väldigt lyhörd lägenhet
kanske lägger jag denna tråden heeelt fel, vet inte vart den passade in bäst.
undrar lite om de är fler som är i min situation eller har synpunkter eller tips eller liknande...
jag och min sambo väntar vårt första barn (bf 15 april) och har nyligen flyttat till större lägenhet på markplan. vi har bott här i ca 1 månad nu.
detta är ett litet hyreshus av trä med enast två lägenheter nere o två på andra plan. ovanför oss bor det en kvinna (hon flyttade in för ca 2 månader sen) hon har delad vårdnad med sina barn vilka är 2 st pojkar på ca 6 och 11 år (ungefär) de är hos henne varanann vecka.
nu ska jag försöka komma till skott...
det är enormt lyhört i detta huset och man hör varenda fotsteg som familjen tar över oss. de knarrar i taket när de går i vanlig takt liksom. detta är ingenting jag stör mig på utan jag förstår att man måste få röra sig fritt i sitt hem. men när hennes pojkar är hemma så springer de mellan rummen oavbrutet fram till läggdags ( ca kl 21) det pågår från att de kommer hem kl 15 ungefär och ibland även tidigare.
jag står inte ut, jag har ringt på en gång o sagt att de är väldigt lyhört och var trevlig osv men springandet upphörde ej. hon sa bara "de ska snart gå o lägga sig"
träffade henne på parkeringen en vecka senare o försökte på ett trevligt sätt ta upp ämnet igen "synd att de är så lyhört här"
men de slutar aldrig springa.. jag blir så nervös, jag tappar humöret. jag o min sambo blir tom ovänner över detta.
nån gång ibland kan jag ha överseende med men absolut inte varje dag de är hemma (även om de är varanann vecka)
vad tycker ni? finns de nått jag kan göra? tycker ni att jag överreagerar?
tro ni att vår kommande bebis kommer lida över detta bankade i vårt tak?