• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • ÖnskanS

Augustibruden: Grattis till ditt toppägg! Härligt! Tänk om vi ändå kunde få följas åt ända till en bebis om sådär en nio månader, det vore väl underbart...

• augustibruden

ÖnskanS: Tack och grattis själv!! Ja, nu håller vi tummarna för att vi får joina alla gravida här i tråden!

• frukarlssonn
    augustibruden skrev 2009-03-11 08:48:55 följande:
    ÖnskanS: Tack och grattis själv!! Ja, nu håller vi tummarna för att vi får joina alla gravida här i tråden!
    Samma här

Själv kan jag meddela att jag åkt på nåt jävulskap jag har inte kunnat behålla nån mat sen inatt, började med att jag mådde illa men har inte spytt, det kommer andra hållet, hela dan har jag sprungit på dass. Och jag kan säga att jag e glad att jag inte är förkyld, för skulle jag bara nysa så skulle det kunna va förödande. Fy f-n bm tyckte jag skulle sjukskriva mig några dar för bebben mår inte dåligt men jag kommer göra det. Känner mig redan uttorkad. Hoppas ni alla andra mår bra här iaf Kram
  • Miracle Cats

Grattis ruvare och blivande testare .

*knyter tummarna hårt*
    Kraaaam! 
  • frukarlssonn

Oj va tyst det är här.. Hur mår alla? Såg att tråden går ut om några dagar, så om ngn känner sig manad att göra en förlängning så har ni fria händer

• augustibruden

Det blev ingen bebis för mig denna gången heller. Känner mig mest tom just nu.
    Värst var i lördags när jag var på gyn för jag hade så ont så dom ville kolla mig. Gyn ligger vägg i vägg med BB så medans jag satt där helt själv i väntrummet var det 2 par som gick förbi med nyfödda och skulle åka hem. Dom såg så lyckliga ut och det kändes som att hjärtat skulle gå sönder. Just nu är jag övertygadom att jag aldrig kommer få uppleva att bli mamma. Inte nog med att jag blöder utan jag har fruktansvärt ont också. Fy, vad livet känns orättvist!

• frukarlssonn
    augustibruden skrev 2009-03-23 09:14:45 följande:
    Det blev ingen bebis för mig denna gången heller. Känner mig mest tom just nu. Värst var i lördags när jag var på gyn för jag hade så ont så dom ville kolla mig. Gyn ligger vägg i vägg med BB så medans jag satt där helt själv i väntrummet var det 2 par som gick förbi med nyfödda och skulle åka hem. Dom såg så lyckliga ut och det kändes som att hjärtat skulle gå sönder. Just nu är jag övertygadom att jag aldrig kommer få uppleva att bli mamma. Inte nog med att jag blöder utan jag har fruktansvärt ont också. Fy, vad livet känns orättvist!
    Neeej Skit va orättvist, finner inga ord för den sorg man känner. Avundsjukan går ens inte beskriva, som man känner gentemot andra gravida och småbarnsföräldrar. Sa dom varöfr du har så ont? Ska du göra ett nytt fet?
  • Solkattan

Augustibruden:
    Fy va tråkigt... {#lang_emotions_frown}. Inte nog med att det inte blev plus utan du ska ha ont också...
    Undrar liksom Chanell om läkarna vet varför du fått så ont?
    Ta hand om dig och tillåt dig sörja... hoppas du och maken kan finna tröst hos varandra och att Ni efter sorgeperioden kan ta ett gemesamt beslut vad Ni ska göra i nästa steg.
    Tänker på dig...

//Solkatta

• augustibruden

Chanell, Solkattan: Nej, ingen vet varför jag hade så ont. Dom hittade inga fel.
    Om ca 2 månader kör vi igång igen med ett nytt IVF eftersom vi inte fick några i frysen. Jag är inte så hoppfull för jag tror att jag har för starkt immunförsvar som gör att kroppen stöter bort embyot. Jag är helt övertygad om att embryot hade fäst även denna gången men att kroppen gjorde allt den kunde för att bli av med det. Behandling mot detta görs tyvärr inte i Sverige.

• Solkattan

Augustibruden:
    Men då hinner ni med ett försök till innan sommaruppehållet?
    Måste vara skönt att ha en plan för vad som ska hända framöver?
    Vad säger läkarna om att du tidigare haft flera missfall... finns det inget de kan göra här i Sverige alltså för att bättra på dina chanser?
    Måste vara lite ironiskt det där med immunförsvaret. I de flesta fall vill ju de flesta människor ha ett starkt immunförsvar... men inte just när man ska bli gravid.
    Hoppas ditt onda har blivit bättre och att Ni snart kan börja samla ny tag inför nästa IVF.
    Önskar det fanns nåt trick man kunde tipsa om... men tyvärr.

Var det nån härrine förresten som såg den där dokumentären ( tror det var på 1:an eller 2:an ) som handlade om en kvinna ifrån Israel som kämpade lääänge ( 12 eller 13 IVF:er) som slutligen blev gravid?
    Himla intressant program. Fastnar alltid nuförtiden i program som handlar om barnlöshet.

//Solkatta

• augustibruden

Solkattan: Ja, jag såg den dokumentären. Man fattar inte att hon orkade kämpa så som hon gjorde. Jag var så lycklig och lättad när allt ordnade sig på slutet.

• frukarlssonn

Vet inte om det är någon som är så aktiv längre här, men tråden går ut imorgon om det är ngn som vill förlänga!

Miracle cats: hur går det? Har du fått än?

• Ami84

Hej hej, hoppar in här om det går bra....
    Skriver min situation lite snabbt, är 25(iår) gift med en underbar man som har en dotter på 5 sen ett tidigare förhållande, dottern bor hos oss heltid, bion har sett henne 4 ggr sen hon var 2 år.
    Vi började planera att bli gravida för dryga 2 år sedan, blir besviken varenda månad då man tror sig vara gravid men stickan visar neg. Har även varit på pergotime kur i 3 månader...resulterade med 2 tidiga missfall och måste nu vänta tills jag fyller 25 för att få gå på en vidare utredning för provrörsbefruktning.
    Tycker denna längtan e så himla jobbig då man hela tiden hoppas men inget händer o precis när man inte tänkt på det så vips blir man gravid men slutar med missfall..
    Vet inte vad ja ska ta mig till... tror att jag har prövat alla knep som finns men det hjälper inte.

Idag kollade jag på min äl kalender här på familjeliv.... ska ha ägglossning idag men jag har fortf inte fått min mens sen februari.... bad nu min man köpa hem test så vi får väl hoppas (igen)

• frukarlssonn

Lever denna tråd fortfarande?? Trodde de stängdes ner efter tre månader......

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3