• Natalejjis

Vad finns för julmat på IKEA i London??

Hejsan!

Jag och min man sitter och funderar på julmaten i London. Det blir vår första jul där och vi får nycklarna till huset den 15e så vi hinner inte utforska mycket direkt.

Nu till min fråga:

Vart får vi tag i julmaten? Vi vet att "Totally Swedish" har som man kan beställa men då slog det mig att IKEA nog har en del. Vad har dom? Det borde ju bli mycket billigare än totally.

Tacksam för svar

Nat

• Svar på tråden Vad finns för julmat på IKEA i London??
  • utlandsmamma

Yep allt ar slut :o) nu far du allt skynda dig Yokohama innan jag kopet pa mig nasta last fran Sverige :o)

• YokohamaNr2

brojer skrev 2008-12-05 15:05:17 följande:

Yep allt ar slut :o) nu far du allt skynda dig Yokohama innan jag kopet pa mig nasta last fran Sverige :o)
    Behöver faktiskt inte så mycket denna jul, blir nog mest engelskt men lite julmust skulle ju inte sitta fel även om jag redan har köpt 6 flaskor och dragit imig
  • NorthLondon

Jag var dar igar och blev som tokig! Plotsligt var det valdigt mycket som jag bara maste ha i jul - som gelehallon t.ex. Och sa blev det en finfin efteratt igar med salta fiskar. Yum!

• Natalejjis

Kom på en till sak tjejer:

Vart köper man julgrän (gärna silvergran) och vad kostar det?

• FOA

Natalejjis skrev 2008-12-06 10:34:34 följande:

Kom på en till sak tjejer: Vart köper man julgrän (gärna silvergran) och vad kostar det?
    John Lewis, Argos, Homebase, B&Q etc. Kolla deras websidor sa du inte aker dit i onodan.
  • Karinski

Kopte gran pa IKEA idag, for 16 pund. Inte sarskilt stor, men helt ok.

Dessutom ar tydligen gloggen slut. Pa ALLA IKEA i London...stor besvikelse. Hittade heller ingen julmust eller pepparkaksdeg denna gangen.

• Natalejjis

^haha^ Ska jag ladda en låda med glögg och ta med??

Mrs Hearn> Dessa namn säger mig ingenting.. Men jag gissar att jag lär mig..

Kan man kanske beställa gran från Sainsbury(stavas det så??)

• YokohamaNr2

Natalejjis skrev 2008-12-06 10:34:34 följande:

Kom på en till sak tjejer:Vart köper man julgrän (gärna silvergran) och vad kostar det?
    Vi köpte vår gran på Homebase igår, den hette något i stil med Nordic Fir, ej silvergran men jättefin och tät, helt klart den finaste gran jag har haft den kostade £24.99
  • Karinski

Natalejjis. Vart i London ska du bo? Det brukar finnas julgransforsaljning lite overallt.

Jag har forresten redan smallt i mig skumtomtarna som skulle vara i Noas smallkarameller som jag tankte ge till hans kompisar. Men de far sakert inte ata godis anda...

• FOA

Natalejjis skrev 2008-12-08 13:29:20 följande:

^haha^ Ska jag ladda en låda med glögg och ta med?? Mrs Hearn> Dessa namn säger mig ingenting.. Men jag gissar att jag lär mig.. Kan man kanske beställa gran från Sainsbury(stavas det så??)
    Sainsburys KAN ha granar men bara de stora affarerna. Affarena jag nanmde ar en department store och DIY (do iy yourself).
  • YokohamaNr2

De brukade sälja granar i början av St Paul's road som ligger nära Highbury, dålig på att förklara så här kommer en länk.

maps.google.co.uk/maps&hl=en&geocode=&q=St+Paul's+Road,+n1&sll=51.546335,-0.10128&sspn=0.013104,0.027466&g=St+Paul's+Road,+n1&ie=UTF8&ll=51.547403,-0.098877&spn=0.013104,0.027466&z=15

Annars är det bara att gå ner för Upper Street, de säljer som sagt granar lite var stans.

• YokohamaNr2

Hoppsan linken blev inte så bra, sök på St Paul's Road, N1 så får du fram den på google maps

Svar på tråden Vad finns för julmat på IKEA i London??