• LykkeLee

Någon fler som har en supersmal dotter??

Min dotter är 160 cm och väger 39 kilo. Hon har inte anorexia och vi har undersökt henne hos läkare där alla provsvar var UA.. Skolsköterskan tror tydligen inte på läkaren utan har varit på både mig och dottern om vikten.. Jag vet snart inte vad jag ska vara längre och min dotter vill verkligen gå upp i vikt, men det hjälper inte vad vi än gör!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-07 16:25
    vad jag ska SVARA längre skulle det stå

• Svar på tråden Någon fler som har en supersmal dotter??
  • luspudel

Sådär var jag också när jag var yngre, jag var som en sticka fast jag åt som en häst och hade mens som vanligt så inga problem där inte. Men har man inte oftast högre ämnesomsättning som yngre?
    Framförallt var jag ju väldigt aktiv också, tränadebadminton 3 gånger i veckan och hade egen häst... Haha, inte konstigt att jag var smal!

Iallafall har det rättat till sig nu Jag är inte precis benig länge ;P Smal är jag, men med lite mer kvinnligt underhudsfett Jag tror det är mycket det, att kroppen helt enkelt inte blivit färdig än.

• Mamma 35
    LykkeLee skrev 2009-03-07 16:01:54 följande:
    Min dotter är 160 cm och väger 39 kilo. Hon har inte anorexia och vi har undersökt henne hos läkare där alla provsvar var UA.. Skolsköterskan tror tydligen inte på läkaren utan har varit på både mig och dottern om vikten.. Jag vet snart inte vad jag ska vara längre och min dotter vill verkligen gå upp i vikt, men det hjälper inte vad vi än gör!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-07 16:25vad jag ska SVARA längre skulle det stå
    Min dotter är snart 13 år, hon väger 34-35kg, och är 152 cm,
    men då föddes hon förtidigt.
  • mirre2
    mirre2 skrev 2009-03-12 10:14:36 följande:
    Nu har jag ingen small tonårstjej utan en kille som e small.Felix blir 14år i april han e ca 175cm väger *bara* 45kg  men han äter som en häst ( har alltid varit small förutom när han va bebis då va han rund ) upp till ca 2år sen smalnade han av.För övrigt e Felix frisk,han har förmodligen hög ämnesomsätning.Han va hos skolsköterskan när han började 7an skolsköterskan tyckte det va mycke bra att han åt massor på kvällen och sen gick och la sig Tydligen ahde hans viktkurva ändrat sig lite uppåt så de va ju bra
    uppdatering felix är 177cm väger 46-47kg
  • LykkeLee
    mirre2 skrev 2009-03-12 10:14:36 följande:
    Nu har jag ingen small tonårstjej utan en kille som e small.Felix blir 14år i april han e ca 175cm väger *bara* 45kg  men han äter som en häst ( har alltid varit small förutom när han va bebis då va han rund ) upp till ca 2år sen smalnade han av. För övrigt e Felix frisk,han har förmodligen hög ämnesomsätning.Han va hos skolsköterskan när han började 7an skolsköterskan tyckte det va mycke bra att han åt massor på kvällen och sen gick och la sig Tydligen ahde hans viktkurva ändrat sig lite uppåt så de va ju bra
    Fast viktigast är väl att dom följer sin egen kurva kan man ju tycka....

Min son är 170 cm och väger 63. Han har mycket muskler och är smal han med.. men honom är det ingen som hackar på för han är ju "normal".. sorgligt med denna fixering tycker man..
  • Lady Marmalade

hur gammal är tjejen

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • LykkeLee
    Lady Marmalade skrev 2009-04-19 17:56:31 följande:
    hur gammal är tjejen
    snart 14
  • Gaia81

