• Långväntan

snälla kan jag få hjälp av er som äter pergo?

Hej tjejer. snälla skulle ni vilja svara på en sak. Det är nämligen så att jag har fått jätter mycke flytningar som är som filmjölk men dom luktar inte illa och är inte gryniga. Känner av mina äggstockar ända sen dag 15 och är nu på dag 21. Blir det så här av att äta pergo eller är det något annant?

• Svar på tråden snälla kan jag få hjälp av er som äter pergo?
  • skrosa

nu är det väldigt länge sedan jag åt pergo men har för mig att sista kuren jag åt med 2 eller 3 tablett reagerade jag så. För mig gick det över när kuren var över. Tillhör dem som pergon inte funkade på. Håller tummarna för dig.

• skrosa

Första kuren?
    Tror det blir så av äl men du ska väl på koll så passa på att fråga då

• oxle bo

när jag blev gtavid så hade jag så från äl och typ hela graviditeten.

• Långväntan

jag ska inte på någon koll så kan ej fråga

nyköpings bo- har du ätit pergo några fler månader då du inte blivit gravid och kunna jämföra hur dina flytningar var då? Eller fick du bara mycke flytningar av den kuren du vart gravid?

• oxle bo

jag har ätit pergo flera gånger.bara då jag blev gravid blev flytningarna så,har varit gravid 2ggr..
    när har du BIM?
    håller tummarna för dig..

• Långväntan

jag är på bim -8 eller -9.
    Är på dag 21 idag och har haft ont och mycke flytningar sen 6 dagar nu. Det är verkligen jätte mycke flytningar. min sambo blir helt gegig (ursäkta detaljer ) när vi har sex och jag måste ha trosskyd hela tiden. Kan det vara ett grav tecken så tidigt? märkte du av det så tidigt som på dag 15?

• jaghetersophia

Jag åt pergo 13-18 dec. hade väl ägglossning runt 22 dec. Efter ägglossningen och sedan dess har jag haft mycket vita tjocka flytningar, haft ömma bröst och stickningar/mensvärk i buken. Ska ha mens 6 jan. tog gravtest BIM-6, negativt.
    Har dock läst om flera personer som fått liknande symptom efetr att de ätit pergo, men som fårr mens sedan så tyvärr ser jag inte det för min del som graviditetstecken

• Långväntan

okey men vi får hoppas ändå om du tog testet så tidigt som 6 dagar innan så är det ju inte kört för din del

• jaghetersophia

Nä dte är ju absolut inte det.... jag har aldrig tagit test före BIM + 10, men efetrsom jag hade symptom jag aldrig tidigare haft så gjorde jag en chansning. Men vågar ju inte hoppas längre :/

• Långväntan

är det din första pergo kur? Vi får höras av hur det går. Jag är på bim -7 -8 och känner precis som du gör så jag ligger bara några dagar efter dig

• jaghetersophia

det är min första kur..ska ha mens tisdag 6:e... börjar kännas nervöst...jobbigt med denna väntan...får jag inte mens på tisdag väntar jag nog åtminstone till fredag innan jag vågar ta testet... vill ju inte bli beviken igen :/.. Såg att du också är inne på din första kur. Vi får se vad som händer...18:e försöket totalt nu....

• jaghetersophia

Har du haft lika mycket flytningar varje dag? förresten? Har du kontrollerat din livmodertapp?
    Jag har jättemycket flytningar ena dagen - inte mycket alls nästa - ena dagen är livmodertappen stenhård - andra dagen är den mjuk...knepigt..

• Långväntan

nej jag har inte kollat den än japp och flytningarna har varit ganska rikliga alla dagar nu. jag vet inte hur livmodertappen ska vara heller för att det ska vara något på gång. vet du?

• jaghetersophia

Hur har dte gått för dig? Livmodertappen ska tydligen vara både mjuk och hård... den ska vara hård när man får mens, men min livmodertapp var mjuk när man fick mens så det verkar ju inte stäma...

Fick iaf mens igår så det blir kur 2 med pergo på söndag..

Svar på tråden snälla kan jag få hjälp av er som äter pergo?