• Mysmamman

Nästa Pergotime! Dela med er av erfarenheter tack!

Då var man plötsligt under utredning...efter att inte ha haft äl efter piller-stopp i juni har jag fått Provera och Pergotime utskrivet idag. Har någon av er erfarenheter av detta äl-stimulerande medel? Någon som vill ge mig lite hopp? Känner mig så ledsen och nedstämd men samtidigt lite hoppfull (det kan ju bli en bebis). Glad för alla svar!!

• Svar på tråden Nästa Pergotime! Dela med er av erfarenheter tack!
  • Längtar 85
    Svar på #1
    Hej! skall just börja med min tredje omgång pergotime.
    Våra förhoppningar ökade när vi väl fick reda på undersökningen att vi skulle få tabletter som ser till att man får nåt sånär regelbunden ÄL.
    Efter vårat sista missfall blev min mens mer och mer oregelbunden och därmed även ÄL, därför rekommenderade de att jag skulle börja med de. Har provat med Äl stickor förut men det har aldrig visats positivt (tre gånger i rad) men nu efter första pergotime omgången så syntes ett tydligt och starkt tecken på ÄL testet, starkare än det andra kontrollstrecket.. Andra gången blev det inte lika starkt, alltså ingen ägglossning. 20:e mensdagen lämnade jag ett blodprov som även där visade sig att jag inte hade haft ägglossning. Våran läkare ringde direkt efter och meddelade att vi förmodligen skall öka dosen. Och om jag inte skulle bli gravid inom ett halvår så skulle vi gå vidare ,med nästa steg.
    Så upp med hakan, har hört av många att de blivit gravida direkt efter. Lycka till...
  • Mysmamman

Hej! Ledsen över ert missfall! Tack snälla för uppmuntran. Bara för att man är ung (är i din ålder) betyder det ju inte att man blir gravid hur lätt som helst. Vill ju först och främst ha äl så att vi iaf har en chans att bli med barn. Så otroligt ledsamt när äl-testen bara visar blankt hela tiden. har lagt ner ett par tusenlappar på de där testerna nu!!! Jag ska äta provera i 10 dagar och sedan pergo i fem. Vore roligt om vi kan följas åt!

• T e s s

Trevligt med en pergoanvändare till!
    Vi har nu försökt i 2år, utredning "ofrivilligt barnlösa", fick sedan Pergotime utskrivet då jag har så lång cykel.
    Tagit första kuren men slutade tyvärr med att jag fick mens idag, så nu é det nya tag på kur nr2.
    Fick biverkningar som sömsvårighet o svettningar o även lite synrubbningar. Har aldrig innan kännt av när jag haft ÄL men skit det gjorde jag med pergo, på gott o ont för då visste jag ju när den var!
    Lycka till ni andra
    Svejs så länge

• mmiaa

Är inne på min fjärde kur med pergotime, har ätit en enkel och två dubbelkurer utan att få ÄL så nu har jag ätit trippelkur. Har alltid börjat med provera innan kurerna och fått mens då 2 dagar efter avslutad kur med dessa. Har PCO.

• Mysmamman

Hej Tess och mmia!

Nu får vi kämpas åt, vi ska bara lyckas! Tess, fick du äl med den första kuren? Fick du komma på VUL under behandling? Jag äter min andra proveratablett idag (10 tabletter) och därefter börjar jag på Pergo den femte blödningsdagen. Den 14 dagen ska jag på VUL. Gyn sa att detta var viktigt, men vet ni varför?

• Längtar 85
    Svar på #3
    Mysmamman skrev 2009-02-09 21:26:55 följande:
    Hej! Ledsen över ert missfall! Tack snälla för uppmuntran. Bara för att man är ung (är i din ålder) betyder det ju inte att man blir gravid hur lätt som helst. Vill ju först och främst ha äl så att vi iaf har en chans att bli med barn. Så otroligt ledsamt när äl-testen bara visar blankt hela tiden. har lagt ner ett par tusenlappar på de där testerna nu!!! Jag ska äta provera i 10 dagar och sedan pergo i fem. Vore roligt om vi kan följas åt!

Du ska se att det kommer att bli mer värt att köpa ÄL test när man använder pergo. Vi får hålla tummarna att det även kommer funka på dej det är de ju allt till för. Gärna för mig.. Hör av dej så fort du har börjat. Lycka till!!
  • T e s s
    Svar på #6
    Mysmamman skrev 2009-02-10 19:31:08 följande:
    Hej Tess och mmia!Nu får vi kämpas åt, vi ska bara lyckas! Tess, fick du äl med den första kuren? Fick du komma på VUL under behandling? Jag äter min andra proveratablett idag (10 tabletter) och därefter börjar jag på Pergo den femte blödningsdagen. Den 14 dagen ska jag på VUL. Gyn sa att detta var viktigt, men vet ni varför?
    jag hade redan ÄL innan pergo, anledningen varför jag fick ta dom var att jag hade så lång cykel o det var istårtsett omöjligt att veta när jag hae ÄL, första kuren av pergo kan jag säga att jag rejält kännde av ÄL, men läkarn varnade även för det då dom blir lite överstimulerade.
    Jag behöver inte gå på vul under pergo då den som vi sett ändå inte är ÄL som det är strul med.
    Dom här provera tabletterna du tar oxå, vad gör dom?
    Är nu inne på min 3:e tablett av andra kuren!
    Kram
  • Längtar 85

ska börja med min tredje omgång idag..Är så glad, läkaren ringde nyss och sa att vi skulle öka dosen från och med idag!! Ska på UL på onsdag nästa vecka och kolla att det inte är för många ägg, så inte dosen blir för mycket... hoppas det tar sig den här gången!! Lycka till,till er andra som är igång..håller tummisarna=)

• omni

Hej, hej Får jag vara med här? Jag har avslutat min första enkelkur Pergo och väntar nu på äl! Vi har försökt i ca 1,5 år nu utan resultat.

Känner som dig Anna längtar, lite nedstämd men ändå hoppfull

Svar på tråden Nästa Pergotime! Dela med er av erfarenheter tack!