• Anonym

hjälp, han äter sina snorkråkor!

Väljer att vara anonym pga att jag tycker det är pinsamt

Har märkt vid flera tillfällen att min sambo petar sig i näsan och sen stoppar det i munnen å äter upp! Tycker det är vidrigt för jag vägrar nästan att kyssa honom.. Vi har en liten dotter och jag vill inte att hon ska se det å tycka att ''så är det ok att göra'' Det är både ohygieniskt och ofräscht.

Vågar inte säga till honom nåt om det, ifall han blir ledsen eller arg varför jag ska lägga mig i. Hjälp jag vågar nästan inte ens äta när han lagar mat

Ja, vissa kanske tycker inte det e så hemskt men jag mår illa när jag tänker på det!
    Vad ska jag göra???

• Svar på tråden hjälp, han äter sina snorkråkor!
  • Anonym

Jag har sett min sambo göra det oxå för länge sen men jag sa till han sen dess har han inte gjort det han petar dock fortfarnde i näsan

• Lola Jämtland

Fråga honom om det smakar bra....eller fråga om han orkar med middan nu när han redan käkat.....

• Kajsan

Ååå satan i gatan!
    Det skulle LÄTT kunna bli skilsmässa här pga en sån sak!
    Det skulle nog vara det värsta tänkbara för mig
    Nä jag skulle fråga vad han pysslar med, med en gång!

• ReRant

Menar du att ni har en dotter tillsammans och är sambos sedan lång tid. Men du vågar inte ens be honom att sluta äta sina snorkråkor?

Hähä, snackar folk aldrig med varandra nu förtiden?

• Anonym

Jag brukar fråga om han hittar något ärbart därinne sen sjunger jag GRÄVER GULD I USA
    trallla la, . Han säger att man inte blir sjuk när man äter sina busar. Urk

• HelleGbg

äh fy va äckligt!! Håller med Lola;fråga om han är mätt-men det är väl bara och säga till din gubbe att du tycker det är äckligt! annars får du väl visa genom att ej pussa/kyssa honom.

• Winnie

Håller med ReRant, om ni har barn ihop och har varit ihop länge så måste ni väl kunna prata om en sån sak?????

• karin2

Men pratar ni inte med varandra (blir alltid lika förbryllad här på FL över att par inte kommunicerar med varandra!).

Å andra sidan, har ni inte större problem än så här så lever ni nog i ett mycket lyckligt äktenskap

Du kan ju fråga honom om din matlagning inte duger längre, he, he.

• Pappa till LovaLo

Fråga om ni kan dela om han hittar nåt.. Tycker att det är ok att peta i näsan dock, det gör nog alla...fast man kanske inte behöver äta upp det efteråt...du kan ju tala om för honom att det han äter till största delen är döda hudceller och sånt som kroppen inte vill ha in i systemet men det är ju klart att återvinning kan ju gå till på olika sätt.

• hobnob

Håller med ReRant!!!
    Ni lever ihop och har barn, och du vågar inte säga åt honom att sluta äta sina snorkråkor?!?!

Uäck!! Det finns inget äckligare! Bara tanken får mig nästan att spy över tangentbordet!
    *kväljs* Urkkkk!!!!

Du skriver även "Ja, vissa kanske tycker inte det e så hemskt "!
    Jo, jag tror jag vågar lova dig att de flesta tycker det låter skitvidrigt!
    Herregud! Säg till honom! Hur står du ut?!?!

Oj, nu gick jag igång ordentligt!
    Men det är verkligen det mest vedervärdiga, äckliga, ursnuskiga som jag vet. Det spelar ingen roll om det är vuxna eller barn som gör det!

• wellah

uhhh lite läskigt...... men ännu mer läskigt att du inte vågar säga till honom!

• Prinsessan Zelda

Äckligt är det. Men jag läste nånstans för några veckor sen att de kommit på att snor faktiskt är nyttigt att äta. Kommer inte ihår varför eller var jag läst det... inte för att man skulle käka snor ändå! kanske nån annan som läste samma sak och kommer ihåg mer.

• Nillane

Det har tydligen nåt med immunförsvaret att göra, har jag för mig, jääääk

• lurv

Blir så fachinerad av vad som äcklar människor. Jag själv blir också äcklad av en massa saker jag har dock lite svårt att rangordna dom men här kommer iallafall en del i oberoende ordning.

Hur många av er härinne köper frukt t.ex körsbär och börjar äta direkt innan ni har sköljt av dom? Ni vet ju inte hur många som har tagit i dom innan er.

Köper ni lösgodis? Vem vet hur många som har pillat i lådorna med sina skitiga händer eller t.o.m har nyst över ert godis.

När det står framme smågodis som dom bjuder på i t.ex en butik tar ni då? (kan även gälla en sockerskål på ett fik eller en skål jordnötter på en bardisk). Hur många är det som har plockat ur denna skål innan er? Kan ni vara säkra på att alla dom har tvättat händerna efter att ha varit på toaletten.

