• M Pax

IVF start dec 08 - Följas åt? del 2

Det har blivit dags för en fortsättningstråd för oss som började med IVF i december 2008. En del lyckades andra har fått börja om, här fortsätter vi stött varandra!!

Någon mer som drar igång IVF inom den närmsta framtiden? Alla är hjärtligt välkomna!
    Glada, ledsna, fundersamma... Vi hjälps åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-08 10:43
    Här är listan för oss som kämpar:
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-134/m...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 10:15
    Länk till del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38937311.html

• Svar på tråden IVF start dec 08 - Följas åt? del 2
  • Vädur 78
    M Pax skrev 2009-05-20 12:33:10 följande:
    Wehee, ledsen att höra att det blir ett nytt försök för er. Hoppas sommaren kan bli njutbar ändå! Vädur, jag kan varmt rekommendera CvL. Vi köpte deras trepack och även om vi gjorde alla småkoller här i Sthlm så var de helt underbara på ÄP och ET. Mycket proffsigt men mysigt och personligt. Stor kram till er alla!
    Vad gav ni för 3 pack där när ni gjorde på distans??? Har de lite andra ideér där. Jag har ju kört samma läkemedel 3 ggr nu och skulle vilja prova något annat.
  • M Pax

Vi gav 44' för ett 3-pack och då ingick frysning och FET (vi har en frysis och den måste vi "använda" inom 5 år tror jag det var). Vi betalade ingenting utöver detta, alla besök vi hade på vår andra klinik, Octavia, var gratis (de debiterade sen Cvl för detta).
    Jag vet inte faktiskt om det har andra idéer, men de ligger hela tiden i framkant när det gäller forskning och räknas till ett av Europas bästa kliniker. Det som är lite utmärkande för dem är att de har tagit fram ngt som de kallar för "embryoscoring", dvs ett 2 dagars embryo poängsätts och på det viset kan de vara väldigt selektiva i vilket embryo de sätter tillbaka resp fryser. De odlar tex inte i 5 dagar, som jag vet är vanligt i Falun.
    Vilka läkemedel är det du hart kört hittills?

• Vädur 78
    M Pax skrev 2009-05-20 13:46:38 följande:
    Vi gav 44' för ett 3-pack och då ingick frysning och FET (vi har en frysis och den måste vi "använda" inom 5 år tror jag det var). Vi betalade ingenting utöver detta, alla besök vi hade på vår andra klinik, Octavia, var gratis (de debiterade sen Cvl för detta). Jag vet inte faktiskt om det har andra idéer, men de ligger hela tiden i framkant när det gäller forskning och räknas till ett av Europas bästa kliniker. Det som är lite utmärkande för dem är att de har tagit fram ngt som de kallar för "embryoscoring", dvs ett 2 dagars embryo poängsätts och på det viset kan de vara väldigt selektiva i vilket embryo de sätter tillbaka resp fryser. De odlar tex inte i 5 dagar, som jag vet är vanligt i Falun.Vilka läkemedel är det du hart kört hittills?
    SPrayat med Suprecur sen sprutat med Gonal-f och sen Pregnyl. Har ju aldrig fått något ägg av toppkvalité och en del säger ju man kan få bättre med Menopur
  • Vädur 78
    M Pax: Glömde ju fråga hur mår du nu?? Vilken vecka är du i nu.... sist jag frågde var du i vecka 13 tror jag så du måste väl vara halvvägs nu eller???
  • M Pax

Vädur 78 skrev 2009-05-20 13:51:17 följande:

SPrayat med Suprecur sen sprutat med Gonal-f och sen Pregnyl. Har ju aldrig fått något ägg av toppkvalité och en del säger ju man kan få bättre med Menopur
    ok, jag sprayade med Synarela och sprutade med Puregon, kanske skulle de ändra ngt där. Kan ju vara värt att byta, även om läkemedlen liknar varandra så kan man ju svara olika på det.

Tack jag mår bra, är nästan halvvägs, i v 18. Får fortfarande för mig att jag är skengravid, att jag bara har luft i tarmarna och att mensen är sen för att jävlas. Kanske fattar jag lite bättre nästa vecka då det är dags för det stora ultraljudet.
  • Vädur 78
    M Pax skrev 2009-05-20 14:17:52 följande:
    Vädur 78 skrev 2009-05-20 13:51:17 följande: ok, jag sprayade med Synarela och sprutade med Puregon, kanske skulle de ändra ngt där. Kan ju vara värt att byta, även om läkemedlen liknar varandra så kan man ju svara olika på det. Tack jag mår bra, är nästan halvvägs, i v 18. Får fortfarande för mig att jag är skengravid, att jag bara har luft i tarmarna och att mensen är sen för att jävlas. Kanske fattar jag lite bättre nästa vecka då det är dags för det stora ultraljudet.
    Vad spännande!!! Syns det mycket nu??? Ska ni ta reda på om det är en pojk eller flicka???
  • Vädur 78

Är det någon som vet om det är kört om man känner mensvärk ruvardag 5 eller kan det bero på vaggisarna????

