• Anonym (länge??)

Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?

Undrar pga ungdomar....alltså om dom rökt i helgen i liten skala,visar ett kissprov i morgon det?

• Svar på tråden Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?
  • Anonym (*)

Jag har för mig att man kan spåra cannabis ganska länge genom up ännu längre genom blodprov då det lagras i fettvävnaderna.

• Anonym (brukare)

thc, de aktiva ämne i cannabis sitter kvar i blodet beroende på hur länge du brukat drogen.

har du rökt en gång, några bloss under helgen så går de ur fort och ska antagligen inte visas på ett prov 5 dagar senare.
    men på vissa sitter de i längre... på mig en månad men då hade ja missbrukat den varenda dag i 8 mån.

de är min personliga och mina näras erfarenhet...
    de sätter sig i fettet i hjärnan.. när jag hade rökt samma dag som ja testade mig hade jag 0,02 microgram i blodet

• Anonym (Miss)

Hasch kan sitta kvar i upp till tre månader... I alla fall om man missbrukat länge. Därför måste "vanemissbrukare" ta ett speciellt test som visar ATT det minskat i blodet istället för att se om det finns i blodet. D v s om man ska se om en person håller sig drogfri.

• prinsesstårtan

Limechips skrev 2009-01-28 14:31:35 följande:

Men du skrev även att du kan istort sett ingetting om detta!!Och det tycker jag att du precis har bevisat väldigt bra tjejen =) varför ska man försöka göra massa inlägg om saker som man uppenbarligen inte vet ett jävla skit om?? bara nyfiken..
    nej jag är inte expert på droger, inget jag strävar efter hellre finns mycket mer användbara kunskaper att sträva efter.

Däremot så har jag en familj och umgängskrets där det röks en hel del och där man anser att det är för jävligt att det inte är lagligt.

Därför säger MIN erfarenhet ( vilken ingen behöver dela med mig, den är fortfarande min) att de som PROPAGERAR mest är de som använder det mest.....

Hurvida jag skall göra inlägg i frågan hur länge det syns på ett urinprov tycker jag inte att jag behöver förklara för vare sig dig eller någon annan. Det är min demokratiska rättighet att uttrycka mig i vilka frågor jag vill recis som det är för dig.

Så varför skulle inte jag kunna få berätta för ts att jag tror att det stannar kvar ett bra tag i urinen bara för att jag inte är expert, jag har väl rätt eller?

och om jag inte har rätt tvivlar jag inte en sekund på att ni kommer berätta det för mig så shooooooot! :)
  • Farsa på stan

prinsesstårtan skrev 2009-01-28 08:30:45 följande:

Vem kan mest? Jag kan ingenting i princip och det är jag stolt över.....min erfarenhet är att det som propagerar mest är de som är mest fast i skiten...
    Precis. Jag är stolt över att jag inte vet något om tatueringar, eftersom jag inte är tatuerad själv. Jag är också stolt över att jag inte vet någonting alls om krig, eftersom jag inte är soldat. Eller att jag inte vet någonting om historia, eftersom jag inte är född på medeltiden, eller...

Varför ska man gå omkring och vara stolt över något man INTE vet? Trams.
  • rebound
    Svar på #44
    När jag sitter i ett rum där folk diskuterar saker jag inte har en aning om så sitter jag tyst eller så frågar jag om förklaringar.
    Jag ställer mig definitivt inte upp och med STOLTHET informerar dom att jag INTE har en aning vad jag snackar om men dom är alla dumma i huvudet som snackar om det.

Kan säga att om jag hade idiotförklarat mig själv så grovt hade jag hängt mig själv av skam. Framför gänget.
    Får se hur lång tid det tar dig att upptäcka vad du själv har skrivit.
  • Anonym

Hej
    Jag jobbar med missbrukare.
    Vi testar med pisseprov, där det visar direkt om man har rökt på , nya stickor helt suveräna...
    Vill vi veta vad, skickas det till lab.
    Stickorna visar om man har,inte hur mkt, det har inte med saken att göra hur mkt utan om man har, för det är då man behöver hjälp.
    Kram och lycka till

• Anonym (??)

