Någon som är ung mamma och lever på soc och bor i soclägenhet?
Hur går det? Är det säkert att alla får hjälp av socialen om man blir gravid när man är ung? Ungefär 15-18.
Hur går det? Är det säkert att alla får hjälp av socialen om man blir gravid när man är ung? Ungefär 15-18.
Nej TS , lägenhet är ovanligt numer att de hjälper till med öht
Men försörjningstöd kan man få om man uppfyller deras krav
Däremot anser jag det djupt oansvarigt att PLANERA barn om man inte har bostad och försörjning
pussgurkan86 skrev 2009-01-02 15:07:38 följande:
MsBeauty skrev 2009-01-02 16:13:21 följande:
Så du tycker det är bättre för dom som kommer hit får lägenhet och pengar hit å ditt.. Fick höra detta från en som vet att detta är sant och dåå måde man dåligt.. han var från egypten och hade två fruar och 6 barn och 20 kameler.. och 1 kamel i sverige var värd 2000 kronor och de blir 40 tusen.. Sen fick han ett hus av socialen och en stor bil så att alla fick plats.. och han fick behålla sina 40 tusen.. Å dåå tycker ja det är fel att inte dom kan hjälpa dom som behöver någon stans att bo som desutom har barn för de är inte alla som planerar direkt att skaffa och bara för det så är dom idioter? Tycker hela vårat system är konstigt och tycker det är så dåligt av dom att utnyttja det med.. USH blir så arg...
Om du inte kan plocka fram en källa på det där så be en moderator att ta bort det, för det där stämmer inte
Det är däremot en väl använd anekdot av mindre trevliga grupper( finns olika varianter...)
Ingen får ett hus av socialen,
konstigt de var iallfall de man fick höra.. men ingen vet saningen så du kan verkan säga att de är sant eller inte.. de kan inte jag heller.. Men man vet att dom utnyttjar systemet och de kan du inte säga emot.. och alla gör inte de men dom flesta gör det.. tyvär... säger bara vad jag hört såå du behöver inte bli såå arg.. men om de nu stämmer ändåå såå är de synd..
hahaha min social tant hon berätta inte att man fick 4 tusen eller att man fick söka för elen heller aja.. de är inte mycket dom säger så ja är glad att slippa dom nu..bara så strulligt..
För att en har kameler???
Har du hört talas om flera liknande fall?
Eller drar du alla över en kam efter ett enda fall?
Det var faktiskt det dummaste jag hört...
Jag har via jobbet mycket kontakt med både socialen och invandrare bla...
Det du rapar upp är fördomar och ingen sanning och ingen fakta.
Men du som vet allt om bidrag vs invandrare vet också att många invandrare nekas att jobba och tvingas till socialbidrag.
Att invandrare måste sluta sitt jobb därför att soc kräver en eller annan kurs i svenska språket vet du också såklart...
Att arbetsförmedlingen anser att man inte är arbetssökande om man inte gått ett antal kurser i svenska vet du också...
Tur att det finns skolor där det går ut på att tänka självständigt och nödvändigtvis inte "rätt" enligt lärarna.
ja sa klart å tydligt efter det att de gör några av dom och de gör nog svenskar med.. drar över samma kant? aha tack kallar du mig för nasist nu med??:O Tycker bara det är dåligt? jaha jag viste ej att de kom från sverigedemokraterna för ja har inte pratat med dom eller kollat deras information... och ja fick höra detta från min storebrors kompis..
humm om du läser så fick jag höra det?? jag vet inte hur de är med socialen bara att dom inte hjälper dig om du har bil och så.. såå mycket vet jag.. hahaha..xD såå bli inte sur på mig.. man får ju höra så mycket nu för tiden men men.. nee nu tänker ja sluta skriva här blir bara värre och värre kan ju inte försvara mig på något sätt tack för det.. :/
Vart står det?
Jag har inte sett någon någonstans kalla dig nazist utan det är din egen tolkning.
En sak man _bör_ lära sig när man vistas på ett diskussionsforum är att inte tolka in saker som inte finns och lägga det i andras knä.
Det är _inte_ god netikett.
jag håller med dig om det. Jag säger inte att man ska leva på sos men om man nu bestämmer sig för att skaffa barn utan utbildning, jobb och bostad så klarar man sig på 4000 kr till barnet. det var det jag menade.
Jag tycker man ska ha en bra grund men sen vet man aldrig vad som händer.
att någon har fått ett hus av socialen stämmer ju bara inte. jag vill också se en källa på det påståendet.
Alltså, precis som att soc kan ordna lägenheter åt folk i en del fall, kan de ju faktiskt ordna hus också. Fast det är ju naturligtvis till familjer med många barn, för ofta finns ju inte så jättemånga åttarummare att tillgå, till exempel.
Ts - Är du inte myndig är det dina föräldrar som ska försrja dig, inte kommunen.
kids is my life skrev 2009-01-01 23:14:48 följande: