• emmelina

    Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)

    Här är fortsättningstråden för alla oss som blev Föräldrar i december 2007!

    Nu är våra älsklingar snart 1,5 år gamla! Tänk vad tiden går fort!

    Här kan vi babbla, diskutera, ställa frågor eller bara skryta om våra små underverk. 

    Första tråden:

    Andra tråden:


    Tredje tråden:


    Fjärde tråden: 
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html


    ♥ Kasper min Kasper ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 13:41
    oj vad tokigt det ser ut. Så här ska länkarna vara:

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html

    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.html

    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.html

    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39827028.html
  • Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)
  • o0Mia0o
    emmelina skrev 2009-06-03 20:06:06 följande:
    Jag var på stranden med Kasper i måndags när det var så fint väder! Vi har ett badställe här ute som är jätte långgrunt så det var väldigt varmt i vattnet längst in. Kasper älskar att bada! Han hoppade och plaskade för fullt, så mysigt Vi har även bubbelbadkar hemma som han älskar att bada i. Särskilt med massa badskum och många badleksaker i! Jag har nu märkt att han har fått lite separationsångest, vilket han ALDRIG haft innan. Han är ju väldigt framåt annars, men nu när vi lämnat honom till tex mormor gråter han och tycker det är jobbigt att jag går. Han klamrar sig fast och ropar mamma. Hmm.. bådar INTE gott för dagis i augusti, känner mig så nervös! Är det någon mer som ska skolas in i augusti, så vi kan stötta varandra??
    alva och emilyviolas Oscar ska också börja i augusti. =)
    dom blir ju dagiskompisar.

    men jag tror att det är lite av en fas nu. när de är lite blyga och extra klängiga. tycker jag känner igen det i flera 1½ åringar.

    min kompis linda skolade in sin suuuper klängiga och jätte mammiga lilla dotter (också dec 07:a) nu i april/maj. gick hur bra som hellst. efter 3 dagar sprang dottern in och satte sig hos "sin" fröken och vinkade till mamma. =)
    hon har verkligen vuxit trotts att hon gått så kort tid. nu är hon super social och sitter gärna i mitt eller andras knän. förut var det bara mamma som gällde.
  • emmelina

    Ja jag hoppas det går bra. Är övertygad att det är en fas och kanske en liten protest eftersom jag redan börjat jobba och är borta hela dagar nu, (13,5 tim) vilket jag inte varit tidigare. Blir ju en omställning för honom..

    Idag har han varit otroligt trotsig. Pillar på allt och så fort man säger till honom blir han vansinnig, lägger sig på golvet och vrålar. Han drar hela tiden fram köksstolarna till bänken och ska upp och pilla på allt. Ibland brukar han få stå med när vi tex bakar, men det går ju inte när han ska stå framför spisen och röra i grytorna. Farligt!
    Ja, ja det hör väl till åldern. Imorgon åker vi på en minisemester till vimmerby fre-sön, med våra bästa vänner, det är två familjer med varsina flickor ett år äldre än Kasper. Han älskar att leka med dem! Ska bli mysigt. Vi ska förstås till Astrid lindgrens värld. Oj vad han kommer busa runt där!


    ♥ Kasper min Kasper ♥
  • annne

    Här har vi också märkt stor skillnad när hon närmade sig 1,5 år. (och jag har hört många säga detsamma) Mer blyg inför en del främmande människor, mer trotsig o.s.v.

  • TanjaS

    Vad mycket som händer våra barn nu {#lang_emotions_laughing}
    William sa sin första mening i förrgår. Han fick en bit kroppkaka av karln och han sade klart och tydligt "VAD ÄR DETTA?" Både jag och karln hörde de {#lang_emotions_smile}
    Idag har han sagt samma mening när han fick juice. Trodde inte man kunde säga hela meningar så tidigt. Annars är han rätt bra på att prata men man förstår inte alltid vad han säger. Han har ett EXTREMT humör och kan bli så ARG för saker och ting och samtidigt skratta gott... De där med blygheten inför okända gör sig också påmint som han inte haft innan. Som mamma är man världens elakaste människa som inte låter han stå på bordet etc. Men de är sånt man får ta.

    ANG DAGIS
    Jag får ha William mer på dagis om jag vill. Jag har honom 15 timmar i veckan men jag är sjukskriven så då är de andra regler. Vill dock ha han hemma en del med och sen är det rätt dyrt med dagis med...

  • o0Mia0o

    åh, häftigt med 3 ords-mening!
    alva har kommit till 2 ordsmeningar.
    typ; sitta där, äta mat och alvas napp/tröja/mat o.sv

    och jag är också världens elakaste människa större delen av dagen. usch vad mycke skrik och trotts det är här hemma nu. om allt!
    jag är sååå trött mest hela tiden.
    men på tisdag drar jag till landet och hoppas att miljöombytet hjälper lite. annars har jag ju svärmor med mig som gärna hjälper till =) sambon jobbar tyvärr ända till torsdag så han kommer först torsdagkväll.

    vad hittar ni på över midsommar?

  • Ting84

    Här blir det landet som vanligt. Elias tycker om landet jättemycket, men det är MYCKET som är ajaj. Så det är lugnare hemma än på landet, men blir det bara lite fint väder kan vi vara vid vattnet, det är nåt han gillar. Där kan han sitta i timmar om han får.

  • LisaHampus

    3 ords meningar... å HERREGUD! snacka om olika... :) *skrattar* min lilla pojke e sen med allt haha.. men då vet jag vad jag har å se fram emot.
    Han går ju nu iallafalll.. alltid nåt...
    lägger era småttingar pussel?

  • Sussa76

    lisahampus - här har du en till som är sen! hihi Agnes säger inte mkt hon inte... men go som attan!!

  • Megafon

    har varit på 1.5årskoll
    gustaf vägde precis 9kg o va 78cm

    han använder mej som napp,försöker sluta amma,men svårt på kvällar o nätter

  • Nelia82

    Finns det några decembermammor -07 kvar där ute? Jag har en son som föddes dan innan Julafton och är nu gravid med ett syskon som, om allt går bra, kommer i septermber/oktober -11.

  • TanjaS

    Grattis Nelia82. Jag har också undrat om hur de går för oss föräldrar med våra dec barn =)

  • Nelia82

    Tack

    Är nu i vecka 15 och min son babblar om bebisen hela tiden. Om hur den är jätteliten och ligger i mammas mage och kittlar mig. Sen säger han att han också vill känna hur den kittlar hahaha, så gulligt!


    Vi är nyfikna på dig Bulan
  • MammaBecca

    Hej på er allihop!

    Nu är våra decemberbarn inne på sitt sjunde år och i höst börjar de i första klass!
    Hur har det gått för er? Har era börjat nollan?

    Min dotter började nollan i höstas och stormtrivs där. Bra lärare och trevlig skola. =)


    Efterklokhet är en exakt vetenskap
Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)