• Tant JS

Vi som har blivit gravida genom insemination DI eller make 2009

Tjohooo!!

Nnu är det dax att starta en tråd för oss som har följts åt i inseminations tråden samt alla nya som vill följas åt!!!

Vad sägs någon här som vill vara med ??

TantJS: DI i Danmark, första försöket ostimulerat BF 20 okt 2009 Bor i Stockholm.

• Svar på tråden Vi som har blivit gravida genom insemination DI eller make 2009
  • kamelia

En annan har ju pösmage ändå...Jag har gått ner en massa kilo de senaste par åren så mycket lös hud på magen alltså. ANtingen syns det inte på länge än eller så sväller man upp ovanligt fort eftersom det finns gott om plats innanför huden. Inte vet jag, vi får väl se......

• Solkattan

Hej!
    Hur mår Ni allihopa?
    Själv så längtar jag fortfarande efter en riktigt gravid mage... just nu bara fet.
    Iof. var jag ju fet innan också... ( väger tyvärr närmare 100 än 50) så det kanske dröjer innan den riktiga magen tittar fram under fläsket...
    Skönt att det snart är helg igen... är så seg o trött. Vill typ köpa mig en stooor godispåse och lägga mig framför tv:n i helgen o kolla på alla hurtbullar som flåsar fram i vasaloppet.. Skrattande

//Solkatta

• Tant JS

Tjohoo!!

En annan har gått runt och skrytit hur pigg jag är och att illamåendet har jag inte sett en skymt av. Men jag var nog lite tidig och säga det. Har mått hysteriskt illa mellan 17-00 på kvälllarna har spyan i halsen, trött har man blivit också.
    Har sjukat mig från jobbet i helgen då jag jobbar som ordningsvakt har 12 timmars pass nattetid i stockholms tunnelbana. Behöver jag tillägga att det är sportlov och lönehelg, kommer att vara såååå mycket slagsmål och fylla och må illa är ingen höjdare då, samt att risken för att jag hamnar mitt upp ett par slagsmål är överhängande, vill ju inte rikera liten för något i världen. Nästa vecka så åker jag och gubben till karibien på smekmånad hoppas verkligen att mitt illamående går över, inte helt kul och ligga i 30 graders värme på en strand i karibien med kräksjuka :( Har hittat två saker som tar bort illamåendet ett tag iallafall, håll i er... Räfflas smörgåsgurka och gröna oliver med en liten paprika bit i :)
    Hahahhaha låter sjukt med det funkar hur bra som helst och inte helt fysskam att det inte är onyttigt heller!!

Men ska jag vara ärlig så hade jag hellre legat och myst med en stor godispåse i helgen :( Jag som är världens godisråtta har inte lyckats äta godis på flera dagar tack vare illamåendet!

• hnd

Hej allihopa och tack Smyckis för att du guidade mig hit. Jag får ju äntligen höra till de som platsar i er skara, så jag lägger in mig på listan :)

Marge75: AIH Sophiahemmet, fjärde försöket, puregon, BF 3 juli 2009, bor i Stockholm.
    Solkatta: DI/IVF Akademiska, andra försöket, BF 23 Augusti 2009, bor i Karlstad.
    Smyckis: DI i danmark, 1 försöket ostimulerat; BF 8 okt 2009, Bor i Älvängen(Gbg)
    TantJS: DI i Danmark, första försöket ostimulerat BF 20 okt 2009 Bor i Stockholm.
    kamelia: DI i Danmark, första försöket ostimulerat BF 27 okt 2009. Bor i Skåne.
    Guldplutt. Makeins., andra försöket, pergo, BF 28 okt 2009, Bor i Malmö3
    hnd: DI Umeå, 3 försöket, pergo BF 29/11 2009.

• Individia

Nämen, är det här ni är? Då vill jag va´mä...

Marge75: AIH Sophiahemmet, fjärde försöket, puregon, BF 3 juli 2009, bor i Stockholm.
    Solkatta: DI/IVF Akademiska, andra försöket, BF 23 Augusti 2009, bor i Karlstad.
    Smyckis: DI i danmark, 1 försöket ostimulerat; BF 8 okt 2009, Bor i Älvängen(Gbg)
    Individia: SH, 1 försöket, stimulerat, BF 20 nov 2009, Bor i Sthlm.

