• Qarina

Stänga av användare från specifik tråd

Jag tycker att en bra funktion skulle vara att man som trådstartare skulle kunna stänga av en specifik användare för att skriva i tråden.
    Det har hänt åtskilliga gånger att folk rackar ner på trådar bara för att vara elaka. Detta gäller inte enbart mig själv utan jag har sett att andra har råkat ut för detta också.
    Många verkar inte ha så mycket att göra så de måste trycka ner folk med dumma åsikter. Vore bra om man kunde undvika det på nåt sätt tycker jag.

• Svar på tråden Stänga av användare från specifik tråd
  • Skarpa

Lämna gärna ditt förslag till Communityansvarig (hans nick är så) så kommer det till rätt person på en gång

För tillfället så funkar det ju så att om man missköter sig i en tråd, så kan/bör andra medlemmar anmäla regelbrotten. Om de tas bort med påföljd (oftast tillsägelse - en mildare påföljd som är ungefär som ett "aja baja, nu bröt du mot reglerna, gör inte om det") och medlemmen ändå fortsätter, så kan varningar delas ut, vilket leder till skrivstopp i forumet i ett dygn per varning. Varningar gör också att man riskerar att stängas av från sajten.

Så det finns ju möjlighet att få bort människor ur trådar, som bara vill förstöra också idag, även om det inte är lika smidigt som den funktion du efterlyser skulle vara

/Moderator

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
Svar på tråden Stänga av användare från specifik tråd