• Gyllenhammar

    Kan man banta med nudlar???

    Kan man banta med nudlar?
    E det nyttigt??
    Kan man köra det i stället för nyp Nutrilett eller cambridge?
  • Svar på tråden Kan man banta med nudlar???
  • h8him

    En god morgonsmothie är 1 banan, frysta hallon/blåbär eller vad du tycker om, ca 2 dl yoghurt, en näve all bran eller havregryn. Mixa, njut och drick. Du håller dig mätt länge. Koka ägg kvällen innan och lägg i kylen. Ett ägg till morgongröten, smothien eller vad man nu väljer gör att man håller sig mått längre. Käka det 2:a ägget som mellanmål!

  • Disela

    Kompletera gärna med omega-3 fetter som finns i fet fisk bland annat. Ät färgrann mat, olika färger inehåller olika vitaminer. Grön mat inehåller mycket järn och så vidare. Frukt inehåller mycket socker (om än naturligt..) Ta en nutrilett bar till mellis, det funkar! Är lite som godis oxå.

    Lycka till!


  • Kenzie
    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:12:48 följande:
    Det e vad man ska käka... Samma med camebridge kuren...Vet ej har ej testat.. Men det ska vara ganska mättande... Men det e juh bantningskurer
    Nej med nutrilette äter man 5 påsar om dagen.
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • h8him

    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:08:13 följande:


    Jag e inne på min 5e dag me träning å diet. Äter 2 knäckebröd å en liten skål yoghurt te frukost å samma te kvällsmat. En liten middag me massa grönsaker.. Å massa frukt under dagen. Sen tränar jag me min crosstrainer 6 dagar i veckan, å gör situps 10X3 å armhävningar 10x3 å kör me min magtränarmaskin 5 min om dagen... Jag väger 80 kg, ska ner 18 kg
    Du svälter dig! Det kommer inte att bli någon bra viktnedgång, du behöver mer näring! Var är köttet och fisken? Fettet?
  • Gyllenhammar
    Disela skrev 2009-01-08 23:14:23 följande:
    Kompletera gärna med omega-3 fetter som finns i fet fisk bland annat. Ät färgrann mat, olika färger inehåller olika vitaminer. Grön mat inehåller mycket järn och så vidare. Frukt inehåller mycket socker (om än naturligt..) Ta en nutrilett bar till mellis, det funkar! Är lite som godis oxå. Lycka till!
    Tack så mykket för ditt svar
  • Gyllenhammar
    Kenzie skrev 2009-01-08 23:14:44 följande:
    Nej med nutrilette äter man 5 påsar om dagen.
    Okej ja jag e inte så insatt i det. Har en kompis som käkar 3
  • Gyllenhammar
    h8him skrev 2009-01-08 23:15:39 följande:
    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:08:13 följande: Du svälter dig! Det kommer inte att bli någon bra viktnedgång, du behöver mer näring! Var är köttet och fisken? Fettet?
    Det äter jag när jag äter middag.. Äter en liten middag varje dag. Me massa grönsaker te...
  • jollio

    Hej ville bara säga detta om det hjälper hade en vän i skolan hon körde den bantningen och blev jätte smal så jag trode inte mina ögon .Hon var rätt stor innan det .

  • h8him

    Jag tycker du ska försöka få komma till en dietist. Prata med läkaren på din vårdcentral så kan det lösa sig. Det är farligt för kroppen att exprimentera med mat, det krävs god kunskap eller att man följer ex ett 4 veckors schema som är framtaget av en professionell hälsokonsulent/dietist osv.

  • elvinaOstefan

    När jag va i tonnåren levde jag och några vänner på endast nudlar (ca 2-3paket om dagen/pers) i en hel vecka. Och magen blev platt som bara den och jag gick ner ca 6kilo. Men man va väldigt medtagen och det höll ju inte i längden, efter en månad hade jag gått upp ca 4,5kilo igen på vanlig mat.


    Devin, det finaste vi har ♥
  • InteHayati

    Enkelt: ät inte mer än vad du förbrukar, går du inte ner så har du ätit för mkt.
    Sen är det bästa att du hittar en lösning med ordentlig och nyttig mat och inga soppor och bantningskurer med pulver. Vid för snabb viktnedgång påverkas hjärtat, hela kroppen i stort sett. Varför inte bara börja med det du kommer måsta fortsätta med sedan? hälsosam livsstil.


    Be the change you wish to see in the world
  • Gyllenhammar
    jollio skrev 2009-01-08 23:20:05 följande:
    Hej ville bara säga detta om det hjälper hade en vän i skolan hon körde den bantningen och blev jätte smal så jag trode inte mina ögon .Hon var rätt stor innan det .
    okej tack så mykket
  • Gyllenhammar
    elvinaOstefan skrev 2009-01-08 23:24:37 följande:
    När jag va i tonnåren levde jag och några vänner på endast nudlar (ca 2-3paket om dagen/pers) i en hel vecka. Och magen blev platt som bara den och jag gick ner ca 6kilo. Men man va väldigt medtagen och det höll ju inte i längden, efter en månad hade jag gått upp ca 4,5kilo igen på vanlig mat.
    okej. Jag var tjock när jag var ung. Slutade äta levde på knäckebröd, gick ner 30 kg på mindre en 6 månader. E behöll vikten, fram te jag blev gravid.
    Så man behöver inte alltid gå upp...
  • elvinaOstefan
    Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:51:24 följande:
    okej. Jag var tjock när jag var ung. Slutade äta levde på knäckebröd, gick ner 30 kg på mindre en 6 månader. E behöll vikten, fram te jag blev gravid.Så man behöver inte alltid gå upp...
    Jag va smal (vägde 53kg till 168cm), så 6kg va mycket då. Hade jag ätit väldigt sunt och motionerat hade jag säker kunnat hålla vikten. Men min sambo levde på (lite) vatten och grönasaker i 1,5 vecka innan han skulle gå match (behövde gå ner 5kilo för att komma med i en lägre viktklass).  Han tappade iaf hela sju kilo på ca 10dagar. Två dagar efter matchen hade han redan gått upp 3kilo och yttligare några dagar senare va han uppe i samma vikt som tidigare. Oftast är det ju vatten man tappar när man går ner snabbt, och det slår ju tillbaka när man börjar äta normalt igen (om man inte kämpar för att hålla det nere).
    Devin, det finaste vi har ♥
  • Killensomvet

    Folk vet inte vad som pratar om alls här, ja du kan gå ner i vikt med nudlar, man antar att det är ?bombat med kalorier? men det är det inte, nudlar är inte nyttigt men du kan banta med det, då 3 nudel paket av varienten som är dom Större än dom vanliga är 279 kcal (300gram) v vilket är mindre än 1 cheeseburgare på mc donald, så att få så mycket mat på 279 kcal är faktist väldigt bra om man vill gå ner i vikt, dåliga med de dock är att det är inte näring i det och att ditt insulin kan öka, vilket betyder att du kan bygga upp ett sug för kalorier,  nudlar är bra mycket bättre än PASTA iaf som är bombat med kalorier! Det trycker folk i sig och tror dom ska rasa ner i vikt, nudlar är mycket bättre om du ska gå Ner i vikt, allt handlar om att Inte äta mer kalorier än du förbränner, alltså vill du ha så mkt mat som möjligt i så få kcal som möjligt och där är snabbnudlar dunder tro de eller ej.

Svar på tråden Kan man banta med nudlar???