Vet du vad er tonåring gör på lucia?
Ja handen på hjärtat vet du/ni vad din/eran tonåring gör under lucia?
Ja handen på hjärtat vet du/ni vad din/eran tonåring gör under lucia?
Jaaa de vet jag!
Åh de e ja glad över
... hm ... kan ju tänka tillbaks på mig själv .. *Visslar*
x Linda x skrev 2008-12-08 17:59:54 följande:
Ja, det vet jag... Sonen lär vara hemma med mig. Han är inte ute och räner som andra tonåringar. Skönt. Vet själv hur man var i den åldern. Å jag ser min syster hur orolig hon är när hennes döttrar är ute.
KAN ju tilläga att jag ska ta hand om fulla/drogpåverkade tonåringar på lucia vakan... så att många föräldrar tror sig veta vad deras barn är men dom har offtas fel.. blir chokade då dom får hämta sin fulla/drogade tonåring
Japp! 14-åringen lussar med skolan halva dagen och på kvällen ska hon och X antal kompisar ha filmkväll hos oss. DVD-film och chips ...
Japp - full koll på alla tre: de är hemma hos mig. Får se hur mycket kompisar som dyker upp men det kan nog bli fullt i huset!
Japp.. hon kommer vara här hemma hos oss.
Men firar man verkligen Lucia nuförtiden? Sådär som man gjorde för 10-20 år sedan menar jag (på 80-talet i Täby söp vi som dårar). Min 17-åriga dotter sitter bredvid mig just nu och hon fattade inte ens vad jag menade när jag frågade vad hon skulle göra på Lucia. För henne och hennes kompisar är det som vilken dag som helst.
8Idag 18:40 | ID: 39114675
Absolute Beginner¨
DET är väl klart att hon låtsas som att hon inte vet vad du snackar om kanppast hon erkänner att ska festa OM hon nu ska det, Då jag varit med då päron kommit så har det offtas sagts att: men du sa ju att du skulle vara ´hos madde å se film osv,,,
9Idag 18:45 | ID: 39114831
H hjärta M
just därför vi har beredskap unde lucia natten 15 fh & 3 mms:are
i stan
Umgås med kompisar. Han går på gymnasiet och umgängeskretsen växer väldigt fort. Vi har kontakt under kvällarna när han är ute och jag känner mig ganska lugn. Kryssade iallafall i Nej, eftersom jag 100% inte vet hur kvällen ser ut. Det vet han inte själv heller utan det beror nog på vilka de träffar och hur allt utvecklas. Är inte heller alltför godtrogen.
festade amn på luccia?
Säger detsamma som Wickz..jag är själv tonåring och har aldrig hört att man festar då :S Underligt tillfälle att partaja på..en annan ska upp till kyrkan kl 7 och se skolans luciatåg!
Jag är 23 och när jag var 14 - 18 och gick i skolan så nog festade vi! Min mamma var alltid extra orolig på Lucia eftersom hon minns hur det var när hon var ung och så hade hon två tonårsdöttrar... vissa år blev lugnare och andra vildare... men vi klarade oss helskinnade iaf
Och jag hör dessutom bland ungdomarna på jobbet att nog blir det fest (mer eller mindre beblandat med alkohol i olika "gäng" såklart) när det är Lucia!
Vad jag vet nu så kommer de att vara hemma hos oss och mysa.
Han är väl hemma skulle jag tro, eller möjligtvis på träning.
Svarade "Nej", eftersom han bor 45 mil ifrån oss (går på gymnasiet på annan ort).