• lillangel

Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(

Kom hem precis från middag hos min dejt/nya kille... han är då jätte seriös me mig och ser en framtid för oss men jag tror de är rätt kört snart,saken är den att min 1 åriga son är extremt aktiv ...och de går aldrig över,kom till middagen kl 18 och han gnällde,skrek,grät och hitta på dumheter i ett ända tills kl va 22,han somnade inte av vällingen och jag kunde inte sitta ner en sekund och bara ta de lugnt,om jag sätter han i stolen blir han ledsen för de... tror inte de va så trevligt för middags gästerna att höra på detta i 4 timmar. han kan aldrig bara sitta ner och ta de lugnt... jag tror ingen skulle orka ha han som bonus son som de ser ut nu och hur ska jag kunna få tid att lära känna killen?? jag är helt slut efter att varit på middag liksom känner mig så uppgiven just nu... bvc säger att de här är normalt hos barn... men jag ser inget annat barn som är så missnöjt som mitt.

jag har fasta sov och mat rutiner,aktiviteter och kärlek ALLT försöker jag me. Jag orkar snart inte längre. Måste säga att den här kuillen är så bra och har själv 2 jätte fina barn som går jätte bra ihop me min son men hursom helst så vet jag inte om jag kommer orka då min son tar all energi av mig.

• Svar på tråden Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(
  • lillangel

Han har inte börjat gå en men han går me gåstolen ..hihi! Jag måste börja väcka han tidigare på mogrgonen så han spmnar tidigare. och självklart går Milo före allt annat,har inte försökt ens träffa någon tidigare men tänkte ge de en chanse men ja somsagt... de blir mer att tänka på då...då har man en till att tillfredställa..haha! De blir säkert bättre och känns skönt att höra era åsikter... klart jag kommer orka me min son,men ibland blir man uppgiven för stunden men man får nya krafter tillbaka väldigt fort

• mimse
    lillangel skrev 2009-02-07 00:22:17 följande:
    . klart jag kommer orka me min son,men ibland blir man uppgiven för stunden men man får nya krafter tillbaka väldigt fort
    ... känner igen mig Man kan ha haft 9 timmars intensivpass med sin lille och man är helt slut. 10 min efter de somnat är det som man är helt "återställd" med kraft igen
  • lillangel

Kodomo skrev 2009-02-07 00:28:14 följande:

... känner igen mig Man kan ha haft 9 timmars intensivpass med sin lille och man är helt slut. 10 min efter de somnat är det som man är helt "återställd" med kraft igen
    Ja de är rätt häftigt faktiskt och saknar min lille jätte mycke nu när han ligger och sover ..hehe! ska sova nu. Tack för allt stöd ni är underbara .
  • Zaria

Åh vad jag känner igen mig, kände precis samma sak när jag träffade sambon och hampus var 1,5 år och i sitt esse i att pilla på saker,inte lyssna och vakna om nätterna.

Nåväl killen stannade faktiskt kvar och är kvar än idag (drygt 2 år senare) och han har inga egna barn eller erfarenhet med barn.

Din kille vet ju hur barn kan vara om han har 2 egna och vet säkerligen att allt går i perioder (har svårt att tro att hans egna barn är födda felfria)

Tycker också du skall prova att ta nästa dejt hemma hos dig där din son känner sig trygg,nyhetens behag så att säga kan lätt göra en ettåring enormt uppe i varv.

Tycker även att du skall vara öppen med killen hur du känner,hur du mår och hur du tänker ang ditt barn och dejtande. jag tror han kommer att förstå.

STORT LYCKA TILL

• Zaria

En annan tanke som slog mig är att han kanske tänkte tvärtom mot vad du känner att "Vilken fantastisk tjej som orkar med att engagera sig så i sitt barn" Som sagt han har ju två egna och då tänker man nog ännu mer på hur ens nyblivna partner behandlar barn när denne kanske kommer att få stort inflytande i ens egna barns liv.

• AnnelieTyresö

Skaffa barnvakt när det är en större middag, å lär känna hnm när barnet är hos sin far.

• lillangel

AnnelieTyresö skrev 2009-02-07 05:49:22 följande:

Skaffa barnvakt när det är en större middag, å lär känna hnm när barnet är hos sin far.
    ok du tar förgivet att barnet är hos sin far? han finns inte.
    Zaria-Tack för dina ord..jag har pratat me han lite nu.
  • mion

Vet inte men det kanske inte var läge o ta med din son på en middag,han är bara 1år,o du kan ju inte förvänta dig att han ska uppföra sig precis???

Nej håll dig på hemmaplan,o sen tar det tid o skapa rutiner med en så pass liten kille,o är din kille inte beredd på det så kmr det inte funka iaf,men din son känner av din stress o det blir bara värre,men ta det lugnt.... på ett el annat sätt så löser det sig.

• AnnelieTyresö

Har fadern dött?

Farmor, faster, farfar då?

• lillangel

AnnelieTyresö skrev 2009-02-07 11:21:52 följande:

Har fadern dött?Farmor, faster, farfar då?
    Jag skaffar inte barnvakt för att lära känna en ny kille... min son är mitt liv och ska vara me och lära känna den nya som ska komma in i våran familj. Och om jag skulle vilja ha barnvakt så ordnar jag nog de utan problem.
    Ursäkta att jag blev otrevlig nu men jag tycker inte du har något me pappan att göra för de hör inte ens till denna tråd alls.
  • bubbelmaja

Prata ut med din dejt och säg vad du känner! Och så kan jag trösta dig med att aktiviteten ju ändras. Han kommer inte avra lika frustrerad hela livet. Mina barn var tokaktiva vid 12 månader. Inte så mycket man kan locka med, förutom lek. När de blir lite äldre finns det ju annat, och de kan leka mer själva. Om han är seriös med dig kan han kanske se en framtid längre 'n just några månader. Och satsar han på dig nu, och "står ut med" din son kommer de kanske få en jättefin kontakt.

Lycka till!

Svar på tråden Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(