hur har det gått.
hej. jag är i vecka 27 och min slempropp har gått. skulle vilja veta hur det gått för er som fått barn så här tidigt. så att jag vet vad jag kan ha att vänta.
hej. jag är i vecka 27 och min slempropp har gått. skulle vilja veta hur det gått för er som fått barn så här tidigt. så att jag vet vad jag kan ha att vänta.
Barn4 i Umeå är förresten helt underbart, ville bara säga det jag också.. Missade att lägga till det i mitt inlägg. Förlossningsläkarna var väl si och så (de var väldigt tvetydiga och gav olika budskap), men på neonatalen var de fantastiska!
betyder det är man har eller börjar öppna sig när slemproppen har gått? hur märker man om det blir infektion? skyddar inte fosterhinnan? vad ska jag vara observant på? har haft jätte mycke förverkar o sammandragningar de senaste dagarna.
Jag tycker att du ska kontakta förlossningen och be att bli undersökt, fast om allt är bra så är det bra psykiskt så man slipper oroa sig för att något är fel. Personligen tycker jag att det är bättre att kontrollera en gång för mycket.
KOntakat förlossningen som föregående inlägg sa. Det är jätteviktigt att du kommer in och får sprutorna för lungmognad hos barnet. Ge dig inte.
okej. ska ringa i morgon o höra vad dom säger. tack
Oj, har missat dina frågor
Hoppas det fortfarande är en bebis kvar i magen och att du fått bra bemötande på sjukhuset. Det är ju jätteviktigt att de gör allt som går för att behålla bebisen i magen!
Jo, det blev snitt i mitt fall eftersom han låg med fötterna ned och var så liten (850 gram trodde de men visade sig väga 940 gram när han väl kom ut) och jag var helt vidöppen utan sammandragningar/värkar. Så de var rädda att han skulle sparka hål på hinnorna och börja komma ut men att han var för liten och skör för att födas på vanligt sätt med fötterna nedåt.
ringde dit nu o jag skulle komma in.
ska undersökas.
jag har varit in nu. o allt såg bra ut. skulle inte tänka på något speciellt. skulle komma in om jag fick verkar. fick ej kortison pga att jag inte hade öppnat mig nåt.
Vad bra att allt var lungt, det känns alltid bättre när man veta att allt är bra.
skönt. var uppmärksam.
jag fick min dotter i v 28+6
hon vägde 1370 gr och var 37 cm lång
jag fick mycket sd i v 20. gick på kontroller och v 24 var jag öppen 3 cm så jag fick ligga på sjukhus. fick också då kortision för att skynda på lungornas mognad.
hade under tiden jag låg där mycket sd som bara kunde stoppas med bricanyl och dropp. till v 28 sedan gick det inte längre.
med andra barnet så hade jag också mycket sd men där lyckade dom hålla honom till v 36.
så detta med sd kan vara mycket lurigt. för det kan se bra ut vid ena tillfället och vid nästa kan det ha hänt massor.
såhar du mycket sd så ta det väldigt lungt.
skönt att bebis fortfarande är kvar i magen