• muffin1

spolning av äggledare

Jag ska spola mina äggledare och funderar på hur lång tid det tar och om det gör ont. Dom har tittat med ultraljud och konstaterat att jag har muskelknutor i livmodern och ev. endometrios.
    Jag är lite nervös och skulle vilja veta era erfarenheter

• Svar på tråden spolning av äggledare
  • forever love

känns ju, men spec ont tyckte jag inte att det gjorde...

jag blev gravid direkt efter spolningen, sitter nu och är gravid i v 37..

lycka till!!

• molekyl

forever love skrev 2009-02-02 14:21:03 följande:

känns ju, men spec ont tyckte jag inte att det gjorde... jag blev gravid direkt efter spolningen, sitter nu och är gravid i v 37.. lycka till!!
    Blev jag med... Är dock bara i v. 9 än. Det kanske fungerade som en storstädning där inne?
  • forever love

molekyl skrev 2009-02-03 12:44:12 följande:

forever love skrev 2009-02-02 14:21:03 följande: Blev jag med... Är dock bara i v. 9 än. Det kanske fungerade som en storstädning där inne?
    jo jag tror ju det...grattis och lycka till!!
  • muffin1

jag fick tyvärr mens, så jag fick skjuta upp spolningen. men på tisdag till veckan så ska jag göra den.

hoppas det blir min tur att bli med barn nu, har försökt ett år nu, känns länge. med dom andra barnen har jag blivit gravid på en gång.

jag hoppas på att det storstädas rejält jag med där inne, ler....

• mk57

Hej
    Jag var på spolning av äggledare idag och det gjorde inte så ont det var mer obehagligt tog smärtstillande 1 timme innan.

Det har gått nästan 10 timmar sen jag gjorde det men jag har fortfarande ont i nedre magen och sidorna.

Nån mer som har kännt av det ??

• DollyD

Jag hade rejält ont i ett par dagar, men tredje dagen avtog det och kom bara lite stötvis. Mådde lite illa också..
    Har även en fråga till er som spolat. Hur långt efter fick ni ägglossning, och kändes det precis som normalt. Jag har haft en ganska lång cykel på 40 dagar innan, men tror inte ens jag haft äl ännu, och är på typ dag 35?? Spolades 19 februari.
    Tack!

• mk57

Det är väl olika från person till person prova kolla med äl stickor. Men man går ju på spolning några dagar innan äl .Alltså efter mens och innan äl.
    Jag var på spolning dag 13 den dagen jag hade äl, vilket var försent enligt min gyn.

• molekyl

Jag spolades den 11:e och fick äl den 15-16:e (vet det med säkerhet eftersom jag kände av den. Dessutom blev jag ju gravid...)

• DollyD

Gjorde min spolning på dag 9, men började inte kolla med CB:s ÄL-test förrän dag 16-17. Kanske att man hade ÄL dagarna där i mellan då?! Man kan ju alltid hoppas för det borde ju i så fall betyda att man är gravid. Känner dock "nada"..
    En grej till, hur lång tid tog det från att ni gjorde er spolning, tills att ni fick "svar". Jag fick i och för sig ett prel. svar med en gång, men de sa att min läkare skulle höra av sig med ett mer säkert svar sen. I morgon är det 1 månad sedan, och ingen har hört av sig än?

• båten

Svar på vaddå? De ser ju på en gång när de gör spolningen hur det ser ut. Har aldrig hört att någon skulle få ett senare resultat på äggledarspolningen.

Angående ägglossning så har man ju inte det exakt varje månad, ens om allt är precis som det ska. Tror inte att spolningen ska påverka ägglossningen.

Det är ju inte jätteovanligt att ha ägglossning tidigare än dag 16, det beror ju på hur ens cykel ser ut.

• molekyl

Håller med Båten. Vad är det att fundera på, man ser ju hur det ser ut med en gång. Ring och fråga när de tänkt höra av sej om du känner dej otålig.
    Lycka till.

• DollyD

Jag väntar på att komma igång med behandling på Sophiahemmet, men gjorde min spolning på läkarhuset på Odenplan, då SH höll på att renorvera. Jag fick svaret från läkarhuset att min ordinarie läkare skulle höra av sig.. that's all. Lite otålig på att komma igång. Är mycket väl medveten om att man inte har ÄL varje månad, men hoppas kan man ju får göra!

• Namaste72

Jag spolades för något år sedan, kändes ingenting. Min dr var jättevarsam och jag fick smärtstillande Confortid innan. Tog 10 minuter.
    OM det är stopp kan det nog göra mer ont, eftersom vätskan då fastnar i äggledarna.

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • DollyD
    FamiljenBrocka skrev 2009-03-19 14:48:51 följande:
    När kan man börja ha sex igen då? efter en spolning?
    Har du inte ont, bör man köra på som vanligt!
  • FamiljenBrocka

Okej, jag har faktiskt inte haft ont efter spolningen då jag gjorde den under narkos. Är mer magen, (titthålsop) som gör ont.

♥ Nellie 2006-09-06 ♥
Svar på tråden spolning av äggledare