• Nirosha

Sri Lanka Adoption

Nån som har erfarenhet av adoption från Sri Lanka? Tacksam för all information......

Mvh

//Ulrika

• Svar på tråden Sri Lanka Adoption
  • Nirosha

Hehe =) Vi ska först till Maldiverna i 6 dagar, sen flyger vi därifrån till Colombo. Vi ska göra massor därnere men ska bara åka söderut pga oroligheterna. Men bla ska vi besöka mitt och min systers barnhem, åka till elephant orphenage, teplantage osv. men mest blir det nog att ligga på stranden =) Ska bli så underbart! Sen ska vi även åka till det barnhemmet som BFA har som kontakt på Sri Lanka som heter The Haven och ligger i Colombo.

• inoka
    Svar på #31
    Nirosha skrev 2009-01-16 07:20:52 följande:
    Hehe =) Vi ska först till Maldiverna i 6 dagar, sen flyger vi därifrån till Colombo. Vi ska göra massor därnere men ska bara åka söderut pga oroligheterna. Men bla ska vi besöka mitt och min systers barnhem, åka till elephant orphenage, teplantage osv. men mest blir det nog att ligga på stranden =) Ska bli så underbart! Sen ska vi även åka till det barnhemmet som BFA har som kontakt på Sri Lanka som heter The Haven och ligger i Colombo.
    åh va härlig :) jag reser ant dit å hälsar på min fam i maj. Denna gång själv. Maldiverna var vi oxå på sist vi var i s-l. Jag fick lite "lapp sjuka" *s* fanns inget mer att göra än sola å bada :)
    Hoppas er resa kommer bli rolig. Bara så du inte bli nervös, men de har avspärrningar lite varstanns m militärer som kollar passen och sist när jag var där var det ibland ett himla kacklande om huruvida jag kunde vara svensk när jag var född singales *S*
  • Nirosha

Kul =)) Ja, jag har hört talas om de här avspärrningarna så det gäller väl att ha passet redo =)

• inoka
    Svar på #33
    Nirosha skrev 2009-01-16 12:28:58 följande:
    Kul =)) Ja, jag har hört talas om de här avspärrningarna så det gäller väl att ha passet redo =)
    ja glöm inte det. Jag gjorde det då jag bara skulle ta mej från huset in till marknade(ingen direkt väg att prata om) och då blev det ett himla hallå.. :)
  • inoka

Förresten, bara en nyfiken fråga.. gick du genom ac när du adopterades eller genom mr Niel? En advokat som hade hand om de flesta adoptioner på sent 70tal. Jag hjälper ngr st nu att hitta sina rötter och de har alla samma advokat. Liksom jag. Tänkte eftersom dit barnhem ligger i colombo.

• Nirosha

Nej mina föräldrar använde sig av Niel =) Men de gick genom en organisation som hetter Sri Lanka barns vänner tror jag..

• Nirosha

Har du kontakt med Niel? Vore verkligen kul o träffa honom igen. Han var i Sverige och hälsade på oss när jag var liten =) Kommer ihåg det väl. En tjej som låg i samma säng som mig på barnhemmet vart ju adopterad till samma gata som mig i Sverige =) Världen e liten ibland =)

• inoka

mina föräldrar och han blev rätt goda vänner när de var nere och hämta mej. Min kusin adopterade en liten kille med hans hjälp och han hjälpte mej finna min familj. Har dock inte hört ngt av honom på ngr år men sist jag träffa han var han nygift med en ung tjej och de fick en liten flicka året därpå. Han driver numera ett hotell där han annordnar vigslar :) Om du vill ha hans adress har säkert pappa den ngnstans. Kul att ha ngn från samma barnhem. :) Själv var jag aldrig på barnhem utan bodde hemma hos min mamma fram till adoptionen.

• Nirosha

Ja, jag vill gärna ha hans adress!!! =)

• inoka

Jag ska kolla med pappa.. de är i thailand fram till 12 februari
    Jag hoppas han vet var han har adressen annars kan jag nog försöka förklara vägen dit som han bodde då. Jag kan inboxa dej när jag pratat med dem.

• Nirosha

Tack =) Vi åker 18 februari.

• Helle04

Nirosha: Kul att du åker tillbaka till Sri Lanka. Har varit där tre gånger och tycker mycket om landet och människorna. Hoppas att ta med mig mina barn dit i framtiden...hoppas på fred framöver. Jag håller med Inoka...hellre Sri än Maldiverna....men visst är det kul att ha varit där, men det är bara ordnat för turister...(men fantastiskt snorkling/dykning).

• Emeli

Nirosha skrev 2009-01-16 21:51:44 följande:

Nej mina föräldrar använde sig av Niel =) Men de gick genom en organisation som hetter Sri Lanka barns vänner tror jag..
    Organisationen Sri Lanka Barns Vänner finns kvar, heter numera bara Barnens Vänner. De kanske kan hjälpa dig med info. Du hittar dem här www.bvadopt.se/ . Lycka till!
  • jeska

Hej jag är oxå adopterad från sri lanka oxå genom Niel. jag har också hans adress Var där 2003 och gifte mig på hans hotell. Han är gift med Komara(nåt) Och de har en son.

• thriller

vill bara säga mina erfaenheter av Neil som drev barnhem io colombo,
    har är den strörsta skurk som man kan finnna.
    jag själv är adopterad och ahr varit nere 2 gånger, han blåste mig och min familj på pengar.
    blåste oss på 50.000 kr som vi skänkt till min biologiska familj så dom skulle få köpa en tomt, dom pengarna tog han själv.
    när vi skulle åka ner och ahde betalat hela resan så sa han att det ahde livit något fel så vi var tvungen att ebtala dubbelt så mycket för att få våran resa.
    falsk hemsk människa som verklgen lurat hela min familj + mina bekanta.

• inoka
    thriller skrev 2010-12-15 19:18:00 följande:
    vill bara säga mina erfaenheter av Neil som drev barnhem io colombo,
    har är den strörsta skurk som man kan finnna.
    jag själv är adopterad och ahr varit nere 2 gånger, han blåste mig och min familj på pengar.
    blåste oss på 50.000 kr som vi skänkt till min biologiska familj så dom skulle få köpa en tomt, dom pengarna tog han själv.
    när vi skulle åka ner och ahde betalat hela resan så sa han att det ahde livit något fel så vi var tvungen att ebtala dubbelt så mycket för att få våran resa.
    falsk hemsk människa som verklgen lurat hela min familj + mina bekanta.
    Bara undrar..vilket år hände det här som du säger mr niel gjort?
  • Nirosha

Vi pratar inte om samma Niel.

Svar på tråden Sri Lanka Adoption