• MyDream

Någon som varit på Alcudia och bott på Viva Bahia eller Alcudia PIns?

Vi har tänkt resa till Alcudia i slutet av augusti med våra barn, 2,5 år och 16 mån.
    Vi väljer mellan att bo på Viva Bahia eller Alcudia Pins.
    Någon som har några erfarenheter av dessa två hotell?

• Svar på tråden Någon som varit på Alcudia och bott på Viva Bahia eller Alcudia PIns?
  • strumpan77
    MyDream skrev 2009-05-19 22:04:15 följande:
    Åh, berätta mer! Jag vill veta allt!!!!! Åt ni frukost eller middag på hotellet, hur var maten?Vad hade ni för rum?Hur var priserna inne i alcudia?Hur lång tid tog det med buss från flygplatsen till hotellet?Hur var stranden?Några andra tips du kan komma med?
    Vi åt bara i snackbaren där dom hade lttare mat typ köttfärsås o såagetti, baguetter, pizza och liknande och det var jättegott. Sen fanns det ju buffen också och al a carte men där åt vi aldrig utan gick till restauranger i närheten istället. Fanns kanske 6 stycken restaurangen utanför hotellet. Sen köpte vi frukost i en matbutik som låg vid hotellet för alla har ju kök på rummen så det var ganska smidigt tycker vi.
    Vi hade en stor 2-a med takterass med jacuzzi. Himla skönt o lyxigt kändes det. Det negativa var väl att det var så skönt där uppe så vi gick nästan aldrig ner till poolen o låg där. Men poolerna var också jättefina!
    Priserna var ungefär som i sverige överallt.
    Det tog kanske ca en timme till hotellet från flygplatsen. Gick ganska snabbt ändå tycker jag.

Stranden var himla fin med en lång brygga ut i vattnet. Där kunde man ta väldigt fina kort.

Ja, vad kan jag säga mer. Fanns en lekplats som var väldigt bra. Dit gick vi varje dag så han kunde leka lite grann o det gjorde alla som hade barn så dom kunde leka av sig lite innan dom skulle sova. När vi åkte nu så hade dom satt upp en hoppborg som var väldigt rolig och sen hade dom gungor, hoppmatta, små lekhus med rutchkana.
    Jo, minigolf finns också o det var gratis att spela.
    Dom hade show varje kväll på hotellet. Riktigt bra shower faktiskt. Dom hade verkligen ansträngt sig. Den börjar klockan 21.00 och innan det var det barn disko o lekar.

Alla i personalen var väldigt trevliga o hjälpsamma.

Ni kommer få det SÅ bra o jag längtar tillbaka.
  • strumpan77

Jo, kom på en sak till. Dom hade fällbara sulkys fast inte till HELT liggläge och utan sufflett. Bara så ni vet.

• MyDream

Tack! Det låter super härligt! Längtar till det blir vår tur att åka!

• barbamor
    strumpan77 skrev 2009-05-21 23:22:15 följande:
    Vi åt bara i snackbaren där dom hade lttare mat typ köttfärsås o såagetti, baguetter, pizza och liknande och det var jättegott. Sen fanns det ju buffen också och al a carte men där åt vi aldrig utan gick till restauranger i närheten istället. Fanns kanske 6 stycken restaurangen utanför hotellet. Sen köpte vi frukost i en matbutik som låg vid hotellet för alla har ju kök på rummen så det var ganska smidigt tycker vi.Vi hade en stor 2-a med takterass med jacuzzi. Himla skönt o lyxigt kändes det. Det negativa var väl att det var så skönt där uppe så vi gick nästan aldrig ner till poolen o låg där. Men poolerna var också jättefina!Priserna var ungefär som i sverige överallt. Det tog kanske ca en timme till hotellet från flygplatsen. Gick ganska snabbt ändå tycker jag.Stranden var himla fin med en lång brygga ut i vattnet. Där kunde man ta väldigt fina kort.Ja, vad kan jag säga mer. Fanns en lekplats som var väldigt bra. Dit gick vi varje dag så han kunde leka lite grann o det gjorde alla som hade barn så dom kunde leka av sig lite innan dom skulle sova. När vi åkte nu så hade dom satt upp en hoppborg som var väldigt rolig och sen hade dom gungor, hoppmatta, små lekhus med rutchkana.Jo, minigolf finns också o det var gratis att spela.Dom hade show varje kväll på hotellet. Riktigt bra shower faktiskt. Dom hade verkligen ansträngt sig. Den börjar klockan 21.00 och innan det var det barn disko o lekar.Alla i personalen var väldigt trevliga o hjälpsamma.Ni kommer få det SÅ bra o jag längtar tillbaka.
    Vad säger du om vädret? Vad ska man packa? Linne, T-shirts, shorts, tunna långbyxor, tjock tröja på kvällen?????????????
  • Jambosana
    strumpan77 skrev 2009-05-19 18:30:59 följande:
    HejsanAllihop. Nu är vi hemma från 2 veckor på viva bahia i alcudia. Jättefint hotell och jättefin strand. Vi åkte in till alcudia 2 gånger o det var jättelätt att åka bussen. Kostade 1,35 euro och det fanns plats för barnvagnar, men man var tvungna att fälla ihop barnvagnen innan man klev på bussen o hålla i barnet.Nåt ni vill fråga om?
    Kanon. Jag och sonen ska dit i slutet av juli, mest för piratskeppets skull. Vi ska ha halvpension och äta buffén. Hur såg den ut? Hur var frukosten?