Jag tycker inte att det verkar konstigt alls ! Nu är min lilla tjej bara 3 men med sina 12 kg kan man inte direkt kalla henne kraftig. Hon äter bra, inga problem där, men ändå var det ett himlans liv på BVC mellan hon var några månader tills hon var 2 då vi fick gå till dietisten med henne för att hon gick upp så lite och låg på "nedersta kurvan". Dietisten konstaterade bara att hon tyckte vi åt bättre mat än många och att det inte fanns något att oroa sig för. Min bonusson som är 11 år väger någonstans mellan 25-30 kg till sina dryga 140 cm och han har också alltid varit smal. Nu har han mer hull än någonsin Dem vänner jag har som är läkare säger bara att det är bra att se naturligt smala barn nu i den här tiden då många är överviktiga

• mirre2
    LykkeLee skrev 2009-04-19 17:54:54 följande:
    Fast viktigast är väl att dom följer sin egen kurva kan man ju tycka....Min son är 170 cm och väger 63. Han har mycket muskler och är smal han med.. men honom är det ingen som hackar på för han är ju "normal".. sorgligt med denna fixering tycker man..
    jo det är ju sant men Felix e ju exremt small  me sina 177cm nu och 46-47kg men va kan man göra liksom han äter redan som 2 vuxna män
    Felix cill gå upp i vikt men han vet bara inte hur och han e ingen *tränings människa heller*.men han e ju frisk de e huvudsaken men när han blir sjuk har han ju absolut inget att ta ifrån
  • LilliNor

hej, Jag var VÄLDIGT smal i tonåren. jag åt allt jag vill (Fast var väldigt kräsen ) Jag gick aldrig upp i vikt och alla i skolan

• LilliNor

troode att jag kräktes .
    När jag  kom till skolsköterskan så beslöt dom att jag skulle upp å vägas en gång varannan vecka till en början
    jag ficck åxå en macka i cefeterian varje dag för att jag skulle äta nåt till Mellis

Det hände ju inget med min vikt och jag berättade jag hur jag mådde av att alla var på mig om mat å vikt så  dom la ner det projektet till slut.

I gymnasiet började jag på hotell och restaurang programmet och gick i 1 år. sen tog jag ett uppehåll och resten till italien. DÄR kom vändnigen.
    jag gick upp säkert ett kilo i veckan.
     Sen fortsatte jag på restaurnag programmet utan att börja gilla maten. vikten var nu bättre men mat började jag inte äta förrän jag blev 22 och gravis med min dotter. nu äter jag ALLT.

det är jobbigt att folk tror att man e sjuk, men skönt om nån bryr sig ändå..
    lycka till!!

• LilliNor

oj vad jag stavade fel i inläggen.. ursäkta. råkade åxå skicka iväg den första delen lite för tidigt..

• sonshinelatin

jag har samma problem,
    började nog när jag föddes, då jag hade fel på ämmnesomsättningen och inte tålde protein. så då gick jag ner i vikt.
    sedan har jag alltid vägt lite och legat på gränsen. samt är smalt byggd.
    vägde 45kg när jag gick i nian, och är 160 cm. så lärarna is kolan var på mej ja faktiskt hotade mina kompisar med att tvångsmata mej. var antagligen när att jag fick anorexi. sen i början av gymnasiet så började jag med antideprissiva som gjorde att jag rasade i vikt. så då gick jag ner till 42 kg och det var inte något jag ville. mådde jättedåligt och var jätteorolig över denna viktnedgång som jag ansåg som farlig.

under högstadiet fick jag gå och väga mig en gång i veckan.
    nu tar jag studenten och har på 4 år gått upp 5 kilo trodde aldrig att jag skulle gå upp i vikt.

jag ser inte anoretisk ut, men är fortfarnade väldigt smal, speciellt handlederna där man inte lägger på sig så mycket antagligen. så jag bär aldrig armband för de skulle jag bara tappa i alla fall
    skulle kanske kolla upp din dotters bmi?
    jag kollar mitt regelbundet och nu ligger det på18,5 alltså precis på gränsen till undervikt men jag är nöjd med de 5 kilo som jag lyckats gå upp

• tristania

Min 14 åring(dotter) är 161 cm lång, och väger 42 kilo. Jag såg lika dan ut som tonåring, så jag är inte orolig. Hon äter som en gris

Svar på tråden Någon fler som har en supersmal dotter??