Anonym skrev 2009-01-28 19:49:15 följande:

HejJag jobbar med missbrukare.Vi testar med pisseprov, där det visar direkt om man har rökt på , nya stickor helt suveräna...Vill vi veta vad, skickas det till lab.Stickorna visar om man har,inte hur mkt, det har inte med saken att göra hur mkt utan om man har, för det är då man behöver hjälp.Kram och lycka till
    Vad är det för trams? Vad för hjälp är man i behov av OM man har rökt oberoende på mängden?

Det handlar heller inte hur ?suveräna? stickor man har, det handlar om hur länge man har spårämnen i kroppen och inte vad man använder för att hitta dom.
  • prinsesstårtan

Farsa på stan skrev 2009-01-28 19:06:25 följande:

Precis. Jag är stolt över att jag inte vet något om tatueringar, eftersom jag inte är tatuerad själv. Jag är också stolt över att jag inte vet någonting alls om krig, eftersom jag inte är soldat. Eller att jag inte vet någonting om historia, eftersom jag inte är född på medeltiden, eller...Varför ska man gå omkring och vara stolt över något man INTE vet? Trams.
    jag kan ganska mycket om både krig, historia och tatueringar för det är nåt som finns i MIN vardag och påverkar mitt liv.

Narkotika och de som använder det väljer jag däremot bort så det påverkar inte mitt liv och jag ser ingen anlednig at forska i det.

Det gör inte mig till en bättre människa att kunna redogöra för alla steg i prosecen att framställa kokain t e x.... jag vet vad det är, jag vet hur det fungerar och jag vet att det är ingenting som lockar mig och kommer aldrig göra.....vad mer ska jag veta om det och varför? Vilken skillnad gör det och för vem?
  • Mattz0r
    Anonym skrev 2009-01-27 22:59:36 följande:
    Konstigt då jag har haft kompisar so har blivit uppkollade och veckor efter att de sist rökt så har de visat sig.
    Amen din IDIOT du är fan knappast en expert på ämnet såhär ligger det till röker man kanske 3 4 bloss så sitter det i typ 2 3 dagar sure om du röker flera dagar så bygger du upp en thc samling i kropssfettet men något enstaka bloss är ingen fara det sitter max i  6 dagar om du är en tjockis dvs om du är smalare så går det ur snabbare men nä något enstaka bloss är inte så farligt. Dock så skulle jag vilja säga till er småslynglar som håller på o röker ni fattar inte vad ni ger er in på. Jag började med brass och för mig slutade det med att jag levde hemlös och var beroende av heroin så den som påstår att det inte är en inkörsport är fan helt jävla dum i skallen. Ge fan i knarket det kommer att gå illa för 100% av er som håller på med det. Borsta tänderna och gå o lägg er ungjävlar godnatt.
  • Mattz0r
    prinsesstårtan skrev 2009-01-29 07:08:50 följande:

Farsa på stan skrev 2009-01-28 19:06:25 följande:

Precis. Jag är stolt över att jag inte vet något om tatueringar, eftersom jag inte är tatuerad själv. Jag är också stolt över att jag inte vet någonting alls om krig, eftersom jag inte är soldat. Eller att jag inte vet någonting om historia, eftersom jag inte är född på medeltiden, eller...Varför ska man gå omkring och vara stolt över något man INTE vet? Trams.
    jag kan ganska mycket om både krig, historia och tatueringar för det är nåt som finns i MIN vardag och påverkar mitt liv.

Narkotika och de som använder det väljer jag däremot bort så det påverkar inte mitt liv och jag ser ingen anlednig at forska i det.

Det gör inte mig till en bättre människa att kunna redogöra för alla steg i prosecen att framställa kokain t e x.... jag vet vad det är, jag vet hur det fungerar och jag vet att det är ingenting som lockar mig och kommer aldrig göra.....vad mer ska jag veta om det och varför? Vilken skillnad gör det och för vem?
    Haha vänta tatueringar och historia och KRIG?!? HAHAHA nu är du väl lite dramatisk va? Är du hemvärnsman eller? hahaha krig? LOL
  • Mattz0r
    Anonym skrev 2009-01-28 19:49:15 följande:

Hej
    Jag jobbar med missbrukare.
    Vi testar med pisseprov, där det visar direkt om man har rökt på , nya stickor helt suveräna...
    Vill vi veta vad, skickas det till lab.
    Stickorna visar om man har,inte hur mkt, det har inte med saken att göra hur mkt utan om man har, för det är då man behöver hjälp.
    Kram och lycka till