Finns det en affär nära, typ Hyperdino eller spar eller liknande? Vad kan man göra inne i Alcudia?

När öppnar restaurangerna, ifall man vill in dit och äta ngn kväll?

Utflykter, finns det från hotellet?
  • strumpan77
    barbamor skrev 2009-05-24 21:07:25 följande:
    Vad säger du om vädret? Vad ska man packa? Linne, T-shirts, shorts, tunna långbyxor, tjock tröja på kvällen?????????????
    Ja, packa allt det...hihi. Det var varmt på dagarna. Jag gick omkring i linne o shorts eller klänning o på kvällen var det lite kallare så då hade jag jeans och stickd tröja o sommarjacka. Fast det blir ju varmare nu hela tiden men så var det 5-19 maj
  • Elle84

Nej inte just dom 2 men har varit på Hotel Bellevue och de tyckte vi var helt underbart. De är ett helt område med hotel, som är inhängnat. Det är inte så farligt som det låter men där finns allt att göra inom detta område. Från minigolf till gocartbana. Helt underbar mat måste jag tillägga :)

• strumpan77
    Jambosana skrev 2009-05-24 21:12:27 följande:
    Kanon. Jag och sonen ska dit i slutet av juli, mest för piratskeppets skull. Vi ska ha halvpension och äta buffén. Hur såg den ut? Hur var frukosten?Finns det en affär nära, typ Hyperdino eller spar eller liknande? Vad kan man göra inne i Alcudia? När öppnar restaurangerna, ifall man vill in dit och äta ngn kväll?Utflykter, finns det från hotellet?
    Ja, piratskeppet såg jätteroligt ut och alla barnen såg ut att ha jättekul .
    Vi åt aldrig på buffen. Vi tänkte det men det blev aldrig av. Och frukosten köpte vi o fixade själva i köket på rummet. Ja, kommer inte ihåg vad den hette men det finns 2 mataffärer nära hotellet och där fanns nästan allt.
    Vi gick omkring lite i alcudia , det fanns en jättefin strand där och lite fler butiker men dom säljer ungefär samma saker. Vi åt på burger king..hihi! Vi gick oxå ner till hamnen o kollade, väldigt mysigt o fint!

Tror restaurangerna öppnar ganska tidigt, är ju nästan bara barnfamiljer där men vet inte den exakta tiden men vi åt vid 18.00 tiden nån dag iallafall.

Ja, det finns några utflykter från hotellet men vi åkte aldrig på några men dom lät rätt kul. Man kunde åka till nån grotta tror jag som var mysig bla.
  • Jambosana
    strumpan77 skrev 2009-05-24 23:37:27 följande:
    Ja, piratskeppet såg jätteroligt ut och alla barnen såg ut att ha jättekul . Vi åt aldrig på buffen. Vi tänkte det men det blev aldrig av. Och frukosten köpte vi o fixade själva i köket på rummet. Ja, kommer inte ihåg vad den hette men det finns 2 mataffärer nära hotellet och där fanns nästan allt.Vi gick omkring lite i alcudia , det fanns en jättefin strand där och lite fler butiker men dom säljer ungefär samma saker. Vi åt på burger king..hihi! Vi gick oxå ner till hamnen o kollade, väldigt mysigt o fint!Tror restaurangerna öppnar ganska tidigt, är ju nästan bara barnfamiljer där men vet inte den exakta tiden men vi åt vid 18.00 tiden nån dag iallafall.Ja, det finns några utflykter från hotellet men vi åkte aldrig på några men dom lät rätt kul. Man kunde åka till nån grotta tror jag som var mysig bla.
    Tack, vad kul! Sonen är diabetiker, så ut och leta restaurang där jag inte vet vad de serverar kändes inte som en bra idé för oss, därav det lite trista bufféalternativet. Men allt lät kul som du skrev tycker jag. Vi lär nog hålla oss sysselsatta...
  • rebber

Hej! Har en fråga angående transfer till Alcudia.  Tänkte på hur resevägen ser ut, har hört att den ska vara slingrig och krokig Foten i munnen men har även hört att det är motorväg en bit? 

Någon som vet? Tacksam för svar! Skrattande 

Mvh

• Tekit

Det är en fin stor väg (men ej motorväg med svenska mått) mellan Palma och Alcudia.

Svar på tråden Någon som varit på Alcudia och bott på Viva Bahia eller Alcudia PIns?