Bonusmamma som blir galen på biomamman!!!
Hej!
Jag behöver verkligen hjälp från någon som har varit eller är i liknande situation!!!!
Läget är så här, för 1 år sen ungefär vart jag bonus mamma till två tjejer 6 och 5år gamla. Min sambo var ganska ny separerad när vi träffades. Från och med att jag och min sambo flyttat ihop så fick vi till super bra rutiner på barnen (som aldrig förut haft några rutiner). barnen har även utvecklats mer än de gjort under hela sin livstid, säger min sambo.
Nu till problmet. Den yngsta tjejen hade blöjor på nätterna när jag flyttade ihop med min sambo, vi slutade med det i April i fjol, men hennes biomamma fortsatte, samma sak när den yngre skulle slta med napp nu i höst, hon hade tagit beslutet själv hemma hos oss och skickat iväg nappen till tomten, veckan efter kom hon till biomamman och så fort hon började fråga efter nappen så fick hon den. den äldre tjejen skulle lära sig att somna själv, och på eget rum (då båda barnen ALLTID sovit i samma säng som deras mor) allt gick jätte bra och efter 2 kvällar så somna hon själv, men så kom hon till mamma och där sover ALLA i samma säng.
I min värld är allt detta att hämma barns utveckling, hon säger själv att hos henne är det regler och rutiner, men jag själv tycker att en 5åring och en 6åring inte ska kunna bestämma om dom vill äta middag eller inte, vara uppe till 22.00 en vanlig vardag med dagis kl 7 dagen efter?!
Jag blir GALEN, jag och min sambo jobbar i mot vind HELA tiden.
nån som känner igen sig?
//bekymrad