• villhabarn

söker nya vänner som vill lyssna och prata...

hejsan.
    jag har nydligen blivit medlem här och söker lite nya vänner att prata med och lära känna.
    kan ju berätta lite om mig själv till och börja med.
    jag bor i norrköping tillsammans med min kille, jag har längtat efter barn jätte länge men min kille bara drar ut på det och blir lite ledsen.
    jag skulle vilja prata med någon/några om detta för jah har inga vänner på grund av att jag fick ångest för 3 år sedan och då lämnade alla mina vänner mig så nu sitter jag här hemma utan jobb för att jag inte kan jobba, inga kompisar och ingen att prata med förutom min kille men han verkar inte förstå min längtan till barn..
    vet inte vad jag ska skriva mer eftersom det äör först gången jag skriver men jag avslutar det så här så får jag se i fall någon skulle vilja prata med mig..

Varma hälsningar Sara

• Svar på tråden söker nya vänner som vill lyssna och prata...
  • villhabarn

ska vi se jag ska försöka att svar på alla 3 samtidigt tänkte jag.
    vi börjar med amade83.
    ja jag vet inte riktigt ibland hur jag ska reagera utan jag pratar klart med henne och håller in tårarna och ångesten och agritionerna tills vi lägger på och 1 sekund efter vi har lagt på så kan jag skrika rakt ut och börja stor gråta, men det här vet inte min mamma om och jag kan inte prata med henne om såna saker det gör bara att hon blir arg och säger att hon aldrig säger negativa saker utan att hon stöttar mig fullt ut vilket hon absolut inte gör.
    så vet inte riktigt hur jag ska förklara för henne hur jag känner.
    ibland har jag lust att bara stänga igen munnen på henne så kag bara kan få säga vad jag känner utan att hon ska bli arg eller avbryta.

nästa. jag ska möjligtvis börja jobba som försöljare hemmifrån och det är ganska bra betalt och jobbet står för telefon, dator, material, och telefon räkningen. så väldigt bra faktiskt.

• villhabarn

ne jag skulle heller inte vilja vara mamma i fall jag mår som jag gör.
    me jag vill så jätte gärna men vet att det inte går..

• AnnelieTyresö

Va bra att du får ett arb där du babblar med männsikor hela dgrna, då komemr du inte känna dje ensam helller :)
    Perfekt med lite gratis teknik oxå ;)

• AnnelieTyresö

Va bra att du får ett arb där du babblar med männsikor hela dgrna, då komemr du inte känna dje ensam helller :)
    Perfekt med lite gratis teknik oxå ;)

• villhabarn

ja det känns jätte skönt att möjligt vis komma igång med nåt så man får lite kontakt med världen :)
    nja gratis och gratis vet jag inte men jag får ha grejerna så länge jag jobbar hos dom sen måste dom ha tillbaka det men jag räknar med att jobba med detta jobb ett tag fram över alla fall.
    ne nu ska jag gå och sova så ska jag fortsätta att skriva i morron.
    sov så gott.

• AnnelieTyresö

Ja å få in lite csh, då känner man sig som en bättre männsika,, pengar gör mej sååå lycklig!! haha

• Moyo

God morgon TS (och alla andra med)!
    Det låter faktiskt klokt att vänta med bebisverkstaden ett tag (beror i o för sig på hur gammal du är men...). Det kan vara bra att först hitta ett sätt att själv fortsätta leva när problem inträffar. Ett barn borde ju få föräldrar som lever ett okej liv trots eventuella bekymmer.
    Vi hade levt ihop i många år innan vi började försöka få barn. Jag VILLE tidigare, men det hände saker som vi inte hade kontroll över som gjorde att vi valde att vänta, både för vår egen och för barnets skull. Problemen är inte borta, men med tiden kan man hitta ett nytt sätt att leva som faktiskt funkar.
    Ett sådant socialt jobb låter ju jättebra! Något av det bästa för en orolig själ är känslan av att lyckas och det är ett stort steg att bidra till försörjningen i ett förhållande (jag vet, been there). Lycka till med det!
    Jag blir ledsen när jag hör hur din mamma beter sig, det hjälper liksom inte att hon ger igen med "när jag var ung minsann...". Två fel blir inte rätt, hon borde nog bekräfta det du säger, men man kan inte förändra en annan människa, det kan vara svårt nog att förändra sig själv. Du tvingas nog inse att hon inte vet hur du vill att hon ska reagera och stötta och hon menar säkert inget illa. Hon är bara fel person att ventilera med.
    Din kille verkar vara en bra karl, ta hand om varandra.

Vet inte riktigt vart jag ville komma, men jag hoppas att jag inte gjort det ännu rörigare för dig TS.

• jag vill också

villhabarn skrev 2009-02-01 02:11:24 följande:

nu ska vi se jag börjar svara uppifrån ocg går neråt. hehe jag vill också. hejsan ja det är helt ockej att du hoppar in och pratar lite, det behöver alla. men har du också ångest och så för jag trode typ att jag var själv i hela världen att ha det. men hur mår du då kan du gå ut eller är du instängd i din lägenhet? har ni pratar nåt om att skaffa barn och så eller är det bara du som vill? förlåt tt jag frågar men jag vill ha barn men min kille vill inte att jag ska bli med barn så länge jag har ångest och problem med magen. men då har jag sagt till honom att jag kanske kommer att ha det resten av mitt liv. men jag tror att det är en ursäkt för att han vill vänta eller att han kanske inte vill ha barn.
    Hej!
    Nej, ensam om att ha ångest är du absolut inte! Det kan man verkligen märka här på familjeliv! Jo, jag är väl ganska instängd i lägenheten, fast vi åker bort till svärmor och äter nästan varje dag. Men ibland åker jag inte med, om jag mår för dåligt.

