• MegaMaxIna

" I Kinamockaskogen, där bodde en familj.. å mamma laga maten och pappa rensa sill..."

... å lillan satt på pottan och gjorde marmelad, då kom den lilla råttan och fråga vad det var..."

Kan någon den? Konstig men rolig sång... Eller är den bara något nån kompis hittade på som barn? Vi gjorde en klapplek till denna.. klappade varandras händer..

nostalgitripp ikväll..

• Svar på tråden " I Kinamockaskogen, där bodde en familj.. å mamma laga maten och pappa rensa sill..."
  • Zoya 79

TBS skrev 2009-01-26 22:02:58 följande:

Zoya 79 skrev 2009-01-26 21:54:48 följande: Så här sjöng vi: Farsan är narkoman, morsan är likadan, brorsan super hela da´n. Å syrran hon e me barn..
    Ja men sen då, det måste ju vara samma låt. För nån blev ju med barn och sen tittade den djävuln ut..... kan du hela??? Har funderar mkt på den -skitsamma om det är narkoman eller astronaut får väl variera lite efter vad man känner för :)
  • TBS

Zoya 79 skrev 2009-01-26 22:04:38 följande:

TBS skrev 2009-01-26 22:02:58 följande:
    Ja men sen då, det måste ju vara samma låt. För nån blev ju med barn och sen tittade den djävuln ut..... kan du hela??? Har funderar mkt på den -skitsamma om det är narkoman eller astronaut får väl variera lite efter vad man känner för :)
    Jag tror att dt finns en "seriös" låt som går: jag är en astronaut....
    Kan tyvärr inte mer av den elaka versionen :(
  • Disela
    ashera skrev 2009-01-26 21:56:59 följande:
    Såhär sjöng vi:I kinamakaskogen där bodde en familjOch mamma laga maten, och pappa rensa sillOch lillan satt på pottan och gjorde marmeladDå kom en liten råtta och fråga vad det var"Håll käften med dig råtta, det angår inte digför det jag har i pottan ska jag ge till min tjej"och tjejen gick på taket och tjejen ramla neroch tjejen ska begravas på söndag lockan treVi hade ingen flagga men det gick bra ändåVi tog en gammal kärring och slog na gul och blå
    Den hade jag inte hört! Hahahahhahahahaha!!!
  • Disela
    Disela skrev 2009-01-26 22:07:54 följande:
    Den hade jag inte hört! Hahahahhahahahaha!!!
    Så kanske man inte får säga här? Då kommer kanske Gestapo och slänger ut mig?
  • Zoya 79

TBS skrev 2009-01-26 22:07:08 följande:

Zoya 79 skrev 2009-01-26 22:04:38 följande: Jag tror att dt finns en "seriös" låt som går: jag är en astronaut.... Kan tyvärr inte mer av den elaka versionen :(
    Tack ändå, fick ju en rad extra iaf och en helt ny version - är ju nästan som att få ps3?? :D
  • TBS

Zoya 79 skrev 2009-01-26 22:09:33 följande:

TBS skrev 2009-01-26 22:07:08 följande:
    Tack ändå, fick ju en rad extra iaf och en helt ny version - är ju nästan som att få ps3?? :D
    Vassego!
  • ballerinamuffins

vi sjöng om Amanda.

Amanda gick på taket amanda ramla ner
    amanda födde ungar med röven upp och ner,
    Den första kunde springa den andra kunde gå
    den tredje satt i hålet och den fjärde putta på.

• 08Mars

Fast vi hade "och PElle satt på pottan" och "tjejen satt på taket och tjejen trilla ner"

• MegaMaxIna

gud vad många versioner! hur kul som helst att läsa... vilken text egentligen..

• MaxenBrax

Farsan är narkoman, morsan är likadan, brorsan super hela dan och syrran är med barn. Efter nio månar's slut, kom en liten djävel ut, utan hår och utan kuk, fy fan vad hon såg ut!

• solida

Jag är en narkoman
    Farsan är likadan
    Morsan super hela dan
    Och syrran är med barn
    Efter en månads slut
    Kommer en djävel ut
    Röda ögon, rostig kuk
    Fy fan vad han såg ut!

Sjöng vi.

Konstigt det där med att det bara tog en månad för barnet att komma ut, men men

• Phiney

I kinamockaskogen där bodde en familj, o pappan laga maten o mamman rensa sill. O lillan satt på pottan och gjorde marmelad, då kom en liten råtta och fråga vad det var. Håll käften lilla råttan, det angår inte dig, för det jag har i pottan ska jag ge till min tjej. Och tjejen satt på taket och tjejen trilla ner, imorgon klockan åtta ska hon begravas ned. De hade ingen flagga men det ordna sig ändå, de hittade en kärring och piska'na - gul och blå blå blå, gul och gul och gul och blå!

• jojjepojje

i kinamockaskogen där bodde en familj farsan lagar strumpor och morsan rensar sill, och lillan satt på pottan och laga marmelad då kom stygga råttan och fråga vad det var HÅLL KÄFTEN jävla råtta de angår inte dig det jag har i pottan det ska jag ge min tjej men tjejen satt på taket och råka ramla ner hon ska begravas på söndag klockan 3 men vi har ingen flagga men det går bra ändå vi tar en gammal kärring och slår na gul och blå hejdå!

så här sjöng vi när vi var mindre ^^

Svar på tråden " I Kinamockaskogen, där bodde en familj.. å mamma laga maten och pappa rensa sill..."