Mobil"abbonemang"?
Sonen har en mobil med kontantkort.
Vilken operatör är den billigaste när det gäller kontantkort?
Finns det något abbonemang som är billigare än ett kontantkort?
Sonen har en mobil med kontantkort.
Vilken operatör är den billigaste när det gäller kontantkort?
Finns det något abbonemang som är billigare än ett kontantkort?
Skulle inte skaffa abonemang.
Tänk om det skenar iväg med pengar...Inge bra.
Comviq kompis är väl billigt.
Vi har telefonr familj eller vad det heter.
Då ringer alla i familjen grais till varandra o skickar även gratis sms.
Toppen tycker vi som har 4 abonemang knutna till det.
själv har jag å min man comviq ringer gratis till alla med comviq å messar gratis till alla med comviq min sambo har ett gammalt abonemang å får ringa för hela beloppet på 69:- som de kostar å hans räkningar blir inte högre, själv har jag nyare å fast avgift på 49:- i månaden som jag ej får ringa för. Men totalt ligger mina räkningar på 150:- då jag nästan bara ringer de som har comviq. Så det beror ju på vad kompisarna har... Skulle nog med akta mig för abonemang, kan va svårt att hålla koll. Finns ju fasta priser så man ringer alla å messar för någon viss summa i månaden vet inte vilka som erbjuder de.
Idag har han Parlino p.g.a. dom flesta av hans kompisar har det, men jag vet inte in det är det billigaste....
Kompisen köpte abonnemang till sin 14-åring och sitter nu med en räkning på 3600 kr. SÅ behåll kontantkortet är mitt tips...
Kolla runt på nätet och se vad de olika operatörerna har för taxa på kontantkorten
Teskedsmamman skrev 2008-12-28 18:25:11 följande:
Teskedsmamman skrev 2008-12-28 18:30:20 följande:
Min dotter har ett Comviq Kompis abbonemang. Det kostar 39 kr i månader. Man ringer gratis till alla inom Comviq och gratis sms till alla operatörer (max 3000sms /månad). Det abonemanget kan man i förväg bestämma för hur mycket hon får ringa för eftersom det, fast det är gratis att ringa så kostar uppkopplingen 0,69 öre men då kan hon prata hur länge som helst. vi har satt en gräns på 200 kr och när hon har uppnått den kan hon inte sms heller. hon håller själv koll på hur mycket hon har ringt så att den inte spärras. Hennes månader löper mellan den 15:de dec (tex) till den 14 januari så på det sättet kan hon hålla kollen.
För oss har det här funkat bra. Hon får själv ta konsekvensen av att vara utan telefon om hon uppnått 200 innan "månaden" är slut liksom.
Sonen som är 17 år har haft ett fast abonemang Comviq Kompis i ca 3 år. Har fungerat bra och han håller sig inom överrenskomna gränser. Känns också bra för oss att veta att han alltid kan ringa oss och att inte kortet är slut.
Att ha abonemang kräver ju en ansvarskänsla och man ska inte ge sina tonåringar abonemang för tidigt.