• mandelblomma

förbannade bortskämda unge!!!

jag måste vara den mest förskräckliga mamman på jorden som tvingar min snart
    16 åring att fira påsk i fjällen med familjen...det är strålande sol och hon får själv bestämma vad hon ska göra, sova eller åka skidor, sola, gå på spaa...men hon är så förbannat tjurig nu att jag är färdig att bryta resan och åka hem...sover hela dagarna och är sur för att jag inte låter henne vara ute och prata i telefon med sina kompisar...så att jag tror ungen väckte halva stugbyn när hon gjort så två nätter nu.
    Ångrar mig djupt nu att jag inte lät henne stanna hemma hos sin farmor eller någon, förbaskade bortskämda unge!!!

• Svar på tråden förbannade bortskämda unge!!!
  • Eisa

Oj, när jag var 15 var jag hemma dagar i sträck själv med en hel gård med djur att sköta och ibland ett par småsyskon...

• Mopsan

Även jag var väldigt självständig som tonåring. Som eisa här skrev när ja va 14-15 var själv massor hemma på gården o hade ensamt ansvar om alla djur. När ja va 16 stack ja utomlands o festade en hel sommar och när jag va 17 blev ja mamma hahaha håll hårt i dottern!

• Bullerbyn08
    Eisa skrev 2009-05-02 17:48:45 följande:
    Oj, när jag var 15 var jag hemma dagar i sträck själv med en hel gård med djur att sköta och ibland ett par småsyskon...
    Haha.. jag med!
  • Trileia

Jag flyttade också hemifrån när jag var sexton, men till skillnad från vad alla andra verkar tycka så äääälskade jag att resa med mina föräldrar.
    Till fjällen, till västkusten, till england osv. Skitkul ju, att få se och uppleva saker.

• joiy

när jag var 16 så var jag alltid trevlig och snäll mot mina föräldrar och det är jag fortfarande, jag blir så förvånad när tonåringar svär och skricker åt deras föräldrar för de skulle jag aldrig göra. jag skulle visa att ja blev arg men inte svära år dom.

och att åka till fjällen med allt betalt vad är det att gnälla över? de e ju jätte kul...

men ja fick och kunde va hemma ensam vid den ålder om inte tidigare men jag ville inte. tycker iförsej inte om att va hemma ensam för de finns ju ingen att prata med... jätte trist..

• Minxy
    joiy skrev 2009-05-02 18:14:46 följande:
    när jag var 16 så var jag alltid trevlig och snäll mot mina föräldrar och det är jag fortfarande, jag blir så förvånad när tonåringar svär och skricker åt deras föräldrar för de skulle jag aldrig göra. jag skulle visa att ja blev arg men inte svära år dom. och att åka till fjällen med allt betalt vad är det att gnälla över? de e ju jätte kul... men ja fick och kunde va hemma ensam vid den ålder om inte tidigare men jag ville inte. tycker iförsej inte om att va hemma ensam för de finns ju ingen att prata med... jätte trist..
    Jag var för övrigt också alltid relativt trevlig mot mina föräldrar. Har faktiskt aldrig svurit åt dom, aldrig kallat mamma för "morsan" eller pappa för "farsan" (vilket i mina öron låter så hårt), aldrig VÄGRAT göra något dom bett om, aldrig stannat ute längre än vad dom sagt, aldrig tjuvrökt osv.
    Däremot så ville jag verkligen inte semestra med dom när jag kunde umgås med mina vänner istället - inte vid 14-16 år iaf.
    Från ca 20 år och uppåt har jag dragit mig mer och mer till föräldrarna. Älskar att umgås med dom, semestra, äta middagar osv. Det var bara en period där i tonåren som allt med föräldrar var pest och pina.
  • JennyCecilia

Även jag flyttade hemifrån när jag var 16, undrar litet när man ska börja lita på sina barn?

• mandelblomma
    JennyCecilia skrev 2009-05-02 18:25:06 följande:
    Även jag flyttade hemifrån när jag var 16, undrar litet när man ska börja lita på sina barn?
    kanske beror på barnet :)
    Jag har allts liat på henne och hon har tidigare fått vara själv hemma, men inte fixat det.
  • Bullerbyn08

Ett tips kan väl annars vara att låta dom ta med en kompis till fjälls etc..

• mandelblomma
    Bullerbyn08 skrev 2009-05-02 18:32:16 följande:
    Ett tips kan väl annars vara att låta dom ta med en kompis till fjälls etc..
    jo men i det fallet vi hade så gick det inte pågrund av platsbris tyärr.
  • tinee

hehe har en jobbarkompis som skulle åka till grekland i 2 vecka och dottern som då var 15 ville inte följa med för de var lov en av veckorna... Och fine sa mamman skit i de då och lämna henne hemma och lät farmor komma och bo hos dom... och hon var stängare än dem...
    men så säger hon de inte ett ord om att hon ångra sig heller än idag när hon är 19 hehhee... skit i och ta med henne fixa nån som bor hos er nästa gång som bor hemma med henne och gör ett shema för de som ska göras under tiden ni är borta

Svar på tråden förbannade bortskämda unge!!!