• levina

Om ni skulle vara med i "Unga Mödrar"

Detta med ålder är ju ett begrepp som är flytande för oss flesta. Men..."nu-bestämmer-jag" att man är sk "ung" tills man fyllt 25 år. För att sätta en gräns i denna tråd.

(För det första skulle jag vilja döpa om det programmet till ung förälder. Men, ja okej då, det behöver vi inte diskutera nu, eftersom det ändå skulle vara uppbyggt som det danska tv-programmet.)

Ni som är i den åldern...eller...var iallafall när ni fick barn.

Hur skulle ni visa upp er vardag? Hur skulle ni berätta om era drömmar och framtida planer- om de skulle bli verklighet.

Med det menar jag att livet inte alltid blir som man tänkt/hoppats/jobbat för osv.

• Svar på tråden Om ni skulle vara med i "Unga Mödrar"
  • konkelbär

Gud vad svårt, vad är det egentligen TS efterfrågar? Hur vi lever våra liv?

Vi bor i en trerummare och dottern har sitt eget rum. Sambon jobbar heltid som vitvaruförsäljare och jag pluggar på komvux 100%.

Vi ser nog hyffsat välvårdade ut, dottern med. Hon är alltid ren och har alltid rena och fina kläder. Hon går 19 timmar i veckan på dagis.

Vi har fina möbler och en välstädad lägenhet, till skillnad från de råttbon man visar upp i "unga mödrar". Tycker de verkar vara socialfall allihop mer eller mindre, vilket fallet inte är hos oss. Vi är helt normala, som vilka föräldrar som helst. Men vi är 21 år gamla.

• konkelbär

Just det, framtidsdrömmar. Jag ska plugga molekylärbiologi när jag är klar med gymnasiekurserna. Det i sin tur kan leda till bra jobb eller fortsatta studier. Vi får se.

• levina
    konkelbär skrev 2009-03-07 08:16:23 följande: