
    När han flyttar hemifrån så får han göra som han vill, men när man bor ihop så får man ju förmedla sig om när man kommer hem m.m.
    Vi hämtar ibland, men då på en förutbestämd tid. Ibland tar han bussen och ringer hem när han är på väg så att jag vet.

Svar på tråden Hämta eller inte?