• Wehee

Vädur, hur är läget då? Vilken RD är du på nu?
    Håller tummsen. Kram

• Vädur 78
    Wehee skrev 2009-05-23 15:26:15 följande:
    Vädur, hur är läget då? Vilken RD är du på nu?Håller tummsen. Kram
    Jag är på RD 8 idag har ömma bröst, mensvärk som kommer och går. Mådde lite illa idag på morgonen, lite andfådd men annars känner jag inte så mycket
  • Wehee

Ok, men det var ju en hel del symptom.
    Känner på mig att du kommer plussa.
    Bra med illamående också.

• Vädur 78
    Wehee skrev 2009-05-23 15:33:20 följande:
    Ok, men det var ju en hel del symptom. Känner på mig att du kommer plussa. Bra med illamående också.
    Jag hoppas det, vill inte börja om från början igen och landstingsförsöken är nu slut
  • Rasmusnalle

Vädur: Håller tummarna så det värker för dig..klart du inte ska behöva börja om från början *stor kramis*

Hej alla ni andra oxå.. Jag är inte så aktiv härinne längre eftersom vi har lagt bebisplanerna på hyllan ett tag. Det blev för jobbigt de sista 2 gångerna och så har jag lite annat för mig nu Men jag tittar in lite då och då för att kolla till er

(Blir så påmind varje gång jag ser mitt nickname oxå..min älskade katt Rasmus som dog för en månad sen kallade jag för rasmusnalle..tänk att det gör så ont när de försvinner..han va ju våran bebis som vi hade i 11 år *snyft*)

// Nallen

• Vädur 78
    Rasmusnalle skrev 2009-05-23 22:08:33 följande:
    Vädur: Håller tummarna så det värker för dig..klart du inte ska behöva börja om från början *stor kramis*Hej alla ni andra oxå.. Jag är inte så aktiv härinne längre eftersom vi har lagt bebisplanerna på hyllan ett tag. Det blev för jobbigt de sista 2 gångerna och så har jag lite annat för mig nu Men jag tittar in lite då och då för att kolla till er (Blir så påmind varje gång jag ser mitt nickname oxå..min älskade katt Rasmus som dog för en månad sen kallade jag för rasmusnalle..tänk att det gör så ont när de försvinner..han va ju våran bebis som vi hade i 11 år *snyft*) // Nallen
    Hej Nalle! Kul att höra från dig{#lang_emotions_smile} Samla ork nu och gör massa roligt så ska du se att det går bättre sen!!!
    Tråkigt med kissen och självklart gör de ont när de försvinner och som du säger är de ju som en liten bebis. Massa kramar
  • Önska2

Hej tjejer, tittar in lite snabbt innan jag kryper till sängs. Imorgon den 27/5 börjar jag med sprutor, menopur. Det känns så himla skönt att komma lite närmare målet.

Kram

• Vädur 78
    Önska2 skrev 2009-05-26 21:50:12 följande:
    Hej tjejer, tittar in lite snabbt innan jag kryper till sängs. Imorgon den 27/5 börjar jag med sprutor, menopur. Det känns så himla skönt att komma lite närmare målet. Kram
    Lycka till nu!!! Har du kört med Menopur innan?
  • Wehee

Önska, lycka till med sprutorna.

Vädur, hur går det för dig i ruvandet?

• Vädur 78
    Wehee skrev 2009-05-27 09:11:19 följande:
    Önska, lycka till med sprutorna.Vädur, hur går det för dig i ruvandet?
    Det gick inte vägen denna gången heller, mensen är på g.{#lang_emotions_frown} Så surt! Försöker nu leta info om vilken klinik vi ska vända oss till för känner mig färdig med Linköping
  • Wehee

Åh nej Vädur, vad tråkigt.
    Ja jag kan ju bara rekommendera Falun men visst, det är ju en bit att åka för er. Hoppas vi får lyckas båda två efter sommaren. Kram

• Vädur 78
    Wehee skrev 2009-05-27 12:04:38 följande:
    Åh nej Vädur, vad tråkigt. Ja jag kan ju bara rekommendera Falun men visst, det är ju en bit att åka för er. Hoppas vi får lyckas båda två efter sommaren. Kram
    Ja Falun har jag hört mycket gott om, men det är ju så lååååångt dit. Funderar på CVL i Uppsala, CA i Göteborg eller Öresund i Malmö
  • Önska2

Vädur, va tråkigt att det inte gick vägen denna gång. Jag går på Huddinge Sjukhus o de är bra tycker jag (via landstinget) men jag förstår att du inte bor i Stockholm o då blir det en lång resa.

Ja det är första gången jag sprutar menopur, det känns lite jobbigt med blandningen som man måste göra själv men det ska nog gå bra.

En fråga, jag började spraya synarela på mensens första dag och idag på dag 17 då har jag fått brunt på pappret. Vet ni om detta är normalt? Tror ni jag kan starta med sprutorna trots allt?

Svar på tråden IVF start dec 08 - Följas åt? del 2