• Lillprins Bus

Aloe Vera/Forever Living

Finns här någon som säljer/har sålt Aloe Vera med Forever Living? Hur är det att vara säljare på företaget? Betalar man någon ingångssumma? Kan man sälja "lite" produkter utan att få ngn typ att straffavgift (jag tänker sälja vid sidan av ett heltidsjobb).

• Svar på tråden Aloe Vera/Forever Living
  • humle82

jag älskar deras hudvårdsserie iaf.
    orkar inte sälja men folk har tjatat på mig.

• petnet

Om du inte vill så ska du inte ge med dig för att någon tjatar.
    Det blir varken bra för dig den som vill att du ska börja och i slutändan så är det inte bra för Forever heller.

Det bästa med att skriva in sig är att du har 30% rabatt på produkterna!

humle82 skrev 2009-03-12 00:18:13 följande:
    jag älskar deras hudvårdsserie iaf.orkar inte sälja men folk har tjatat på mig.
  • swala

Hej Undrar om någon vet hurvida man kan använda sig av heat lotion, aloe msm gel+ dricka aloevera juicen riskfritt vid graviditet? tacksam för svar! Hittar ingen info ang detta på hemsidan!

• petnet

Saxat från Forevers sida för ÅF.

Kan man använda Heat Lotion när man är gravid?
    Aloe Heat Lotion innehåller methyl salicylate, eucalyptus och menthol som gör att produkten ger en värmande och kylande effekt på kroppen. På grund av det föreslår vi att en gravid kvinna bör rådfråga sin läkare innan hon använder produkten

Jag återkommer med svar på dina frågor senare när jag frågat rätt personer.

Peter

swala skrev 2009-03-17 19:02:38 följande:
    Hej Undrar om någon vet hurvida man kan använda sig av heat lotion, aloe msm gel+ dricka aloevera juicen riskfritt vid graviditet? tacksam för svar! Hittar ingen info ang detta på hemsidan!
  • Disembowler

Oj, ytterligare en MLM-bluff.

Att ni inte skäms, ni som håller på med detta bondfångeri?

• Olverta
    petnet skrev 2009-03-17 22:35:03 följande:
    Saxat från Forevers sida för ÅF.

Kan man använda Heat Lotion när man är gravid?
    Aloe Heat Lotion innehåller methyl salicylate, eucalyptus och menthol som gör att produkten ger en värmande och kylande effekt på kroppen. På grund av det föreslår vi att en gravid kvinna bör rådfråga sin läkare innan hon använder produkten

Jag återkommer med svar på dina frågor senare när jag frågat rätt personer.

Peter
    methyl salicylate ;

Smaksätter drycker, desserter, godis (upp till 0,1 %, men mycket försvinner i tillagningsprocessen) och i USA särskilt tuggummi.
    Giftighet
    Ja.  Metylsalicylat tas upp i magtarmkanalen - 4 ml har dödat barn - jämför vintergrönolja, varav 5 gram kan döda ett barn, 15 gram en vuxen. Symptomen liknar dem vid förgiftning med salicylsyra: dåsighet, dunkande blod, öronsusningar, synstörningar, delirium och, till skillnad från salisylsyra, koma innan döden inträder.
    Metylsalicylat tas upp genom oskadad hud och kan förgifta också den vägen och redan i låga doser t. ex. förstärka effekten av blodförtunnande medel.
    Miljö
    Syntetiskt framställd metylsalicylat anses vara miljöfarlig."

Hämtat från shenet.se. Verkar ju inte så bra att ha i Aloevera produkter
    "
  • Manager

Jag har jobbat med Forever Living i 1 år och har nu en passiv inkomst varje månad. Har kunnat vara på semester i 3 månader med full lön!
    Så alla ni som tror att detta är en bluff bör nog ta reda på fakta först!
    Forever är ett företag som finns i över 150 länder och omsätter över 2,7 miljarder US dollar. Företaget är trippel A krediterat dvs de har INGA anmärkningar och har inga skulder.
    De betalar väldigt bra men bara för de som är redo att göra jobbet.
    Det är lata människor som inte förstår sig på möjligheten med Forever som kallar det för bluff eller pyramid.
    Ta reda på fakta istället.

/stolt Manager och på väg till en 6-siffrig månadslön VARJE månad!

• Electrum

Visst går det att leva på Forever Living, Kyäni och liknande om du är en duktig säljare!

Som konsument är det enligt mig däremot rena rama bondfångeriet.

Ta t ex spansk honung hos Forever Living för 400 kr/kg! vem fan skulle köpa det på ICA när man kan få hemslungad svensk ekologisk honung för mindre än halva priset. Min gissning är att fabriken köper in honungen från Spanien för ca 40 kr/kg. Men utan de marginalerna skulle ju upplägget inte fungera. Mervärdet du får som konsument är att någon har sagt till dig hur nyttig just den här honungen är och hur dålig all annan honung är, det säjer ju inte kassörskan i kassan.

Med största sannolikhet är förhållandet motsvarande på alla andra produkter i sortimentet, dvs billiga produkter som säljs till samma pris som ultralyxsortiment. 