När ni går på offentliga toaletter har ni med er eget toapapper då? (Här utgårt jag ifrån att ingen sätter sej direkt på toasitsen) Kan ni vara säkra på att ingen narkoman har stoppat in sin använda spruta i toarullen för att göra ren den?

När ni får eller ger oralsex borstar ni då tänderna innan ni kysser er partner? Har ni funderat över var ni eller er partner har haft sin tunga som sedan stoppas in i er mun?

Det här är en del grejer som jag kan tycka vara lite läskiga och snuskiga (inte alla men en del gör jag och en del gör jag inte)

När ni sitter på en buss nästa gång roar er då med att kolla in i bilar som ni åker förbi, jag kan lova att många av dom ni åker förbi petar sej i näsan. Det är nog vanligare än vad man tror.

• Cuthalion

Okay att peta i näsan när man är hemma men inte äta det man hittar!

Eller visst, var och en gör som de vil men inte så länge det är min mun eller jag skall ha min mun där

• lovande

lurv - aaa.... men fyyy..... nu kommer jag alltid ta med egen toarulle...
    Igentligen .. varfor ska mina igne lagga papper pa stolen? For bakterier och sant som mamma hotade med nar man va liten dor ju utanfor kroppen..

Men att narkomaner stoppar sprutan i rullen .. ush.. iof ar rullarna mega harda och en spruta kan val bryta?

men jag haller med.. at for fan inte notterna pa en bar.. Man vet inte hur manga som pillat sig i rumpan och sen tar en not.. och pillar pa alla dom andra .. och sen dom som blir over.. slangs dom? tror itne det.. dom aker val tillbaka i burken?

Ni som ar duktiga och tvattar handerna efter ett toabesok (som jag tycker skulle vara en given sak men forvanats over hur manga av mina kolleger som inte gor det.. jnf;goijfgbl) har ni tankt pa att alla som tar i samma handtag nar ni gar ut fran toan?

Sorry.. gick val lite OT.... men att ata krakor.. trodde faktisk det gallde ditt barn nar jag klickade in pa sidan .. he he ... Garvade ratt realt vid synen av nagra svar..

• Anonym (13)

Hej, hittade denna konversation om någons sambo äter snorkråkor. Jag har varit tillsammans med samma man i 13 år. 

Flera gånger på sistone har jag lagt märke till att han pillar mycket i näsan och ibland har det sett ut som att han stoppar in det i munnen. Jag har konfronterat honom vid ett par tillfällen men då menar han på att han inte gör det men han kommer verkligen in i ett försvars mood. Idag (eller ja, igår) ser jag honom utan att han visste om det, hur han pillar sig i näsan och sen rakt in i munnen. Jag blev verkligen så chockad att jag inte sa något. Nu vet jag inte hur jag ska ta upp denna konversation med honom igen utan att han ska bli förbannad. Jag tycker det här är så fruktansvärt äckligt! Alltså han har aldrig någonsin gjort något sånt här förr, utan det är först nu på sistone som han börjat med det. 
    Detta är verkligen en dealbreaker för mig. Dessutom har vi inte kysst varandra på väldigt lång tid (pratar år nu). Men först nu ser jag detta. Jag har tänkt på detta i ca 10 timmar nu. Jag är så äcklad! Nu är ju förhållandet ännu mer dödsdömt än vad det var redan. 

• Anonym (Men varför?)
    Anonym (13) skrev 2025-12-12 01:25:45 följande:

Hej, hittade denna konversation om någons sambo äter snorkråkor. Jag har varit tillsammans med samma man i 13 år. 

Flera gånger på sistone har jag lagt märke till att han pillar mycket i näsan och ibland har det sett ut som att han stoppar in det i munnen. Jag har konfronterat honom vid ett par tillfällen men då menar han på att han inte gör det men han kommer verkligen in i ett försvars mood. Idag (eller ja, igår) ser jag honom utan att han visste om det, hur han pillar sig i näsan och sen rakt in i munnen. Jag blev verkligen så chockad att jag inte sa något. Nu vet jag inte hur jag ska ta upp denna konversation med honom igen utan att han ska bli förbannad. Jag tycker det här är så fruktansvärt äckligt! Alltså han har aldrig någonsin gjort något sånt här förr, utan det är först nu på sistone som han börjat med det. 
    Detta är verkligen en dealbreaker för mig. Dessutom har vi inte kysst varandra på väldigt lång tid (pratar år nu). Men först nu ser jag detta. Jag har tänkt på detta i ca 10 timmar nu. Jag är så äcklad! Nu är ju förhållandet ännu mer dödsdömt än vad det var redan. 

Men om ni inte har kysst varandra på år- vad är det du väntar på?

Vill du aldrig mer ha den typen av närhet? Jag förstår inte...
Svar på tråden hjälp, han äter sina snorkråkor!