• Anonym (Förvirrad)

Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej

Hej på er! jag tänkte se om ni kan hjälpa mig med en grej.
    Jag har nyligen kommit fram till att jag är bisexuell och jag vill väldigt gärna träffa en tjej.

Problemet är bara hur jag ska göra. Jag har varit aktiv på QX och pratat med tjejer... men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det känns som att tjejerna tappar sugen att prata med mig efter ett tag. Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig med tjejer.
    Har ni några tips???

Jag är en mkt attraktiv tjej, trevlig och med fötterna på jorden, men jag vet inte.. jag kanske helt enkelt är tråkig att prata med. Eller så uppfattas jag som för seriös.

• Svar på tråden Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej
  • Anonym

Kostar inte sylvia pengar numera?

• Anonym (Förvirrad)

Jag var in på Sylvia, tror ni inte att det var en massa killar inloggade där också?? Jag fattar inte vad de gör på en sida för kvinnor som söker kvinnor...

Jaja, jag tyckte iaf över lag att det inte var så många medlemmar på Sylvia.

• Evot

hmm... ja det har kanske förändrats där med. Jag är fortfarande medlem och har inte betalat något. :) Kanske du skulle sikta på att träffa en kompis på nätet och sen kan ni tillsammans hitta andra ställen att träffa tjejer på? Kanske den kompis-tjejen har intressanta vänner ;)

• Anonym (just me)

TS: Kan ju faktiskt vara så att de andra inte heller vet om du är intresserad.

Jag menar det är väl jäkligt svårt att dejta på nätet. Det är iaf min erfarenhet. Jag vet inte hur man ska bete sig. Och jag håller med om att det är mkt sex på QX. Jag blir dock mest "jagad" av killar, hur f-n det kan komma sig när man är på en hbt-sajt. Skitirriterande. Men jag har faktiskt några kontakter på QX som jag "brevväxlar" med. Och vi snackar ju inte var och varannan dag utan det kan ju dröja ett tag ibland. Det handlar ju inte om ointresse utan man har ju vardagsliv och familj att ta hand om oxå.

• juliariiel

Prova på e-kontakt.se det finns hbt där med, fast det kostar pengar. Ha koll via RFSL sida vad som händer i hbt världen, det kanske arrangeras någonting i närmaste städer och du kanske får möjlighet att åka ditt. Jag provade också qx och sylvia, utan resultat, massor med äckliga killar istället som försöker att få kontakt med dig på alla möjliga sätt. Tycker att män är så korkade, det känns att deras livs intresse är bara sex och ingenting annat, de liksom försöker att få i sängen allt och alla. Primitiva, ointressanta typer. Sorry....

• Anonym (just me)
    juliariiel skrev 2009-02-25 20:11:29 följande:
    Prova på e-kontakt.se det finns hbt där med, fast det kostar pengar. Ha koll via RFSL sida vad som händer i hbt världen, det kanske arrangeras någonting i närmaste städer och du kanske får möjlighet att åka ditt. Jag provade också qx och sylvia, utan resultat, massor med äckliga killar istället som försöker att få kontakt med dig på alla möjliga sätt. Tycker att män är så korkade, det känns att deras livs intresse är bara sex och ingenting annat, de liksom försöker att få i sängen allt och alla. Primitiva, ointressanta typer. Sorry....
    Håller med dig fullständigt!!!
    Kan inte fatta hur korkade de egentligen kan vara!!!
    Inte konstigt att man börjar se tjejer mer nuförtiden
  • dj zap

Ha ha...
    Kött marknad... Beror på hur man ser de.

Du kan även få många nya vänner som både är bi och flator.
    Är själv bi men gifte mig med min man och har 3 underbara barn.
    Jag känner endel som är bi och flator.
    Tycker de att underbarare mäniskor får man länge leta efter.

Jag var dj på en flat kväll de hade en gång i månaden på en båt i Göteborg.
    Dess värre la de ner de :(
    Men de var supper kul!
    Så jag skulle vilja föreslå att gå ut någon kväll på en sådan bar /discotek och bara lära känna några, därav kan man eventuelt träffa en kärlek oxå genom den vänskapen.

Hemsidor vet jag dess värre inget om...

* Lone 2005 * Ida 2007 * Anne 2008 *
  • loud silence

hejsan.

kan tipsa om att rfsl har kvällar sista fredagen varje månad i falun....

www.rfsldalarna.se/

jag har själv inte fått möjlighet än att åka dit, men jag SKA!

• funfactory

Hade du inte varit anonym så hade du kunnat prata med mig ^^

• Karrome

jag skulle gärna prata med dig

Svar på tråden Hur sjutton ska jag bete mig för att träffa en tjej