Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...
Vad skulle det vara då?
Vad skulle uppriktigt talat underlätta ditt liv?
Eller bara vara lite roligt!
Tänkte att vi kunde ha lite tankesmedja här, så kanske någon förverkligar idéerna.
Vad skulle det vara då?
Vad skulle uppriktigt talat underlätta ditt liv?
Eller bara vara lite roligt!
Tänkte att vi kunde ha lite tankesmedja här, så kanske någon förverkligar idéerna.
Boombabymamman skrev 2009-01-03 13:20:27 följande:
en sovknapp kanske? Man trycker på knappen och vips somnar barnet och sover HELA natten!
Strumpor som verkligen inte ramlar av och är enärgade (=passar till allt). Vi äger två par som köpts på Gekås och har aldrig hittat nåt liknande igen...
Lock till spjälsängen så att inte barnet kan klättra ur...
Och små tvångströjor, ni vet sådana där med långa armar som man kan korsa armarna och sedan knyta bak på ryggen så att inte barnet stoppar fingrarna i mattallriken hela tiden när man matar... ;)
Oh.. och ett lösbröst som min son kunde ligga vid om jag behöver göra något annat (älskar att amma, men han vill alltid sitta där och ibland känner jag att jag skulle behöva göra annat).
Myster skrev 2009-01-03 14:29:39 följande:
Flerbarnstokan skrev 2009-01-03 14:41:22 följande:
knäppisen skrev 2009-01-03 14:42:55 följande:
Myster skrev 2009-01-03 14:45:05 följande:
Har inte läst alla inlägg men jag vill uppfinna bättre vintervantar till en 1,5åring. Såna som inte ramlar av och där tummen finner sin rätta plats..
Just nu behöver jag en anti-hyss knapp som stänger av hyssfunktionen på min äldsta. Han har inte gjort annat än hyss idag...
nkjkjhkjhkjh
Matsal/biltvätt: efter maten sitter bara alla kvar och låter biltvätten ta hand om disk och tvätt av rubbet, inklusive barn, golv, väggar och tak.
Självhäftande bilbarnstolar, vagnar och barnstolar som bläckfisklikt spänner fast motsträviga toddlare.
Slutligen min bästa idé: tidsresor! Man skulle kunna vara barnvakt åt sina egna barn när man var gammal...