• tine

vänner i skåne

Jag går hemma med min dotter som snart är 5 månader. Har inte många av mina vänner kvar sedan jag fick barn.

nu vill jag komma i kontakt med nya blivande vänner.
    Som inte slutar skriva efter en gång.

Hör av er:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 09:31
    Jag har msn. det är lite lättare att prata där. tina_lindstrom@hotmail.com.

• Svar på tråden vänner i skåne
  • FruMadde4barnTätt

071020
    ja det är roligt med musiklek 11 månader - 5 år tror jag och babysång 0-10 månader, och sedan finns andra grupper oxå.

är det billigare på willys än vad det är på Maxi??

vad roligt ni har funderingar på barn nr 2

• 123ABC
    FruMadde4barnTätt skrev 2009-02-12 09:33:24 följande:
    Jag är oxå undersköterska, läste ett år på komvux, tyckte mycket om utbildningen.jobbar inom hemvården nu i Åstorp, men inget fast jobb.ska på musiklek idag som kyrkan ordnar. fler som går på musiklek eller öppna förskolan??sen ska vi handla mat på citygross, handlar en gång per vecka, var handlar ni mat?jag ska söka vårdnadsbidraget för våra barn. Oliver trivs inte så bra på dagis, då personalen inte tar in barn som fryser, de är ute mycket.vi funderar på ett tredje barn 2010 i feb/mars.
    Vad roligt jag har också fått jobb i hemvården som timmis.. hur länge har du jobbat med det? Kör ni mycket eller cyklar ni?
  • FruMadde4barnTätt

jag jobbade lite mer än 1 år, hade vikariat hela tiden, blev månadsanställd, vi kör bil mest, men cyklar oxå.
    nu krävs det körkort om man ska jobba där, innan var det inget krav för alla.

lycka till med jobbet.
    jag trivs jättebra i hemvården, är ju så mkt variation i arbetet och man kommer ut så mycket.

• 071020
    FruMadde4barnTätt skrev 2009-02-12 11:56:28 följande:
    071020 ja det är roligt med musiklek 11 månader - 5 år tror jag och babysång 0-10 månader, och sedan finns andra grupper oxå. är det billigare på willys än vad det är på Maxi?? vad roligt ni har funderingar på barn nr 2
    ja jag tycker att matkassen blir billigare där, iofs det beror på vilka märken man köper, vi har gett upp de flesta "märkes" varor, kör den billigare varianten... blir ju inte rik på fp
  • FruMadde4barnTätt

ja det var ju en bra ide, kanske ska prova willys.
    läste du oxå var 26 år på din pres. vi har ju nästan jämngamla flickor oxå.
    hur träffades du och din man då?

• FruMadde4barnTätt

hur är det med alla?
    vad gör ni i helgen?
    vi är förkylda här, har feber och hosta och snuva.
    ska se melodifestivalen snart.

var ute och åkte pulka här om dagen med barnen, jätteroligt, bilder finns i min blogg.

• 071020
    FruMadde4barnTätt skrev 2009-02-13 22:25:41 följande:
    ja det var ju en bra ide, kanske ska prova willys. läste du oxå var 26 år på din pres. vi har ju nästan jämngamla flickor oxå. hur träffades du och din man då?
    Min man kom som utbytesstudent från Tyskland, o skulle stanna en termin ...o på den vägen är det träffades på en studentfest... lite klychigt haha...men det var kärlek vid första nja ok inte ögonblicket men första kvällen...

Hade varit kul att ha en liten träff o låta barnen leka

Tittar på medlodifestivalen...tycker eg inte att det är så kul längre...fast varje år bänkar jag mig i soffan ändå... lillan sover, helt slut efter att ha lekt med mormor o morfar hela dagen... imorgon blir det väl en liten ikea runda o sen slappa lite
  • FruMadde4barnTätt

071020
    ja det hade varit roligt att träffas och låta barnen leka

så då har din man släkten i tyskland? åker ni ofta dit?

jag och min man träffades via internet chatt, så ringde vi varandra och träffades i varberg första gången, då jag bodde i göteborg och han i klippan (helsingborg).
    så åkte vi till varandra på helger i ett år, jag bodde hemma och han bodde i hus och hade fast jobb, så det blev jag som flytta till honom, vi förlovade oss, och jag studerade på komvux till undersköterska 1 år, sedan fick jag jobb inom hemvården och så glev jag gravid efter 8 månader och fortsatte jobba till v.20 då jag fick mkt sammandragningar och fick ta det lugnt istället.
    så fick vi vår underbara son Oliver 061127.
    vi gifte oss i samband med vår sons dop 2007.
    och 080224 fick vi vår underbara flicka Nathalie.
    ska söka vb.
    och ni vill vi ha en tredje 2010 i feb/mars.

vad jobbar din man med? vad jobbar du med?
    min man jobbar här på fabriken gelita som gör gelatin, han cyklar till och från jobbet.

• 071020

Mlouise:

vi åker ner ett par gånger om året, träffar släkt o vänner... är ju inte jättelångt att åka...lite bökigare nu när vi har lillan, men det funkar(brukar ta bilen)...

Jag är lärare (Internationella skolan Hbg), min man jobbar på Schenker(vid dator ej lastbil...som tur är )men han jobbar i Mö så det blir lite pendlande för honom...

Så häftig att träffas genom Internet o få det att funka...kan ju va så olika människor vid datorn o irl.

Min lillebror bor halvtid i Kungälv. Hans sambo bor där o pluggar i Gbg, min bror pluggar i Skövde (innan dess bodde båda i Kungälv)

Härligt att planera ett barn till längtar faktiskt lite tills det är dags för bebisverkstad igen... hihi... vill dock ha lite mer "ensamtid" med Elsa innan bebis nr2 kommer

• FruMadde4barnTätt

jo det är häftigt att träffas via internet, vet ju inte rikigt vem det är man träffar, vi var rätt nervösa då vi träffades första gången och vi bodde ju långt ifrån varandra oxå.
    Min man och våra barn är det bästa som har hänt i mitt liv

jag träffar min släkt i göteborg ca en gång i månaden på helger.
    men visst saknar jag dem att de bor långt bort.
    (mina föräldrar bor i kungälv, och det var där jag bodde, fast ut mot havet, nordön, nästan ute på marstrand)

var bor dina föräldrar då?
    Hur ofta ser du din bror?

jo det ska bli roligt med bebisverkstad känner oxå att jag vill Nathalie ska vara lite äldre först, när är hon är 2 år är det lagom med ett tredje barn

• FruMadde4barnTätt

hur är det med alla?
    Nathalie har spräckt trumhinnan här igen, öroninflammation, ska till vårdcentralen snart...

• 123ABC

Hej hej!
    Fredag idag och här är det bra!
    Ska ni hitta på nått trevligt i helgen?

• 071020

Helgen för mig blir shopping runda i Malmö o slappa på söndag..kanske en massa snölek också

• FruMadde4barnTätt

åka pulka i helgen, mkt snö.
    försöka bli friska, vi är fortfarande förkylda.

Svar på tråden vänner i skåne