Hej du jag är gammal missbrukare heroinist faktiskt går i metadonprogrammet. Du snackar en hel del skit du. Jag kan röka typ en halv joint varje helg och vara ren när jag hämtar mitt metta dessutom så kan jag ta 5 xanor cas 3 dagar innan samt kanske 600 mg lyrica. Så stickorna är inte så suveräna du o dessutom skickar dom allt piss på analys du vet ju förfan inte vad du snackar om allt handlar om vilken mängd man har i kroppen och hur ofta man tar någon enstaka gång? ja då går det ur jävligt fort kanske 3 dagar ungefär vad fan vinner du på att försöka nojja upp skitungarna? Dom har redan börjat knarka tror du ditt hot om suveräna stickor hjälper? Dessutom så visar dom där stickorna fel i tid och otid dom har visat tjack på mig flera ggr trots att jag avskyr på tjack och tjackpundare. Plus att nån som röker lite brass någon enstaka gång behöver nog knappast hjälp du allt bruk av narkotika är inte kompulsivt det borde ju du veta som "jobbar med missbrukare" jävla skitsnack..

• Mattz0r
    prinsesstårtan skrev 2009-01-28 15:14:40 följande:

Limechips skrev 2009-01-28 14:31:35 följande:

Men du skrev även att du kan istort sett ingetting om detta!!Och det tycker jag att du precis har bevisat väldigt bra tjejen =) varför ska man försöka göra massa inlägg om saker som man uppenbarligen inte vet ett jävla skit om?? bara nyfiken..
    nej jag är inte expert på droger, inget jag strävar efter hellre finns mycket mer användbara kunskaper att sträva efter.

Däremot så har jag en familj och umgängskrets där det röks en hel del och där man anser att det är för jävligt att det inte är lagligt.

Därför säger MIN erfarenhet ( vilken ingen behöver dela med mig, den är fortfarande min) att de som PROPAGERAR mest är de som använder det mest.....

Hurvida jag skall göra inlägg i frågan hur länge det syns på ett urinprov tycker jag inte att jag behöver förklara för vare sig dig eller någon annan. Det är min demokratiska rättighet att uttrycka mig i vilka frågor jag vill recis som det är för dig.

Så varför skulle inte jag kunna få berätta för ts att jag tror att det stannar kvar ett bra tag i urinen bara för att jag inte är expert, jag har väl rätt eller?

och om jag inte har rätt tvivlar jag inte en sekund på att ni kommer berätta det för mig så shooooooot! :)
    Varför du inte ska skriva vad du tror kan ju ha med att göra att vad du tror är inte fakta och då sprider du falsk information. Eller är jag helt ute o cyklar nu? Vad tror du? ...lol?.
  • klyban
    Mattz0r skrev 2018-08-12 13:27:31 följande:
    Amen din IDIOT du är fan knappast en expert på ämnet såhär ligger det till röker man kanske 3 4 bloss så sitter det i typ 2 3 dagar sure om du röker flera dagar så bygger du upp en thc samling i kropssfettet men något enstaka bloss är ingen fara det sitter max i  6 dagar om du är en tjockis dvs om du är smalare så går det ur snabbare men nä något enstaka bloss är inte så farligt. Dock så skulle jag vilja säga till er småslynglar som håller på o röker ni fattar inte vad ni ger er in på. Jag började med brass och för mig slutade det med att jag levde hemlös och var beroende av heroin så den som påstår att det inte är en inkörsport är fan helt jävla dum i skallen. Ge fan i knarket det kommer att gå illa för 100% av er som håller på med det. Borsta tänderna och gå o lägg er ungjävlar godnatt.

Man säger efter ett tillfälle så sitter THC i blodet upp till 8-10h innan det inte längre finns i mätbara mängder.

Och metaboliterna säger man 1-7 dagar i urinen.
    Men följt detta ett tag, och det troliga är 1-3 dagar och ett tillfälle.
    Sen extremt svårt och gissa, dock sitter bara THC i blodet i 8-10h och i spårbara mängder.

hur många meter var det?
Svar på tråden Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?