Svar på #57
Jag är betydligt mer expert än dig, vilket säger sig självt. Men samtidigt finns det mängder med människor som vigt sitt liv åt att forska om barns utveckling och med andra ord finns det mängder med människor som är betydligt mer experter än mig. Ingen har bestämt hur någon annan ska ta hand om sina barn, men man behöver helt klart läsa på om man tror att 1-åringar medvetet trotsar och behandlar man då barnet utifrån den tron så är åtminstone jag en sån människa att jag ingriper när jag märker att barn far illa!
Att jag har egna barn har ingenting med saken att göra, och att du frågar det tyder bara på att du har fullkomligt slut på argument. Skulle kunna fråga dig detsamma, med tanke på din omogenhet och att du ens kommenterar att du får alla rätt på proven i skolan. Oftast anser föräldrar att andra saker är viktigare än att ha alla rätt på proven...
Jag är ingen PERFEKT människa, ingen är perfekt! Men jag vet hur man uppfostrar barn, särskilt MITT barn, både i teorin och i praktiken och min dotter är underbart uppfostrad, jag vet vilka krav jag kan ställa på henne och inte och hon behövde aldrig ligga och skrika som bebis som många andra där föräldrarna tror att man kan FOSTRA ett spädbarn!
Det är i mina ögon lika illa när man tror att man kan fostra ett spädbarn genom att låta det skrika lungorna av sig, som att tro att man kan fostra en ett-åring genom att ge "kommandon" och skrämma barnet till lydnad, bara för att man tror att barnet har en medvetenhet som en treåring!