Lúthien Inglorion skrev 2009-03-12 20:09:22 följande:
Jag förstår att du är rädd, man är det. För min del var/är rädslan att det är sista chansen, sista utvägen. Även om vi mycket väl kan lyckas själva då inga fel har hittats men efter 6 år så känns det inte så hoppfullt. Dessutom är ju
IVF behandlingar oerhört påfrestande både fysiskt och psykiskt. Jag håller tummarna för dig och för alla andra som kämpar
Mmm, håller med! Det är sista chansen..det känns som det. Sen finns det inget mer... och hur ska man orka med alltihopa? Hela behandligstiden är ju som du skriver "oerhört påfrestande". Man ska ju kunna fungera som människa under tiden också...med jobb,vänner mm mm... Tur att man är två om det hela. Jag skulle inte klara mig utan stödet från min sambo. Han är underbar!
Mulpa skrev 2009-03-12 21:31:24 följande:
Lilloppan:jag förstår dina känslor, upplevde lite så innan denna karusellen drog igång med våra
IVF försök..men jag har bara mött proffs i alla led..dessa människor som arbetar med just fertilitetsfrågor vet alla vår kamp, vår smärta, vår rädsla, vår längtan, vår ilska, vår sorg och vår orklöshet..DE HAR MÖTT OSS ALLA I ALLA OLIKA SKEPNADER!!Jag tror på att är man ärlig själv och berättar från början om sin osäkerhet och rädsla så tar de extra varsamt omhand om en!!jag var orolig inför mitt andra ÄP och bad därför i telefon i kontakt med kliniken innan att jag ville ha lite extra lugnande och det fick jag som en fin välkomst drink när jag kom dit :) bara en sådan liten detalj..De är underbara människor, iallafall alla jag haft turen att möta.håller tummarna för att du också har sådan lyckträff att stöta på lika proffsiga som jag.många kramar.
Ja, det är sant. Som par är man ju inte de enda. De har ju mött tusentals innan oss... Jag har en kurator som jag pratar med på fert. Hon är jättegullig! Läkaren har vi bara träffat en gång... barnmorskorna har jag pratat med i telefon flertalet ggr, men de har lovat en massa saker de inte kunnat hålla. Hoppas ju såklart att det blir bättre. Nu har ju undersökningar gjorts och då hamnar allt i en annan dager.