Så hur mår ni girls? Jag tycker inte att jag känner så mycket alls men maken är av en annan åsikt, enligt honnom så har jag visst ett sjuhäl*****s hett humör. Men när hade han rätt senast? he he he... nåja, lite jävlarannama har väl ingen dött av :)

• guldplutt

Jag mår ganska bra, är trött, lite halvillamående ibland, uppblåst mage ibland (igår träffade jag en kollega i en affär, hon frågade om jag var gravid! Näääääää, sa jag spontant. Vill gärna hålla det hemligt till efter NUPP - om det går i fyra veckor till..). Stopp i näsan är jag. Jobbigt.

• Solkattan

Hej Alla!

i var på ultraljud förra veckan och fick äntligen se vår lilla prins!
    Med största sannolikhet så blir det en pojke... {#lang_emotions_laughing}.
    Fick BF flyttat 4 dar framåt så nu ska det visst bli den 27 aug. Kännts lite jobbigt denna vecka att behöva flytta tillbaka sig i tiden på grav. räknare. Men på fredag går jag  i alla fall in i vecka 20. Så snart halvtid!
    Mår rätt ok. Också svullen mage fortfarande. Tror jag känt bebisen i magen men ännu inga direkta sparkar. Får väl ge mig till tåls några veckor till...

Hoppas det är bra med Er andra!

Solkatta: DI/IVF Akademiska, andra försöket, BF 27 Augusti 2009, bor i Karlstad.

• Smyckis

jo här mår vi bra oxå. Är sjukskriven förhögt blodtryck tom bf. lider inte så mkt utav det men måste dock vara hemma och ta det lugnt. Åker snart till värmen och kommer då att ha det varmt och gott... bara 28 dagar kvar. åker till underbara Playa del Amadores på gran canaria. Ska äta gott, dricka gott (ja alkoholfritt ja men ändå!!! ), vi har ju all-inclusiv, ta det lugnt då vi är 7 st som åker så jag kommer knappt se mitt första barn har svärmor lovat). jag ska få ta det jättelugnt och bara njuta och sola å bada å shoppa.

Enligt VUL så är det bara 1 bebis som verkar må bra trots mitt blodtryck. Får dock göra extra ultraljud i v.32,36 och 40. Och på nåt av dessa samt RUL i v.18-20 ska vi väl kunna få se könet!

Solkatta: DI/IVF Akademiska, andra försöket, BF 27 Augusti 2009, bor i Karlstad.

• hnd

Tar bort mig från listan då jag tyvärr fått ett mf :(
    Känns tungt just nu men jag hoppas jag får hamna på listan igen och att det då går bättre.

Lycka till nu allihopa!

• Individia

Hej alla!
    Längesedan jag var in här och det verkar vara detsamma för er.
    Hur mår ni och hur går det? Senaste nytt? nyfiken...

• Eriam

Puffar tråden lite jag hoppas jag kan hänga med er om ca två veckor (BIM ca 7/5) därför hänger jag i kulisserna i väntan på plusset

• kamelia

Hej på er, jag får tyvärr hoppa av från listan. Jag fick missfall i vecka 10 i slutet av mars. Har varit en mycket tung april att leva igenom. Har precis haft första mensen efter missfall och kommer att vänta en månad till innan nästa insemination blir aktuell. Hoppas att allt fortsätter väl för er andra och jag återkommer gärna i listan om ett par månader om jag får till ett nytt plus. Jag tänker så här att har det nu lyckats en gång så vore det väl tusan om det inte ska kunna lyckas igen. Jag ger inte upp....
    Kram

• Solkattan

Kamelia:
    usch.. va trist... skönt att läsa att du fortsätter kämpa!

Eriam:
    Det är ju idag..! .. Hur har det gått?... * håller alla tummar jag kan för att du joinar oss här! *

//Solkatta

• Eriam

Solkattan: Det gick åt skogen mensen kom i morse, hann inte ens testa, är såååå ledsen hade hoppats på att få hänga med er! Men nu blir det paus ett tag för att skrapa ihop nya pengar till nya försök, vi kanske ses längre fram? Kram på er alla som plussat och kram alla som misslyckas!

Svar på tråden Vi som har blivit gravida genom insemination DI eller make 2009