Är banan giftigt för hund?
Som rubriken lyder kort och gott!
Som rubriken lyder kort och gott!
När vi tog hem våra 2 vinthundar från ungern (magyar agar) så hade de utfodrats med banan, dels för att det var billig mat och för att banan i sig är så fett, vår hane vart så galen i banan att han till och med försökte käka upp kylskåpsmagneten som såg ut som banan Har också hört att det ska vara bra mot hundar som äter sin egen avföring. Ett annat tips jag kan ge er om ni har hundar som är väldigt lösa i magen är att ge dem hästskit, jag vet det låter inget vidare men en bekant till oss som föder upp GD fick det tipset av veterinären när hans hundar käkade sin egen skit samt var lösa i magen och han hade prövat en massa andra saker, men detta var det enda som faktiskt hjälpte...
Mistys Daisy skrev 2009-02-28 09:09:50 följande:
Sen kanske jag ska skriva att banan är helt ok att ge, inge farligt med det alls =)
Ceasar Milan använde banan som godis till en vovve så det är helt ofarligt.
Min hund och jag delar en banan varje kväll :) det enda jag vet är att det är bra mot diarré
Mistys Daisy skrev 2009-02-27 13:25:41 följande:
ang potatis har jag för mig att det är farligt med rå potatis men tilllagad ska gå bra.
aha där ser man.. har alltid utgått från att potatis är ok men för ca ett år sedan blev jag tillsagd av ett gäng hundmänniskor att potatis var ett big NO NO, speciellt rå potatis.
alla kan ju inte alltid ha rätt :) då blire potatis igen då för hundarna älskar att mumsa på en då och då.
visst kan man ge potatis till hundar som är extremt känsliga mot vanlig mat?
har för mig att jag hört det någonstans och precis som du säger att de inte kan ta bryta ner stärkelsen.
såg detta på en sida
Morot
Vid överdosering kan det relativt höga glykosvärdet leda till diabetes
Majskorn
Inte bra för valpar