• Wilmis07

Era bästa boktips till 1-2 åring.

Som rubiken säger,ge mig tips era barns favoritböcker. Min dottter älskar böcker och jag tycker om att köpa det till henne så bara ös på

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Era bästa boktips till 1-2 åring.
  • Googels

Dottern fick Alice Handlar Några Saker av Victoria Hammar och Ellen Av Catarina Kruusval när hon var runt året och har gillar fortfarande dem nu när hon fyllt 2.

Bu och Bä fick hon nu i julklapp och det var oxå en stor favorit

• Eled

Min dotter har alltid haft ro och lyssna och min son. Så här kommer någar favvisar
    Jamen Benny
    Nämen Benny
    Gittan och gråvargarna
    Gittan och fårskallarna
    Rut och Knut leker doktor
    Rut och Knut börjar träna
    Rut och Knut ställer ut
    Spöket Laban böckerna (framför allt den med Labolina som skriker på alla. Har glömt vad den heter.)
    Lilla Anna och Långa farbrorn
    Alfons böckerna oxå (när min dotter va 2 så gick hon runt och sa plupp plupp åååh neeej, så gullig)
    Det finns så många fler men glömmer

• Asia1

Lovis är helt såld på Barbapapa. Och abc-böcker. Siffror och nuffror gillar hon också. Vem-böckerna också. Ellen, Boel får en boll, Pino,Petter och hans fyra getter, Lilla Anna, Kuddar kuddar kuddar, Ha roligt med katten,....

Lovis älskar böcker och sitter koncentrerad och lyssnar på nästan allt.

• Ploppan77
    Wilmis07 skrev 2009-02-07 23:05:52 följande:
    Min dotter älskar oxå böcker med dra ut  sidor och flikar,kan du ge mig lite tips på några sådand,Just nu har vi bara ett antal molly böcker som är sådana
    Bl a en om Thomas-tåget, superpoppis. Plus en som heter Greta och Georg leker kurragömma.
  • Proletariatet

Böckerna om den vilda bebin!

• isema

Stor favorit är Dinkeli Dunkeli Doja, Bu och Bä och Max böckerna.

• Knosan

Böckerna om Benny och Var är Kalle? har varit storfavoriter när mina tjejer .var 1,5-2 år

• hannaliza

En bok för alla har gett ut fantastiska "Astons stenar" av Lotta Geffenblad - den kostar bara ca 50kr och då följer historien med som dvd också. En jättefin animation som inte bara är en uppläsning av boken utan en egen liten film.

Min pojke älskar både boken och filmen :)

• linmi

Nästan alla böcker av Jan Lööf går hem hos oss. Underbara detaljer i bilderna och mycket att titta på som intresserar vår snart två år gamla son.

• Roslagen123

Alfons-böckerna där pappa somnar på golvet och gör annat "knas". De gillar han trots/tack vare mkt text men med rel. smalt ordförråd.

Ang bilderböcker tycker vi de överlägset bästa är "Vårboken", "Sommarboken" osv..., de har stora sidor med fina bilder och så ofantligt mkt detaljer. Många historier som berättas genom böckerna fast utan ord. Man hittar hela tiden nya saker trots att vi läst dem oändligt många gånger.

Svar på tråden Era bästa boktips till 1-2 åring.