• Boombabymamman

Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...

Vad skulle det vara då?
    Vad skulle uppriktigt talat underlätta ditt liv?
    Eller bara vara lite roligt!

Tänkte att vi kunde ha lite tankesmedja här, så kanske någon förverkligar idéerna.

• Svar på tråden Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...
  • Myster

Boombabymamman skrev 2009-01-03 13:20:27 följande:

Minty B. Barnsits på dammsugaren är ju GENIALISKT! Man skulle kunna tänka sig en hel serie med olika barnsitsar som man kan fästa på olika saker. Varför stanna vid dammsugare egentligen? ELLER kanske nån liten munstyckesgrej som man fäster på dammsugarslangen som förgrenar den, så att också minstingen kan vara med och dammsuga. Min son vill alltid hjälpa till, och det vill man ju uppmuntra och så, men det tar ju sån tiiiiid om vi båda ska hålla i skaftet...
    Det finns ju såna små dammsugare för barn som han kan få. Har ingen själv men såg en sån häromdagen och tyckte att det verkade fiffigt. Tror att den till och med har lite sugkraft.
  • miss nöjd

en sovknapp kanske? Man trycker på knappen och vips somnar barnet och sover HELA natten!

• Birry

Strumpor som verkligen inte ramlar av och är enärgade (=passar till allt). Vi äger två par som köpts på Gekås och har aldrig hittat nåt liknande igen...

• Flerbarnstokan

Lock till spjälsängen så att inte barnet kan klättra ur...

Och små tvångströjor, ni vet sådana där med långa armar som man kan korsa armarna och sedan knyta bak på ryggen så att inte barnet stoppar fingrarna i mattallriken hela tiden när man matar... ;)

Oh.. och ett lösbröst som min son kunde ligga vid om jag behöver göra något annat (älskar att amma, men han vill alltid sitta där och ibland känner jag att jag skulle behöva göra annat).

• knäppisen

Myster skrev 2009-01-03 14:29:39 följande:

Starlight mamman skrev 2009-01-02 22:36:28 följande: Det där skriver jag under på! Det är det enda som jag verkligen verkligen har önskat! Och jag och min pappa har till och med försökt att koppla vagnens handtag till olika maskiner med ett snöre emellan! Vi hade väldigt kul men inte funkade det. Helt otroligt att ingen har uppfunnit något så genialt. ALLA småbarnsföräldrar skulle ju köpa det! Eller?
    Det finns ju automatiska vyssan-lull tassar. Det kanske kan vara något ?
  • Leather Cravat

Flerbarnstokan skrev 2009-01-03 14:41:22 följande:

Lock till spjälsängen så att inte barnet kan klättra ur...Och små tvångströjor, ni vet sådana där med långa armar som man kan korsa armarna och sedan knyta bak på ryggen så att inte barnet stoppar fingrarna i mattallriken hela tiden när man matar... ;)Oh.. och ett lösbröst som min son kunde ligga vid om jag behöver göra något annat (älskar att amma, men han vill alltid sitta där och ibland känner jag att jag skulle behöva göra annat).
    Haha en sån där som pappan i "Familjen är värre" har uppfunnit (löstuttar alltså haha).
  • Myster

knäppisen skrev 2009-01-03 14:42:55 följande:

Myster skrev 2009-01-03 14:29:39 följande:
    Det finns ju automatiska vyssan-lull tassar. Det kanske kan vara något ?
    Va?! Automatiska? Och som man kan sätta på en vagn?
  • Myster

Myster skrev 2009-01-03 14:45:05 följande:

knäppisen skrev 2009-01-03 14:42:55 följande:
    Va?! Automatiska? Och som man kan sätta på en vagn?
    Vänta, det där måste ha låtit enormt dumt. Klart att man inte kan sätta såna på en vagn fattar jag nu. Du menar förstås att man kan sätta den på sängen.
  • tejej

Har inte läst alla inlägg men jag vill uppfinna bättre vintervantar till en 1,5åring. Såna som inte ramlar av och där tummen finner sin rätta plats..

• bambigirl

Just nu behöver jag en anti-hyss knapp som stänger av hyssfunktionen på min äldsta. Han har inte gjort annat än hyss idag...

• scanmia

Matsal/biltvätt: efter maten sitter bara alla kvar och låter biltvätten ta hand om disk och tvätt av rubbet, inklusive barn, golv, väggar och tak.

Självhäftande bilbarnstolar, vagnar och barnstolar som bläckfisklikt spänner fast motsträviga toddlare.

Slutligen min bästa idé: tidsresor! Man skulle kunna vara barnvakt åt sina egna barn när man var gammal... 

Svar på tråden Om du skulle uppfinna något för småbarnsföräldrar...