När det gäller barn har jag som sagt alltid velat ha det tidigt, men min sambo har tidigare inte velat ha barn alls. Det har nu ändrats, men han vill vänta. Jag vill verkligen inte vänta eftersom det känns som om hela mitt liv går ut på att ha barn och att mitt liv inte har någon mening utan barn. Tror det är mycket därför jag mår dåligt också. Sen vet jag ju att vi inte kan skaffa barn just nu, för min sambo har just fått sparken så vi båda sitter utan jobb.

Härligt att du kanske ska börja jobba iaf! Tror det kan hjälpa dig att må bättre!

Får man fråga hur gammal du är och var du bor Ts?
  • villhabarn

God morgon TS (och alla andra med)!
    Det låter faktiskt klokt att vänta med bebisverkstaden ett tag (beror i o för sig på hur gammal du är men...). Det kan vara bra att först hitta ett sätt att själv fortsätta leva när problem inträffar. Ett barn borde ju få föräldrar som lever ett okej liv trots eventuella bekymmer.
    Vi hade levt ihop i många år innan vi började försöka få barn. Jag VILLE tidigare, men det hände saker som vi inte hade kontroll över som gjorde att vi valde att vänta, både för vår egen och för barnets skull. Problemen är inte borta, men med tiden kan man hitta ett nytt sätt att leva som faktiskt funkar.
    Ett sådant socialt jobb låter ju jättebra! Något av det bästa för en orolig själ är känslan av att lyckas och det är ett stort steg att bidra till försörjningen i ett förhållande (jag vet, been there). Lycka till med det!
    Jag blir ledsen när jag hör hur din mamma beter sig, det hjälper liksom inte att hon ger igen med "när jag var ung minsann...". Två fel blir inte rätt, hon borde nog bekräfta det du säger, men man kan inte förändra en annan människa, det kan vara svårt nog att förändra sig själv. Du tvingas nog inse att hon inte vet hur du vill att hon ska reagera och stötta och hon menar säkert inget illa. Hon är bara fel person att ventilera med.
    Din kille verkar vara en bra karl, ta hand om varandra.

Vet inte riktigt vart jag ville komma, men jag hoppas att jag inte gjort det ännu rörigare för dig

tack så jätte mycke för svar.
    ja min kille är verkligen en kille jag ska hålla kvar i, han stöttar mig hela tiden och han vet precis hur min mamma reagerar på alla saker så han brukar säga till mig att jag ska prata med honom istället men det är inte samma sak som att prata med någon tjej som har ungefär samma problem, för jag kommer aldrig kunne förklara för honom hur svårt det är att leva med ångest.
    men känns skönt att veta att han finns vid in sida.
    tack så jätte mycket för svar

• villhabarn

hejsan igen jag vill också.
    det låter precis som att det är jag som har skrivit det där meddelandet.
    min kille ville heller inte ha barn förut mne han har ändrat sig och känner att han vill det men inte just nu eftersom jag är utan jobb och har ganska mycket problem med magen.
    jag kan vakna på morgonen och tänka på varör jag lever för att det känns som du sa att det ända man vill är att få barn och det är meningen med livet. och jag tror också att den längtan vi har gör att man mår dåligt av det också blandat med massor annat.
    men vill du jobba hemifrån så finns det massor på arbetsförmedlingens hemsida i fall du söker på hemifrån så kommer det upp massor med jobb. kanske inte bra betalt första månaderna men blir bättre och bättre, och det är bra att bara börja någon stans.
    jag bor i norrköping och är snart 21år
    känns jätte skönt att prata med dig för vi verkar vara sååå lika på massor sett.
    varma kramar

• jag vill också

villhabarn skrev 2009-02-01 12:46:58 följande:

hejsan igen jag vill också. det låter precis som att det är jag som har skrivit det där meddelandet. min kille ville heller inte ha barn förut mne han har ändrat sig och känner att han vill det men inte just nu eftersom jag är utan jobb och har ganska mycket problem med magen. jag kan vakna på morgonen och tänka på varör jag lever för att det känns som du sa att det ända man vill är att få barn och det är meningen med livet. och jag tror också att den längtan vi har gör att man mår dåligt av det också blandat med massor annat. men vill du jobba hemifrån så finns det massor på arbetsförmedlingens hemsida i fall du söker på hemifrån så kommer det upp massor med jobb. kanske inte bra betalt första månaderna men blir bättre och bättre, och det är bra att bara börja någon stans. jag bor i norrköping och är snart 21år känns jätte skönt att prata med dig för vi verkar vara sååå lika på massor sett. varma kramar
    Just det är med att vakna på morgonen och undra varför man lever känner jag mycket väl igen.

Om du har MSN så kan du lägga till mig om du vill: katten_86@hotmail.com

det är lite synd att vi bor så långt ifrån varandra för hade vi bott närmare så hade vi kanske kunnat hjälpa varandra på ett annat sätt, typ träffats och ta en fika eller bara en promenad...
  • JA77

Jag tror att det är bra om du kommer ut i arbetslivet, ingen mår bättre av att gräma sig hemma i ensamhet. På jobbet får man nya vänner.

Svar på tråden söker nya vänner som vill lyssna och prata...