• susse 77

Bli rökfri med Champix!?!?

Jag har nu ätit Champix i 4 dagar och är snart på väg att lägga ciggen helt...*hoppas jag*
    Är det någon annan här inne som ätit dom och kan komma med tips och ideèr eller vill dela med sig av sin erfarnehet så snälla skriv...
    Jag behöver all info jag kan få just nu...

Är det fler som bestämt sig för att sluta röka så hoppa gärna in så peppar vi varandra....

• Svar på tråden Bli rökfri med Champix!?!?
  • Anonym

Anonym (AA) skrev 2009-01-30 15:03:59 följande:

Ullis 10 skrev 2009-01-30 14:41:27 följande:
    Alldeles utmärkt läge att sluta . Och precis lika bra ursäkt för att fortsätta röka genom att övetyga sig själv om att det är förbannat svårt och jag är ju redan sjuk ..Så gör rökare såna som inte vågar tro på att dom klarar det.
    håller med. när man är förkyld eller sjuk måste vara bästa läget att sluta då man ändå inte orkar kliva upp och röka hela tiden, och vissa sover mera då. bara ta en tablett och börja på engång.
  • Ullis 10

Jotack jag är nere på supelåg nivå men med hänsyn till tredje penicillinkuren (i sträck), vätska mm i lungorna bihåle oöroninfl o en massa annat o mediciner så avrådde läkaren o sa att jag skulle vänta 10 dar eller så vid sista besöket, tror jag kör på det o inte fl expertisen :).

• Kar Ma

susse 77 skrev 2009-01-11 21:19:15 följande:

Jag har nu ätit Champix i 4 dagar och är snart på väg att lägga ciggen helt...*hoppas jag* Är det någon annan här inne som ätit dom och kan komma med tips och ideèr eller vill dela med sig av sin erfarnehet så snälla skriv...Jag behöver all info jag kan få just nu...Är det fler som bestämt sig för att sluta röka så hoppa gärna in så peppar vi varandra....
    Hej! Grattis till rökavvänjningen, hoppas det kommer gå bra! :) Har inte läst hela tråden och vet inte om detta tagits upp tidigare.. Har två bekanta som blivit väldigt deprimerade av just detta läkemedlet Champix, och de har fått avsluta behandlingen pga det. Hoppas verkligen du slipper den biverkningen! :S
  • Anonym (AA)

Ullis 10 skrev 2009-01-30 15:25:47 följande:

Jotack jag är nere på supelåg nivå men med hänsyn till tredje penicillinkuren (i sträck), vätska mm i lungorna bihåle oöroninfl o en massa annat o mediciner så avrådde läkaren o sa att jag skulle vänta 10 dar eller så vid sista besöket, tror jag kör på det o inte fl expertisen :).
    Wow ditt rökstopp är på sin plats sedan .

Tänk atrt slipap alla bihåle och luftvägs grejer
  • Ullis 10

Anonym (AA) skrev 2009-01-30 15:39:37 följande:

Ullis 10 skrev 2009-01-30 15:25:47 följande:
    Wow ditt rökstopp är på sin plats sedan .Tänk atrt slipap alla bihåle och luftvägs grejer
    mmm.. fast förkylningsinfluensan kan man nog få ändå jag säger bara vaccin nästa år!!! Hoppas man inte blir för deppig, fast det är ju svårt att veta om det är C eller avsaknaden av cigg som gör en deppig..
  • Anonym (champ)

Har hört att nedstämdheten kommer i början av en behandling med champix. Jag hoppas att sjukvården är så pass duktiga att de kan avgöra om personen i fråga ska ha champix eller inte (med tanke på risker, som det skrevs något om i ett inlägg ovanför).

Jag tycker ni som slutar röka ska ha asmycket beröm för att nu slutar - OAVSETT VILKET SÄTT NI GÖR DET PÅ!!!

Kramar till er!

• mina45

Hoppas verkligen att du kyckas, jag provade med samma piller men jag blev super-sjuk av dom.
    Ska nu få prova en annnan sort som heter zyban o jag hoppas verkligen på dom.
    lycka till verkligen!!

• Anonym

HEJ!
    Jag använde samma läkemedel som du med toppenresultat:
    Sista ciggen för 9 månader sedan.
    Har lite röksug fotfarande ibland men tänker då att jag absolut inte vill kasta bort mina 9 månader.
    Har ökat ett par kilo, men mår bättre ändå. Jag är SKITSTOLT när folk frågar hur det går.
    Biverkningarna var inte så farliga.
    Jag drömmde mycket, men det var jättetrevliga drömmar. Jag "träffade" folk jag inte pratat med på många år. Vi hade jätteroligt i drönmarnas värld.
    Hade ingen ångest eller annat besvärligt.
    Kanske ett mycket lätt illamående de första veckorna.
    Så jag råder dej att genomföra detta projekt till 100%
    Men du måste framförallt ha viljan att sluta. Tänk så här:
    "Jag har lagt ut mycket pengar på Champixen"
    "Cigg kostar fruktansvärt mycket pengar"
    "Jag kan unna mej något lyxigt för pengarna i stället"
    "Jag kan få bättre ekonomi"
    "Jag kommer att må bättre"
    "Jag kommer nog inte att bli drabbad av KOL"
    "Jag kommer att lukta gott"
    "Jag slipper att skämmas när jag söker sjukvård som är rökrelaterad"
    Listan kan göras ännu längre. Jag är iallafall glad att kunna säga att jag slutade röka efter 40 år.
    Stor kram o lycka till!

• Anonym (AA)

Ullis 10 skrev 2009-01-30 15:48:22 följande:

Anonym (AA) skrev 2009-01-30 15:39:37 följande:
    mmm.. fast förkylningsinfluensan kan man nog få ändå jag säger bara vaccin nästa år!!! Hoppas man inte blir för deppig, fast det är ju svårt att veta om det är C eller avsaknaden av cigg som gör en deppig..
    Ja visst kan man få den ändå men du är hälften så mottaglig

Och risken för följd sjukdomar är mindre!
  • susse 77

12 dagar utan cigg.... Känns skönt otroligt skönt!!

Helgen har varit jobbig, men inte av sug utan av att få ta det lungt två minuter mellan varven....nu är allt full rulle framåt och trotsiga barn... men denna helgen har jag unnat mig att äta mycket gott just för irritationen. Men annars mår jag bra är inte deprimerad.
    Tar min tablett 5 på morgonen så slipper jag känna biverkningarna (får lätt huvudvärk, illamående den första timmen efetr jag tagit tabletten)
    Jag tar bara en tablett pratade med vårdcentralen i fredags och det gick bra att gå ner till en om jag kände att det räkte. Det fungerar mycket bra. Är väldigt förvånad över att JAG kunnat sluta i 12 dagar.

Lycka till och sätt fart när det känns som bäst då får man bäst resultat!!

Till AA dessa tabletterna tillför inte någon nikotin eller annat skit utan läkemedlet blockerar reseptorerna så att nikotinet inte har någon stans att ta vägen... det gör ingen nytta!!!

• merlinmia

Grymme dig (",) Kämpa på snart är det ett minne blott!!

Tycker inte du att alla rökare luktar illa?
    Gött å slippa!!

Massa fortsatt lycka till!!!
    Kram Mia

Svar på tråden Bli rökfri med Champix!?!?