• Charlotta71

Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur

ÄNTLIGEN! Efter 4 äggplock och 3 tillbakasättningar är vi gravida.
    Jag gjorde IVF för ett par veckor sedan och har testdag idag och nu verkar det vara vår tur!!

Vi har testat både med S:t Görans test och Clearblue för att vara helt säkra.

Nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen framöver.

Jag trodde ALDRIG att jag skulle få skriva här.....men med hjälp av akupunktur så lyckades även vi. Vi har två insatta så vi får se hur många bebisar det blir.

Vår läkare pratade om äggdonation innan vi började med akupunktur.

Jag rekommenderar det STARKT till er som inte provat!!

• Svar på tråden Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur
  • ballerina78
    Maxie skrev 2009-05-07 15:56:05 följande:
    Har för mig att Marietta brukar säga att det finns mer än 20 olika gifter i kaffe. Och grönt och svart thé ska man också undvika. Rött thé däremot går bra.
    varför ska man inte dricka grönt te?
  • Lyckoprinsessan
    ballerina78 skrev 2009-05-15 13:21:56 följande:
    varför ska man inte dricka grönt te?
    det innehåller också små mängder koffein
  • ballerina78

oj, det visste inte jag. jag har slutat med kaffe helt och har helt gått över på rött/grönt/vitt te, men man måste alltså se upp med det gröna också. synd!

• Lyckoprinsessan

det är bara rött som är helt koffeinfritt men tror att det finns vissa sorter grönt utan koffein också

• Deep Love

Då ska jag shoppa rött te imorgon {#lang_emotions_laughing}

• Maxie

Om jag inte minns helt fel av vad akupunktören sa till mig för 2 år sen - ta det alltså med en nypa salt - så har grönt thé nåt med antioxidanter eller nåt liknande att göra, hon tyckte att grönt thé är sämre än svart. Men som sagt, jag minns inte exakt varför.

• Maxie

Sen var det en massa andra saker man skulle tänka på: att bara äta varm mat så att magen inte måste lägga energi på att värma upp maginnehållet , undvika juicer och annat syrligt (fast man får dricka vatten med pressad lime i), undvik vitlök och ananas... Men det här vimlar det väl av trådar om.

• Lyckoprinsessan
    Maxie skrev 2009-05-17 08:23:58 följande:
    Sen var det en massa andra saker man skulle tänka på: att bara äta varm mat så att magen inte måste lägga energi på att värma upp maginnehållet , undvika juicer och annat syrligt (fast man får dricka vatten med pressad lime i), undvik vitlök och ananas... Men det här vimlar det väl av trådar om.
    Det där är väldigt olika från person till person, de som är kalla ska äta varm mat...
  • utlandssvenskan

Först grattis till graviditeten Lottie71!

Sen är det Intressant att läsa att ni alla i tråden pratar så varmt för akupunktur, har efter ett misslyckat IVF beställt tid hos en akupunktör. Då finns det hopp om att det kankse skull öka oddsen, för man vill ju försöka maxa sina chanser till det är dags för nästa IVF försök i september.

• Vädur 78
    utlandssvenskan skrev 2009-06-12 18:43:51 följande:
    Först grattis till graviditeten Lottie71! Sen är det Intressant att läsa att ni alla i tråden pratar så varmt för akupunktur, har efter ett misslyckat IVF beställt tid hos en akupunktör. Då finns det hopp om att det kankse skull öka oddsen, för man vill ju försöka maxa sina chanser till det är dags för nästa IVF försök i september.
    Jag var på min första akupunktur behandling idag inför mitt nästa IVF (startar nog i aug/sept någon gång)
    Hoppas det kommer hjälpa nu!!!{#lang_emotions_laughing}
  • Häxan surkart

Hej, skulle vilja veta vad ni som går på akupunktur råds att äta/inte äta?

• ballerina78

Råden på vad man ska äta /inte ska äta är väldigt individuella beroende på hur man är som person. Jag ska tex inte dricka eller äta kallare än rumstempererat och jag får absolut inte bli kall, speciellt inte om fötterna. Det beror på att det för vissa kan bli en kramp i livmodern av kylan som gör att fostret "kastas ut".

• ukochana

Grattis ts! Jag blev också gravid på mitt första ivf med akupunktur!

• parentesen

Att ligga på spikmatta på rygg är ju nästan gratis och massor med positiva saker sker i kroppen efter det.
    Prova själva...

Bästa hälsningar

Yantra-brukaren

Svar på tråden Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur