Vägledning please!! Synarel vs. Supracur och Menopur vs Gonal F: Kliniker rekommenderat olika
Hej,
Vi ska göra IVF och eftersom chanserna är små så har vi gått grundligt tillväga och besökt tre kliniker och jämfört såväl behandlingar, priser (relativt oväsentligt), odlingstekniker, bemötande etc. En har vi valt bort direkt av olika skäl men det står nu mellan två och jag har fått utskrivet recept vid båda.
Klinik 1: skrivit ut Synarel och därefter Gonal F
Klinik 2: skrivit ut Supracur och därefter Menopur
Jag har ju googlat till vansinne och det var faktiskt jag som på båda klinikerna undrade om det inte var så att Menopur skulle ge bättre resultat givet min situation (högt FSH, dåligt AMH). Det svarade läkaren jakande på på en av klinikerna och skrev därför ut det... (borde kanske skrivit ut detta direkt??). På andra kliniken hade de ingen synpunkt, sade att båda var lika effektiva och valde skriva ut Gonal F trots mina frågor om effektivitet. Beträffande Synarel s. Supracur har jag inte hunnit sätta in mig. Tar tacksamt emot alla råd och rekommendationer av er medsystrar i detta helvete... Tack!!