Borghild skrev 2011-10-22 22:27:39 följande:
Hmm, måste bara göra ett litet inlägg. Mitt första missfall skedde i v.9 2006,Födde sedan en dotter i v.25+5 2007,.Dec o9 fick vi missfall i v.18 och samma sak hände nu i feb 2011 dvs missfall i v.18:(
Ingen som varit med om liknanade.....?
De hittar inget fel på mig och sambon=blir snart galen!!!
Lägger nog ner alla försök på ett syskon nu ..........(
Ledsen,,,vad är det för fel????????
Hej, beklagar alla Missfall :( Jag var själv med om ett MA för 4 veckor sedan, Var i v13 fostret hade slutat utvecklas i v9. Lång och utdragen historia fick ligga inne och få cytotec fungerade inte trots 16 tabletter på 2 dagar. Fick skrapas, i måndags var jag till SESAM för jag fick ont i magen, och fick då reda på att jag hade rester kvar av graviditeten, jag var så jälva arg ledsen och förbannad med tanke på att jag frågar x flera om allt var ute och de kollat när jag var sövd osv. Hur som helst fick nya tabletter cytotec och ska kolla om allt är ute i morgon, jag hoppas verkligen det man vill ju bara gå vidare. Kommer vara så sjukt nojig nästa gång jag blir gravid (detta var vårt första försök).
Hur som helst, jag har en kompis som varit med om ungefär samma sak som dig, hon har varit gravid 4 ggr, de 3 första gångerna (2 av dem med IVF) fick hon missfall i v17-20 (kommer inte ihåg exakt). De upptäckte då att det var något fel på hennes livmodertapp, vattnet gick och hon öppnade sig och bebisen kom ut. När de beslutade sig för att göra ett nytt försök sydde läkarna igen livmodertappen på något sätt så att den inte kunde öppna sig, efter att hon visste att hon var gravid då så klart. Hela graviditeten gick hur bra som helst och de klippte upp stygnet i v 37 och bebisen kom ut 2 dagar senare och mådde hur bra som helst (hon fick värkar bara några timmar efter att de klippt stygnet hon låg inne på sjukhus då). Så jag vet inte om du kanske kan ha något liknande fel? Kanske kan fråga om det iaf?
Lycka till.
Kram.