Hej tjejer! Jag funderar på att söka privat gyn eftersom jag hört att de är lite snabbare med hjälpen
Lite bakrund.
Tog ut p-staven i höstas,(var blödningsgfri under 2,5 år) och började samtidigt andvända mig av tempmetoden,
såg att jag fick ägglossning 15 november och en normal mens 29 november.
Sen nästa cykel fick jag ingen ägglossning och ingen mens förrens på dag 65,( 2 feb)
blödde då pytte lite i 2 dagar, efter det fick jag en ägglossning på dag 20 och sedan normal mens (tio dagar senare)
Nu denna cykeln fick jag ingen ägglossning igen och ingen mens är i skrivande stund på dag 52 och väntar på mensen igen.
Min fråga är, är detta onormalt? att ha ägglossning varannan cykel?
Min egna teori har varit att mensen har dröjt längre under ägglossningsfria cykeln eftersom det inte finns något att stöta ut?
Vad kan detta bero på? Är det p-stavens värk? eller är jag bara en av de som har varannan cykel? Eller har det med min övervikt att göra?
Jag har hört att om man har en hormonrubbning pga, övervikt så brukar mensen försvinna mkt länge, blöda i veckovis osv, ingen äl alls) men för mig fungerar ju mensen som den ska den månaden jag får ägglossning.
tror ni att jag hade kunnat på pergotime?
får man det trotts att man är överviktig? Och ung?
tack på förhand tjejer!