Vad gäller aloe har jag bränt mig illa i Västindien, plockat blad och smort in mig med. De luktar fan men lindrar lite grand, dricka skiten skulle ingen vettig människa göra. Då är det betydligt bättre att dricka destillerad, jäst saft av blå agave ;) 

• lobagirl

Jag har läst alla negativa inslag om Forever Living Products. Hur man lurar alla och man tvingas till att köpa mm.
    Vill du prova på produkten har du 90 dagar öppet köp... alla pengar tillbaka även om du använt allt. Så som kund förlorar du inget. Som återförsäljare har du ett antal olika vägar som du kan välja på.

Du behöver inte bestämma detta på en gång. Börja med att använda varan först, om du gillar det du testar så kan du fortsätta med att bli ÅF och på detta sätt få tillbaka 30% på det du själv köper. Betalas av företaget.

Om du nu vill sälja så kan du köpa en box eller bara vissa varor. Det finns ett system där du kan komma upp i högre nivåer och få mer procent tillbaka av företaget. Men du väljer själv...  Du får vinst på det du säljer o kan på detta sätt tjäna pengar men du behöver inte göra det om du inte känner för det. Det kostar dig inget... om du skulle känna att detta är inget för mig så får du inom 1 år pengarna tillbaka som återförsäljare. 

Valen om att bygga nätverk går ut på att hjälpa andra att få en chans att tjäna pengar på samma sätt som du gjort. Men man får heller inte ha stora varulager hemma. Då bryter du mot företagets regler o kan bli utesluten. Om du nu skulle ha många kunder som köper o behöver handla mycket måste du bevisa detta innan du får köpa.

Att gå in på dom olika valmöjligheterna här fungerar inte för det beror helt på vad man själv känner och vill jobba med.
    Du måste jobba om du vill få en lön som i alla andra företag... sitter du bara hemma i soffan tjänar du inget.
    Men du förlorar inget om du inte jobbar och om du jobbar får du en massa olika procent på det du gör och det dom du hjälp att börja. Men allt betalas av företaget och inget dras ur era fickor.

Tycker ni att detta dåligt så ska ni inte börja...
    Produkterna innehåller inga syntetiska medel utan endast naturliga produkter. Aloe Vera som använts i tusentals år. Noggrant kollat...

• EmelieLindström

Hej!

Ser att detta inlägget är väldigt gammalt. Jobbar du inom Forever idag? Jag är själv oberoende återförsäljare och berättar gärna mer! 

• Marie Agerstig

Jag har precis blivit åf och bara älskar det , kunna få utbildningar i hälsa och mycket mer , att få hjälpa andra till att må bättre och vissa att öka sin inkomst med dom garantier som forever living produkts lämnar kan ingen bli lurad . Glad och stolt åf som tror på livet och att man själv kan ändra sitt liv och möjligheter .

• SpiritualGirl

Hej! Berätta gärna mer om hur det är att vara återförsäljare för Forever, min sambo funderar på att bli det. Kan man tjäna något extra och hur hårt arbete under hur lång tid krävs det då? För att komma upp i nån slags månadsinkomst.

Mihmet Credo
  • Jojohannan

Hej!
    Gammal tråd men jag svarar ändå =) Jag har precis börjat jobba med Forever Living och jag har redan lyckats få en liten inkomst. Hur mycket man vill tjäna är upp till en själv och i början är det mycket jobb för att komma igång men sen kan det rulla på ganska snabbt. Det är helt och hållet upp till en själv. Jag berättar jättegärna mer! Kontakta mig gärna! Mvh Johanna

• Chricko

Jag har kommit i kontakt med Forever Living som producerar produkter inom hälsa, fitness, skönhet m.m. baserade på ekologisk Aloe Vera (väldigt bra för det mest i kroppen!). Antingen köper man till sig själv till rabatt, eller så bygger man upp en egen business och kan tjäna från ett par tusen i månaden till faktiskt hur mycket som helst. Kontakta gärna mig via mail här i min eko-blogg:
    http://ecochic.blogg.se/2015/august/ekologisk-aloe-vera-din-nya-livsstil.html

• lamesa70

Forever living - a pyramid / market networking who use sect methods on their sales rep. They use visualising/ mediation on high goals, think positive. They have Inspiration days where they have mind set gurus and flash big checks around. Its all false and a big lie. My wife joined in the beginning it looked good and positive. Then lots of money where being ploughed into this company behind the our backs. Lots of it. Then there the New age mediation courses on how to think positive yet at home completely negative. Less time at home away from the family. The worse thing is that they can not take any criticism and when they do wrong they simply denies it. If you play with fire you will more or likely get burned. You have been warned

• Töösa

Jag är återförsäljare för Forever Living och söker för tillfället Teamarbetare, som sedan utvecklas till egen återförsäljning. Det kostar inget alls att gå med, den inkomst du drar ihop är sedan också din egen. Förtjänsten blir så stor eller liten som du själv vill.

Ett smart sätt att företaga, där du själv bestämmer varifrån du jobbar, när och hur mycket. 
    Ett företagande för att nå framgång, då man genom att hjälpa andra också hjälper sig själv.
    Ett företagande där vi alla jobbar efter samma mål. Att leva en bättre livsstil och må bra av det.

Kontakta mig över ninnan@ninnan.se så berättar jag mera!
Svar på tråden Aloe Vera/Forever Living