• tine

vänner i skåne

Jag går hemma med min dotter som snart är 5 månader. Har inte många av mina vänner kvar sedan jag fick barn.

nu vill jag komma i kontakt med nya blivande vänner.
    Som inte slutar skriva efter en gång.

Hör av er:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 09:31
    Jag har msn. det är lite lättare att prata där. tina_lindstrom@hotmail.com.

• Svar på tråden vänner i skåne
  • 123ABC

Moj Katile skrev 2009-02-11 20:46:00 följande:

Hej Hej! Läste din pres. Vi bor åxå ensamma. Barnens pappa har jobb på annan ort och jag pluggar på malmö högskola vilket var svårt att kombinera. Jag har barnen på heltid förutom enstaka helger då och då när mina föräldrar tar dem Men de bor 15 mil bort så inte lätt att kombinera alltid ju!
    Hej!
    Okej går barnen på dagis när du pluggar? Vad pluggar du till?
    Hur tycker du det funkar ensam? Jag har mina barn varannan vecka...
  • Moj Katile
    123ABC skrev 2009-02-11 22:03:48 följande:
    Moj Katile skrev 2009-02-11 20:46:00 följande: Hej!Okej går barnen på dagis när du pluggar? Vad pluggar du till?Hur tycker du det funkar ensam? Jag har mina barn varannan vecka...
    Ja barnen har dagis. Annars hade jag aldrig klarat det! Läser 60p per termin för att jag vill få in så mycket som möjligt i min utbildning. Jag läser Internationell Migration och Etniska Relationer. Vad läser du?
    Hur det funkar? Det är tufft och väldigt påfrestande i omgångar men jag hade aldrig kunnat vara utan dem längre tid så har inte mycket att välja på. Har dem istället på dagis lite längre vissa dagar för att kunna ta igen lite.
    Förloraren i denna karusell är ju pappan. :-/ Han träffar dem på tok för lite. Ca 3 helger i månaden och när jag har lite fria dagar från skolan.
  • 123ABC

Okej, ja det är jobbigt dom veckorna jag har dom när jag går i skolan så är dom på dagis till 16 sen är det bara hem och laga middag och lägga dom känns det som.. Jag pluggar till undersköterska och mentalskötare och är färdig i mars. Vart i Landskrona bor ni? Jag har också bott där, hade min första egna lägenhet där på Suellsgatan!

• 071020

Hej hej...hoppar rakt in i den här tråden ... bor i Hbg o är mamma ledig med min tös på 15mån... nyinflyttad i staden (bodde i Mö innan) så jag träffar också gärna nya människor, har väl inte jättelätt att ta kontakt med nya människor...så jag hänger gärna på, tror att lillan också hade tyckt om det

• 123ABC

071020 skrev 2009-02-11 22:31:00 följande:

Hej hej...hoppar rakt in i den här tråden ... bor i Hbg o är mamma ledig med min tös på 15mån... nyinflyttad i staden (bodde i Mö innan) så jag träffar också gärna nya människor, har väl inte jättelätt att ta kontakt med nya människor...så jag hänger gärna på, tror att lillan också hade tyckt om det
    Hey!
    Vart i stan bor du? Hur länge ska du gå mamma ledig?
  • 071020

Bor på Västergård.... ska vara ledig tills augusti...så jag har mkt tid kvar
    Själv då, bor? Jobbar?

• Moj Katile
    123ABC skrev 2009-02-11 22:26:43 följande:
    Okej, ja det är jobbigt dom veckorna jag har dom när jag går i skolan så är dom på dagis till 16 sen är det bara hem och laga middag och lägga dom känns det som.. Jag pluggar till undersköterska och mentalskötare och är färdig i mars. Vart i Landskrona bor ni? Jag har också bott där, hade min första egna lägenhet där på Suellsgatan!
     Jag bor vid wrangelska parken mot centrum hållet
    Bor jättefint faktiskt!
    Jag försöker att inte ha mina mycket på dagis. De går oftast 2-3 halvdagar och 2-3 heldagar på en vecka. Jag vill inte att dagis ska vara detas primära ställe de får uppfostran, värderingar och normer från. Är lite löjlig med det
    Jag har pluggat till undersköterska på komvux innan åxå! Det var intressant men lite underkurs när man tidigare arbetat inom det! Ingen utmaning lixom!
    Jobbat som assistent, uska i 6 år innan jag sökte högskola.
  • 123ABC

kej då är du också en gammal vårdare :P
    Jag tyckt det var kul att läsa nu även om jag jobbat lite grann inom vården tidigare, men jag tycker att jag fått en annan helhetsbild på allting!!

Idag är jag fri från skolan men ska jobba kväll på nya jobbet,
    vad hittar ni andra på idag?

• FruMadde4barnTätt

Jag är oxå undersköterska, läste ett år på komvux, tyckte mycket om utbildningen.
    jobbar inom hemvården nu i Åstorp, men inget fast jobb.

ska på musiklek idag som kyrkan ordnar.
    fler som går på musiklek eller öppna förskolan??

sen ska vi handla mat på citygross, handlar en gång per vecka, var handlar ni mat?

jag ska söka vårdnadsbidraget för våra barn. Oliver trivs inte så bra på dagis, då personalen inte tar in barn som fryser, de är ute mycket.
    vi funderar på ett tredje barn 2010 i feb/mars.

• 071020
    FruMadde4barnTätt skrev 2009-02-12 09:33:24 följande:
    Jag är oxå undersköterska, läste ett år på komvux, tyckte mycket om utbildningen. jobbar inom hemvården nu i Åstorp, men inget fast jobb. ska på musiklek idag som kyrkan ordnar. fler som går på musiklek eller öppna förskolan?? sen ska vi handla mat på citygross, handlar en gång per vecka, var handlar ni mat? jag ska söka vårdnadsbidraget för våra barn. Oliver trivs inte så bra på dagis, då personalen inte tar in barn som fryser, de är ute mycket. vi funderar på ett tredje barn 2010 i feb/mars.
    har tidigare gått på öf men senad jag flyttade hit har det inte blivit av, den närmast har bara öppet på mån förmiddag...
    Har aldrig testat musiklek fast det låter roligt (vilken ålder?)

Handlar 1-2 i veckan allt som oftast på Willys, ibland måste jag handla specialkost som bara finns på Ica Maxi, men skulle jag storhandla där skulle pengarna försvinna snabbt

Vi har funderingar på barn nr2 våren 2010... får väl se vad osm händer
Svar på tråden vänner i skåne